Gå til innhold

Blaster Virus


Anbefalte innlegg

Tror jeg har blitt infisert av dette Blaster viruset som av og til starter maskinen din og teller ned 60 sekunder.

 

Min Norton Antivirus har fjernet den 2 ganger, men er der enda. Hvordan kan man fjerne den helt? Hver gang jeg prøver å bruke windows update så starter den så jeg får ikke "tettet" igjen sikkerhetshullet før maskinen slår seg av.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tilgang på en annen maskin så kan du laste ned oppdateringen fra microsoft på den og legge den på en diskett. Den tar bare 1,3MB. Boot Maskina di med Safe Mode uten nettverk. Så installer den patchen. Jeg mener at maskina ikke rebooter hvis den ikke har tilgang til internett. En kollega av meg har det problemet. Han skal prøve det jeg nevnte når han kommer hjem.

 

Patchen: http://www.microsoft.com/technet/treeview/...in/MS03-026.asp

Lenke til kommentar

Jeg har fått til å fjerne selve trojanen. Mitt problem er at jeg har prøvd å installere den patchen som skal sikre meg i fremtiden, men får denne meldingen: kan ikke vertifisere integriteten i filen update.inf. Kontroller at kryptograftjenesten er startet på denne datamaskinen.

Jeg får denne feilmeldingen på ALLE windows update patcher

Lenke til kommentar
Kontroller at kryptograftjenesten er startet på denne datamaskinen.

 

Vel, da ser denne tjenesten ut til å være stoppet. Gå inn på Kontrollpanel->Administrative verktøy->Tjenester og se etter kryptografitjenesten. Start denne, sjekk at oppstartsmåten står på "Automatisk", og da skal det være mulig å legge inn patcher igjen..!

Lenke til kommentar

Jeg hadde viruset selv, men fjernet det lett på denne måten:

 

1. kjør REGEDIT

2. søk etter msblast

3. Fjern parameteret du finner (står noe sånt som "winupdate msblast.exe" eller lignende.

4. reboot maskinen

5. kjør norton med siste update

6. installer patch fra microsoft

 

Og du er sikret.

 

grunnen til at du bruker deg på regedit er fordi viruset kjører seg selv i oppstart av maskinen. fjerner du det i regedit, starter ikke viruset og du slipper å tvangsavslutte windows.

Lenke til kommentar

Hadde lastproblemer på ca hele Hydro nettverket i går (globalt, might I add).

Jøss for et pes, hehe.

 

Heldigvis var det bare å distribuere en patch til alle brukerne lokalt på hver avdeling slik at det ble fikset ved pålogging...

 

De sitene som ikke distribuerte denne patchen derimot... Uhuu..

Lenke til kommentar
Når jeg søker i registret etter msblast kommer kun meldingen,"søket er ferdig", betyr det at jeg ikke har den da? Jeg har ingen av symptonene til Blaster heller, men skulle bare være sikker!

 

Ja, du er nok ikke smittet. Prøv å søke etter noe du vet finnes i registeret, da ser du hva som skjer, når ordet blir funnet.

 

Ellers skal du ikke ha noe å frykte hvis du installerte patchen før 12. august, når ormen ble først observert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...