Gå til innhold

Ubrukelig ICE-bredbånd. Hva har jeg krav på?


Anbefalte innlegg

Har nå brukt ICE-bredbånd siden jeg flytta hvor jeg nå bor for ca 6 mnd siden.

Ice

 

For å beskrive hvor treigt det faktisk går, så må jeg velge mellom å kunne bruke nettbanken, eller la uTorrent surre og gå med hele 6kb/s nedlastingshastighet. Det tar evigheter å åpne en side, YouTube eller nettradio i laveste kvalitet kan man stort sett bare drømme om.. Sånn har det vært stort sett i alle 6 mnd jeg har hatt dette, men det skal sies at jeg i enkelte tilefeller har fått hastigeter opp mot 80-100kb/s i noen få timer!

 

Jeg har prøvd å plassere routeren forskjellige steder i huset + ute uten at dette hjalp nevneverdig og på dekningskartet er området jeg bor i også så grønt som det kan få blitt (godt signal). Tok kontakt med kundeservice, forklarte problemet grundig og sa at jeg var veldig misfornøyd og ønsket ikke å betale for en tjeneste jeg så vidt får - men de var lite imøtekommende og det virka som om de bare ga ut standardiserte svar uten å sette seg inn i den enkelte kundes problemstilling. Fikk klar beskjed om at bindingstiden på 1 år måtte jeg bare finne meg å i betale.

 

Har jeg ikke noe krav her?? Jeg har fått et totalt ubrukelig produkt, et BREDBÅND som går så sakte at jeg nesten ikke kan betale regningene mine uten problemer engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg vet at de har kvoter og når man bruker opp de blir hastigheten satt ned.

Men det bør jo ikke gå like sakte måneden rundt, en gang i måneden skal jo kvota fylles opp og da bør det gå raskere.. Uansett burde det ikke gå så treigt at nettet knapt fungerer selv om man har brukt opp kvota

Lenke til kommentar

Ja jeg vet at de har kvoter og når man bruker opp de blir hastigheten satt ned.

Men det bør jo ikke gå like sakte måneden rundt, en gang i måneden skal jo kvota fylles opp og da bør det gå raskere.. Uansett burde det ikke gå så treigt at nettet knapt fungerer selv om man har brukt opp kvota

 

Har samme opplevelse med ICE, og jeg bruker det kun til litt surf innimellom. NULL nedlastinger. Veldig tregt 98% av tida.

 

Jeg spurte kundeservice om hvordan dette kunne ha seg, og fikk et halvfrekt svar om at jeg nok hadde fylt kvota mi.. Da dette jo beviselig ikke var tilfelle sa de at de skulle 'se på saken'.

 

Hva de så vet iallefall ikke jeg :!:

Lenke til kommentar

Mobilt bredbånd er en SCAM. Fuck disse grådige mobilselskapene, det er mer enn nok kapasitet til å bygge ut og forbedre nettet. Det er mer en nok kapasitet til å høyne farten på forbindelsene. Det er virkelig en skam og se at vi har et third world country standard på disse greiene i norge.

 

Aldri, og jeg mener ALDRI bruk mobilt bredbånd fra telenor og ICE. Det regelrett suger.

Lenke til kommentar

ICE fungerer stort sett bare bra om du og naboen sitter på. Er det flere enn det takler ikke nettet trafikken. Så enkelt er det dessverre. ICE snakker om å oppgradere utstyr og kvalitet i begynnelsen av 2012 og vil tilby eksisterende kunder nytt utstyr for en "symbolsk" sum.

 

Dette er mitt intrykk også. Om de kommer til å oppgradere vet jeg ikke, men det hadde jo vært kjekt for kundene deres da. For meg er det uaktuelt å fortsette å være kunde uansett hastighet fordi jeg syns at kundebehandlingen deres er horribelt dårlig.

 

Skal ringe dem på mandag å avslutte. Sendte dem en mail og sa jeg ville returnere utstyret deres i går, men fikk til svar at vedkommende ikke kunne ta imot en slik henvendelse og ble (omsider)henvist til nettsiden deres.

 

Der ser jeg at oppsigelser må ringes inn :!:

 

De har aldri vært direkte hjelpsomme for å si det sånn. Tror neppe jeg kommer tilbake dit som kunde. Romerike bredbånd var dog verre enn ICE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...