Gå til innhold

Inntektsforskjellene øker mellom øst og vest


Anbefalte innlegg

Det som hjelper er å avvikle velferdsstaten i landet vårt og innføre markedsliberalisme. Da vil mennesker som kun ønsker seg til Norge for å sitte på sofaen ønske seg til andre land istedet og de som ønsker frihet og muligheten til å forme livet sitt som dem ønsker mot at dem jobber for det får mulighet til det.

 

Og hva gjør vi vis det er 60 enheter jobber og 80 enheter folk?

Da har vi skapt helvete og kriminalitet min venn.

 

Da tror jeg at de 80 enhetene med folk vil forstå at ærlige gjerninger vil lønne seg når det er snakk om et markedsliberalistisk samfunn. De 80 enhetene vil finne seg jobb eller kunne starte for seg selv fordi staten vil ikke regulere arbeidslivet eller regulere prosessen med oppstart av egen bedrift.

 

Jeg kan nesten forstå hvorfor vi har kriminalitet i samfunnet vårt i dag. Når staten kan stjele pengene våre hvorfor kan ikke de kriminelle stjele fra andre. Vi blir i realiteten opplært med at stjeling er OK.

 

De siste 20 enhetene med folk har ingen inntekt, og de vil sulte.

De har ikke kapital, så de må tigge eller stjele.

Så jeg venter fortsatt på at fascistene skal forklare meg hvordan de 20 enhetene med folk skal skaffe seg en kapital når de ikke har noen kapital, og det ikke er 20 enheter til med jobb å skaffe.

 

For det første så er fascisme og liberalisme to veldig forskjellige ting da fascisme står for tvang mens liberalisme står for frihet.

 

Uansett. Nei de 20 enhetene vil ikke sulte. Da jeg tror når mennesker får leve i et fritt samfunn, hvor dem får beholde alt dem tjener selv, så får dem mer sympati for andre mennesker. Det vil vokse opp frivillige som vil passe på dem som av en eller annen grunn ikke kan skaffe seg mat eller andre livsnødvendige ting.

 

I samfunnet i dag har vi mer enn nok med å ta vare på oss selv, flertallet av oss har ikke mulighet til å ta vare på andre mennesker som har det dårlige enn oss selv. Staten tar pengene våre og prøver, men feiler, å ta vare på de svakeste i samfunnet. Nå har vi hatt partier i regjering som lovde å fjerne fattigdommen på fire år, men som har ført en politikk som har ført til enda mer fattigdom. Skal man fjerne fattigdommen må man la menneske leve som dem selv ønsker og dem må få beholde sine egne penger.

 

Har det blitt mer rikdom i Afrika på 50 år etter at man startet i gi pengebistand? Nei det er mer fattigdom der nå enn det var for 50 år siden. Skal man bli kvitt fattigdom må man gi opplæring i hvordan mennesker skal ta vare på seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som hjelper er å avvikle velferdsstaten i landet vårt og innføre markedsliberalisme. Da vil mennesker som kun ønsker seg til Norge for å sitte på sofaen ønske seg til andre land istedet og de som ønsker frihet og muligheten til å forme livet sitt som dem ønsker mot at dem jobber for det får mulighet til det.

 

Og hva gjør vi vis det er 60 enheter jobber og 80 enheter folk?

Da har vi skapt helvete og kriminalitet min venn.

 

Da tror jeg at de 80 enhetene med folk vil forstå at ærlige gjerninger vil lønne seg når det er snakk om et markedsliberalistisk samfunn. De 80 enhetene vil finne seg jobb eller kunne starte for seg selv fordi staten vil ikke regulere arbeidslivet eller regulere prosessen med oppstart av egen bedrift.

 

Jeg kan nesten forstå hvorfor vi har kriminalitet i samfunnet vårt i dag. Når staten kan stjele pengene våre hvorfor kan ikke de kriminelle stjele fra andre. Vi blir i realiteten opplært med at stjeling er OK.

 

De siste 20 enhetene med folk har ingen inntekt, og de vil sulte.

De har ikke kapital, så de må tigge eller stjele.

Så jeg venter fortsatt på at fascistene skal forklare meg hvordan de 20 enhetene med folk skal skaffe seg en kapital når de ikke har noen kapital, og det ikke er 20 enheter til med jobb å skaffe.

 

"Det magiske kapitalismespøkelset vil fikse problemet"

 

Jeg venter et svar, og ikke svada.

Lenke til kommentar

Det som hjelper er å avvikle velferdsstaten i landet vårt og innføre markedsliberalisme. Da vil mennesker som kun ønsker seg til Norge for å sitte på sofaen ønske seg til andre land istedet og de som ønsker frihet og muligheten til å forme livet sitt som dem ønsker mot at dem jobber for det får mulighet til det.

 

Og hva gjør vi vis det er 60 enheter jobber og 80 enheter folk?

Da har vi skapt helvete og kriminalitet min venn.

 

Da tror jeg at de 80 enhetene med folk vil forstå at ærlige gjerninger vil lønne seg når det er snakk om et markedsliberalistisk samfunn. De 80 enhetene vil finne seg jobb eller kunne starte for seg selv fordi staten vil ikke regulere arbeidslivet eller regulere prosessen med oppstart av egen bedrift.

 

Jeg kan nesten forstå hvorfor vi har kriminalitet i samfunnet vårt i dag. Når staten kan stjele pengene våre hvorfor kan ikke de kriminelle stjele fra andre. Vi blir i realiteten opplært med at stjeling er OK.

 

De siste 20 enhetene med folk har ingen inntekt, og de vil sulte.

De har ikke kapital, så de må tigge eller stjele.

Så jeg venter fortsatt på at fascistene skal forklare meg hvordan de 20 enhetene med folk skal skaffe seg en kapital når de ikke har noen kapital, og det ikke er 20 enheter til med jobb å skaffe.

 

"Det magiske kapitalismespøkelset vil fikse problemet"

 

Jeg venter et svar, og ikke svada.

 

Du fikk et svar og det var ikke svada.

 

Jeg synes ditt "svar" og quote`ing av meg var veldig provoserende og respektløst.

Lenke til kommentar
"Det magiske kapitalismespøkelset vil fikse problemet"

 

Jeg venter et svar, og ikke svada.

 

Du fikk et svar og det var ikke svada.

 

Jeg synes ditt "svar" og quote`ing av meg var veldig provoserende og respektløst.

 

Da får fascisten snart måtte svare med hele svar.

Jeg kunne sikkert ha skrevet "De vil sikkert på en aller annen magisk måte få seg måte og ikke bli kriminelle".

Det som skjer i virkeligheten er at så snart de innser at de ikke kan komme seg opp av hullet ved å arbeide(ingen jobber å skaffe) så vil de begynner å stjele eller bli huleboere.

Hvorfor vil du ta fra dem retten til å være ærlige borgere?

Lenke til kommentar
"Det magiske kapitalismespøkelset vil fikse problemet"

 

Jeg venter et svar, og ikke svada.

 

Du fikk et svar og det var ikke svada.

 

Jeg synes ditt "svar" og quote`ing av meg var veldig provoserende og respektløst.

 

Da får fascisten snart måtte svare med hele svar.

Jeg kunne sikkert ha skrevet "De vil sikkert på en aller annen magisk måte få seg måte og ikke bli kriminelle".

Det som skjer i virkeligheten er at så snart de innser at de ikke kan komme seg opp av hullet ved å arbeide(ingen jobber å skaffe) så vil de begynner å stjele eller bli huleboere.

Hvorfor vil du ta fra dem retten til å være ærlige borgere?

 

Jeg synes du bør lese litt hva jeg skriver om. For det første så er jeg ingen fascist for det andre bør du finne ut hva en fascist er for noe. Jeg står for markedsliberalisme, i et markedsliberalt samfunn har du frihet over ditt eget liv, med fascisme blir du drept og i beste fall torturert hvis du i det hele tatt påstår offentlig at du er en fri person.

 

I et markedsliberalt samfunn, i et kapitalistisk samfunn, går velstanden opp for hele befolkningen og dem som i dag har vanskeligheter med å få seg jobb ville fått jobb pga at staten holder seg unna næringslivet og slutter å skatte og regulere og lage vanskeligheter i et samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes du bør lese litt hva jeg skriver om. For det første så er jeg ingen fascist for det andre bør du finne ut hva en fascist er for noe. Jeg står for markedsliberalisme, i et markedsliberalt samfunn har du frihet over ditt eget liv, med fascisme blir du drept og i beste fall torturert hvis du i det hele tatt påstår offentlig at du er en fri person.

 

I et markedsliberalt samfunn, i et kapitalistisk samfunn, går velstanden opp for hele befolkningen og dem som i dag har vanskeligheter med å få seg jobb ville fått jobb pga at staten holder seg unna næringslivet og slutter å skatte og regulere og lage vanskeligheter i et samfunn.

 

Og vi er tilbake til rotpunktet: Hvorfor vil det magiske kapitalismespøkelset gjør alt så mye bedre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg kan nesten forstå hvorfor vi har kriminalitet i samfunnet vårt i dag. Når staten kan stjele pengene våre hvorfor kan ikke de kriminelle stjele fra andre. Vi blir i realiteten opplært med at stjeling er OK.

  1. Er det mulig å være seriøs? Du kommuniserer ikke med fjortiser.
  2. Skyldes ikke den finans / gjelds / bank krisen vi nå opplever for lite makedsregulering og for mye markedsliberalisme?

Kommer du med en lettvint slagorpreget forklaring vil du bli oversett av ihvertfall meg.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Da tror jeg at de 80 enhetene med folk vil forstå at ærlige gjerninger vil lønne seg når det er snakk om et markedsliberalistisk samfunn. De 80 enhetene vil finne seg jobb eller kunne starte for seg selv fordi staten vil ikke regulere arbeidslivet eller regulere prosessen med oppstart av egen bedrift.

gi opplæring i hvordan mennesker skal ta vare på seg selv.

Der er lite rom for tro i et turbokapitalistisk liberalistisk marked.

 

Du vil merke at den verste diktatoren du noen gang har møtt er Herr marked den dag han slår deg rett i gulvet. Er du ung i dag, er det ikke usannsynlig at du får oppleve det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg synes du bør lese litt hva jeg skriver om. For det første så er jeg ingen fascist for det andre bør du finne ut hva en fascist er for noe. Jeg står for markedsliberalisme, i et markedsliberalt samfunn har du frihet over ditt eget liv, ...

Nei friheten ligger i lommeboka de og i den kjøpkraften du har i forhold til andre.

Lenke til kommentar

Jeg kan nesten forstå hvorfor vi har kriminalitet i samfunnet vårt i dag. Når staten kan stjele pengene våre hvorfor kan ikke de kriminelle stjele fra andre. Vi blir i realiteten opplært med at stjeling er OK.

  1. Er det mulig å være seriøs? Du kommuniserer ikke med fjortiser.
  2. Skyldes ikke den finans / gjelds / bank krisen vi nå opplever for lite makedsregulering?

Kommer du med en lettvint slagorpreget forklaring vil du bli oversett av ihvertfall meg.

 

Den globale gjeldskrisen skyldes for mye reguleringer og for mye statlig gjeld etter at amerikanerne kjøpte opp konkursrammede banker i 2008 samtidig som de opprettholder en usaklig stor velferdsstat som amerikanerne låner seg til og betaler renter på ved å trykke penger samt at de skatter befolkningen ihjel.

 

Krisen i Europa er mye pga av det som skjedde i USA og på grunn av statsgjeld/velferdsstater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes du bør lese litt hva jeg skriver om. For det første så er jeg ingen fascist for det andre bør du finne ut hva en fascist er for noe. Jeg står for markedsliberalisme, i et markedsliberalt samfunn har du frihet over ditt eget liv, ...

Nei friheten ligger i lommeboka de og i den kjøpkraften du har i forhold til andre.

 

Og i et fritt marked vil kjøpekraften din bli bedre. Du får en markedsstyrt lønn og produkter og tjenester vil bli billigere pga konkurransen som vil oppstå og du betaler ikke skatt aka mer frihet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva er deres løsnigner på de store forskjellene mellom øst og vest i Oslo?

 

Ser ikke inntektsforskjeller som et problem. Bedre med litt forskjeller mellom de rike og de mindre rike enn at alle er like fattige.

Jeg er enig i det for da har man jo grunnlag for å drive god gammel sosialdemokratisk inntektsoverføring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Den globale gjeldskrisen skyldes for mye reguleringer og for mye statlig gjeld etter at amerikanerne kjøpte opp konkursrammede banker i 2008 samtidig som de opprettholder en usaklig stor velferdsstat som amerikanerne låner seg til og betaler renter på ved å trykke penger samt at de skatter befolkningen ihjel.

Den analysen der henger ikke på greip. Du er nok alene om dem.

 

Krisen i Europa er mye pga av det som skjedde i USA og på grunn av statsgjeld/velferdsstater.

Det stemmer delvis. Når det turbokapitalistiske USA nyser får det sosialdemokratiske Europa lungebetennelse. Merk at Papandreou i Hellas overtok konkursboet etter en høyre regjering.

Lenke til kommentar

Den globale gjeldskrisen skyldes for mye reguleringer og for mye statlig gjeld etter at amerikanerne kjøpte opp konkursrammede banker i 2008 samtidig som de opprettholder en usaklig stor velferdsstat som amerikanerne låner seg til og betaler renter på ved å trykke penger samt at de skatter befolkningen ihjel.

Den analysen der henger ikke på greip. Du er nok alene om dem.

 

Han er nok ikke det. Alle med økonomisk innsikt vet at det er dette som er årsaken til gjeldskrisen. Og bare subjektivister vil si at en forklaring må være feil fordi flertallet mener noe annet.

 

Når det turbokapitalistiske USA nyser får det sosialdemokratiske Europa lungebetennelse.

 

USA er dessverre ikke turbokalitapistisk, men et blandingsøkonomisk sosialdemokrati.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei takk.

Det får nok også støtte fra det liberale Venstre samt KrF. Vi kan jo se hvordan Oslo eksperimentet får videreutvikle seg etter at FrP er skviset ut. Muligens må de snart krype til korset og innføre eiendomsskatt så de får råd til å opplyse Oslo og flere video kameraer samt lindre gethhoiseringen av enkelte bydeler.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Den analysen der henger ikke på greip. Du er nok alene om dem.

 

Jeg bare referer til en som i 30 år har advart hva som vil skje i verden hvis vi holder på med dette har sagt. Og i 30 år har denne personen hatt rett i alt han har sagt, men blir allikevel latterliggjort og hånet i media.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Den globale gjeldskrisen skyldes for mye reguleringer og for mye statlig gjeld etter at amerikanerne kjøpte opp konkursrammede banker i 2008 samtidig som de opprettholder en usaklig stor velferdsstat som amerikanerne låner seg til og betaler renter på ved å trykke penger samt at de skatter befolkningen ihjel.

Den analysen der henger ikke på greip. Du er nok alene om dem.

 

Han er nok ikke det. Alle med økonomisk innsikt vet at det er dette som er årsaken til gjeldskrisen. Og bare subjektivister vil si at en forklaring må være feil fordi flertallet mener noe annet.

 

Når det turbokapitalistiske USA nyser får det sosialdemokratiske Europa lungebetennelse.

 

USA er dessverre ikke turbokalitapistisk, men et blandingsøkonomisk sosialdemokrati.

Gjesp. Svada uten dokumentasjon og støtte blant fagfolk. Vis i det minste til en økonomiprofessor som er enig med deg.

 

Jeg kan gi deg to bøker av anerkjente økonomer:

 

http://www.irrationalexuberance.com/

 

http://web.mit.edu/krugman/www/depress.html

 

Nå venter jeg luft og papegøye prat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...