Gå til innhold

Telenor slipper prisene for iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har mulighet, så lønner det seg å kjøpe iPhone 4S uten binning fra USA (tilgjengelig f.o.m. november). Prisene er hentet fra apple.com og apple.no:

 

16GB USA: $649 = 3600,-+ MVA=4600 kr Norge: 4890,-

32GB USA: $749 = 4150,- + MVA=5300 kr Norge: 5790,-

64GB USA: $849 = 4700,- + MVA=6000 kr Norge: 6690,-

 

Dette er jo selvfølgelig om du bestiller den på nett, og at avsender ikke jukser med verdien på pakken.

 

 

Samtidig mister du den gode norske reklamasjonsretten som er på 5 år.

 

Ergo er det i mine øyne ingen vits i å kjøpe den fra usa. Det eneste måtte være om du skal en tur til USA, da kan man vurdere det. Man sparer 1200-1300 kr på en 16GB versjon, men samtidig så mister man fortsatt 5 års reklamasjonsrett.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så om jeg velger Surfprat XL må jeg betale 1090 kroner i måneden, bare for fri bruk av 3G? Alle andre kostnader kommer i tillegg?? :p I dag har jeg Surfprat L med iPhone 4. Inkludert har jeg 3000 ringeminutter, 250 SMS og 1000 MB. Jeg betaler ca. 750 kroner i mnd (+/-).

 

Surfprat XL inneholder 3000 min (ink oppstart), 2000 SMS og 5Gb data. Med Large har du 3000 min, men betaler oppstart pr samtale.

Lenke til kommentar

Soderlind snakker riktig . Prisen Iphone 4S med 16G koster ca 650 US Dollar omtrent 3650 Norske kroner i dagenskurs . Broren min som bor i Newyork kjøper for meg hvit Iphone 4S (16 G versjon ) og jeg skal ha abonnement med Telenor for 3 mnd fri surfing , snakking og sending sms som koste bare 275 kr . Det er smartere enn å kjøpe Iphone 4S med dyrt abonnement og vi kan spare ca 5000 lapp hvert år .

Lenke til kommentar

Så ekstremt dyrt er det ikkje lenger, i mitt tilfelle. Eg har i dag OneCall abb. Og har bestillt 64GB.

 

 

Priseksempel. Eg har eit forbruk på ca 700min, 700sms, 8-900MB i mnd.

 

Telenor L: Mndpris 599,- (x12 = 7188,-) + telefon 3690,- = 10878,-

 

Kjøpe på Apple store m abb fra OneCall 1000min/sms/MMS/MB = 299,- (x12 = 3588,-) + telefon 6690,- = 10278,-

 

Differanse: 600,- dyrare fra Telenor.

Endret av Wackee
Lenke til kommentar

Man kan kjøpe 4S fra USA, og sette på en forsikring på den her i Norge. Da skal man være ganske safe om noe går galt, samt at man sparer noen kronasjer.

16GB USA: $649 = 3600,- Norge: 4890,-

32GB USA: $749 = 4150,- Norge: 5790,-

64GB USA: $849 = 4700,- Norge: 6690,-

 

La oss ta utgangspunkt i 64GB.

I beste tilfelle:

4700,- for tlf

300,- frakt

600,- forsikring

5600,- totalt med ett års forsikring.

 

I det mest sannsynlige og det eneste lovlige tilfellet:

4700,- for tlf

300,- frakt

1250,- moms

140,- tollgebyr

600,- forsikring

6990,- totalt med ett års forsikring.

 

Jeg vil konkludere med at det ikke er verdt det med mindre du uansett er i USA og får den for 4700,-. Alt for lett å bli busta i tollen hvis du får til å jukse på tollklareringslappen. Min tommelfingerregel er at det må bli rett under norsk pris om jeg har max uflaks.

Lenke til kommentar

...blablabla...I det mest sannsynlige og det eneste lovlige tilfellet:4700,- for tlf300,- frakt1250,- moms140,- tollgebyr600,- forsikring6990,- totalt med ett års forsikring.Jeg vil konkludere med at det ikke er verdt det med mindre du uansett er i USA og får den for 4700,-. Alt for lett å bli busta i tollen hvis du får til å jukse på tollklareringslappen. Min tommelfingerregel er at det må bli rett under norsk pris om jeg har max uflaks.

...blablabla..

 

Ja og dette er jo bare 1 års forsikring :-)

Om mobilen skulle ryke, må man også sende den tilbake til USA.. Å sende noe tilbake til usa, forsikret (for verdien) er også dyrt.

Lenke til kommentar

Så ekstremt dyrt er det ikkje lenger, i mitt tilfelle. Eg har i dag OneCall abb. Og har bestillt 64GB.Priseksempel. Eg har eit forbruk på ca 700min, 700sms, 8-900MB i mnd. Telenor L: Mndpris 599,- (x12 = 7188,-) + telefon 3690,- = 10878,-Kjøpe på Apple store m abb fra OneCall 1000min/sms/MMS/MB = 299,- (x12 = 3588,-) + telefon 6690,- = 10278,-Differanse: 600,- dyrare fra Telenor.

 

Du tar feil der ser du! du glemmer at du får de tre første månedene til prisen av en da blir regnestykket slik!

 

10x 399,- (fordi det er 2 mnd i rabatt) =3990

12x 200,- (bindings avgiften)= 2400

pluss telefon 3690,-

Totalt 10080

Er du allerede medlem i frifamilie får du enda 200 i minus, og de andre i din fri familie har også?

 

Men et abonnement som kan sammenlignes med OneCall sitt er jo Djuice L som har 1000/1000/1000

349x10 =3490,- (kampanjen som varer frem til nyttår)

200x12= 2400

4s 63Gb 3690,-

 

Totalt 9580,-

for 700,- som du har spart kan du sende de 10-15 MMS'ene du kommer til å sende det neste året, for Facebook og Mail, og ikke minst det at Iphone 4s skal bruke data til å sende "text og bilder" via Iphonene gjør at vi igjen kommer til å se nedgang i antall sendte sms og MMS i norge neste år!

Lenke til kommentar

...blablabla...I det mest sannsynlige og det eneste lovlige tilfellet:4700,- for tlf300,- frakt1250,- moms140,- tollgebyr600,- forsikring6990,- totalt med ett års forsikring.Jeg vil konkludere med at det ikke er verdt det med mindre du uansett er i USA og får den for 4700,-. Alt for lett å bli busta i tollen hvis du får til å jukse på tollklareringslappen. Min tommelfingerregel er at det må bli rett under norsk pris om jeg har max uflaks.

...blablabla..

 

Ja og dette er jo bare 1 års forsikring :-)

Om mobilen skulle ryke, må man også sende den tilbake til USA.. Å sende noe tilbake til usa, forsikret (for verdien) er også dyrt.

Er du sikker på at den må sendes tilbake til USA for å bli reparert elns? Om man har en forsikring på den i Norge, ordner vel de alt?

 

Men uansett, ser ut som det ikke er noe vits å handle denne fra utlandet nei, om man skal gå den lovlige veien. Det som vil lønne seg, er å vente på iPhone 5, og heller la pengene stå i banken og rente seg. (:p)

Lenke til kommentar

Det må den ikke. Men forsikring dekker ikke garantisaker. Det vil si, Apple kan og gjør ofte reparasjon i det landet du befinner deg i. MEN, i følge retningslinjene:

"Apple may restrict warranty service to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the Apple Product."

Lenke til kommentar

Det må den ikke. Men forsikring dekker ikke garantisaker. Det vil si, Apple kan og gjør ofte reparasjon i det landet du befinner deg i. MEN, i følge retningslinjene:

"Apple may restrict warranty service to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the Apple Product."

Veldig ofte er firmaer vanskelige om du bevisst har "egenimportert" den.

 

Jeg vet ikke om EU har kommet med noen regler rundt dette i de senere år, men jeg husker selv at f.eks. faren min slet med reperasjoner av en ASK projector.. Han imporerte den fra USA, de ville ikke se på den i Norge.. Da måtte han sende den til USA.

 

Man må også huske at om man bruker forsikring, er det egenandel.

Den eneste forsikringen som kunne vært grei å muligens bruke, ville vært en innboforsikring som har idiotforsikring innebygget. (ev. reiseforsikring?). Men da må det være en særs god forsikring, f.eks. via fagforbund. (jeg har for eksempel 2 mill dekning på innbo, samt idiotforsikring for VEEELDIG lav pris. Jeg vet dog ikke hva egenandel er v. bruk av idiotforsikring. Man har også verditap som alltid.).

 

Moralen er vel:

Egenimport er bare lurt om du

a) må ha produktet nå og det er lenge til det kommer til Norge

b) sparer store summer på å importere det (kameraer sparer man ofte en god del på)

c) vet at den norske produsenten tar i mot produktet v/ garantisak

 

Sparer du 500kr, kjøp den heller i Norge! Om du skulle få en reklamasjonssak , kan du risikere å få neste modellen av samme type - gratis!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...