sxxxe83 Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Logger meg på internett, har prøvd bærbar pc og stasjonære PC, samme internett oppkobling. Begge kjører Win XP pro, norton antivirus 03, ny oppdatering, ingen virus, bruker også, Adaware.. etter 2 min dukker det opp et vindu, der det står shutdown... "The system is shutting down. Please save all work in progress and logg off.. This shutdown was initiated by NT AUTHORITYSYSTEM Message: Windows must now restart becouse the Remote Procedure CAll (RPC) service terminated unexpectly" Noe jeg syns er en rar melding å få, ettersom jeg aldri før har hatt dette problemet. Hvis jeg f.eks ikke har betalt internett regningen, kan tele2 sette opp en oppkoblings sperre, eller liknende, slik som dette??, for jeg er garantert sikker på at begge PC`ene er virus fri.. Mvh Torgeir
sofTest Skrevet 12. august 2003 Skrevet 12. august 2003 Hvis du kikker i Processes i Task Manager, så har du sikkert en prosess som heter msblast.exe. Du har da blitt infisert av msblast-ormen. Har selv sittet halve natten på telefon for å rense min nevøs PC for denne. Du må laste ned denne sikkerhetsoppdateringen fra Microsoft som tetter en sårbarhet i RPC. Gjør dette med en gang du starter systemet slik at du får tid til å laste ned fixen før systemet restarter. Installer. Slå deretter av System Restore og reboot. Last så ned siste virusoppdatering og rens systemet. Hvis din virusscanner ikke finner ormen, kan du laste ned dette programmet fra McAfee som renser systemet for bl.a. denne ormen. Når du har fått renset systemet, kan du reaktivere System Restore. For ettertiden, kjør Windows Update en gang i uken og last ned alle sikkerhetsoppdateringer.
nomercy15 Skrevet 13. august 2003 Skrevet 13. august 2003 <ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/f-lovsan.zip> copy paste linken for removal tool
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå