Gå til innhold

Peepkoder hva er det?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått problemer med en PC etter at jeg tok ut skjermkort og et par andre PCI enheter. Systemet er:

 

HK: Gigabyte GA-7DXR

CPU: AMD 1,4GHz "thunderbird"

Skjermkort: Gigabyte Geforce 2

RAM: 256 MB PC2100 Samsung + 256MB PC2100 Kingston

 

Etter denne lille operasjonen får jeg ikke opp skjermbilde(svart skjerm) og maskinen piper rarere enn vanlig. Her kommer peepkoder inn. Har lest litt her på forumet at dette kan ha med minne å gjøre så jeg har tatt ut minne og satt i begge modulene på alle mulige tenkelige måter. Uten resultat.

 

Er det noen som kan hjelpe?

Det eneste som nå er koblet på HK er CPU, RAM, Skjermkort. Men pipingen er den samme

 

Feyd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan piper maskina? Sikkert ikke så lett å si, men visst du forklarer i antall korte og lange pip og i hvilken rekkefølge.

 

Visst maskina piper slik:

 

piiiiiiiiip pip pip (stop)

 

Så mener jeg det er noe med skjermkortet.

 

Men se også i manualen til hovedkortet ditt om det står noe der.

Lenke til kommentar

Den piper som følger:

 

et langt pip fulgt av to kort så ser jeg ingenting

piiiiiip-pip-pip

 

Jeg har prøvd med 2 skjermkort, det ene vet jeg virker 100% for det står i en annen maskin nå. Det soms står i nå funker og mener jeg.

 

Det står lite i manualen til HK

 

Feyd

Lenke til kommentar

OK, prøv å finn ett PCI basert skjermkort og prøv.

 

Har du prøvd Clear CMOS? Det er jo noen skjermkort instillinger som kommer tilbake til standard instillingene visst man resetter BIOS'en. Sjekk i manualen om hvordan man gjør dette, eller ta bort klokkebatteriet på hovedkortet og vent i 20 sekunder (men vær MEGET forsiktig med batteri metoden!)

 

Husk at AGP porten kan ha fått en slags smell også (visst problemet i det hele tatt har noe med skjermkortet å gjøre da :smile: )

Lenke til kommentar

Og mens jeg diller med denne maskinen som gir rare lyder begynner plutselig den andre maskinen med lyder nærmere bestemt BÆBU lyder g skrur seg helt av hmmmmm......den andre holder jeg på å bygger

 

ALT må liksom komme på en gang

 

Skal teste med Gigabyte systemet

 

Feyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...