Gå til innhold

Nytt Canon S95 men skriver godtar ikke minnebrikka


Anbefalte innlegg

Har en HP V4100 som er noen få år gammel. Når jeg setter inn minnebrikka,SD Extreme 16 GB, så får jeg feilmelding om at det er feil på brikka.

Tror neppe det er feil på brikka og den ble også formatert før bruk. Men kan det bare være så enkelt at skriveren ikke støtter det nye kortet? Må jeg isåfall bytte skriver eller finnes det noen form for oppgradering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok så enkelt at skriveren pc-en ikke skjønner kortet.

 

edit - v4100 er da vitterligen en laptop?

HP Photosmart C4100 er nok en printer. En kombinert skriver,scanner og kopimaskin. Har forøvrig vært en meget god maskin i de årene jeg har hatt den. Men da må jeg vel skifte den ut da. Noen som har forslag til en god kombimaskin som også støtter de nye minnebrikkene? Krav til en slik må iallefall være at den lager gode utskrifter men at den også er billig i bruk :thumbup:

 

NB. Unnskyld, ser at jeg skrev V4100 i første innlegg.Skal være C 4100 !!!

Endret av kjell_56
Lenke til kommentar

Ifølge HP er det en Compaq laptop, ja.

PC'en skjønner nok ikke minnekortet ditt, kan komme av flere årsaker.

Du kan for eksempel oppdatere driverne til minnekortleseren, eller overføre via USB kabel fra kameraet.

 

Edit: Tja, nå ser denne relativt gammel ut. Vil tro kortet er for nytt for leseren.

Hp har ikke nyere drivere enn fra 2005/2006, så om du får oppdatert den i det hele tatt er usikkert.

 

Edit2: Ser du har endret til C4100 :) Men det kan like fullt være det samme med den. Prøv med kabel til pc'en?

Endret av egilh
Lenke til kommentar

Ifølge HP er det en Compaq laptop, ja.

PC'en skjønner nok ikke minnekortet ditt, kan komme av flere årsaker.

Du kan for eksempel oppdatere driverne til minnekortleseren, eller overføre via USB kabel fra kameraet.

 

Edit: Tja, nå ser denne relativt gammel ut. Vil tro kortet er for nytt for leseren.

Hp har ikke nyere drivere enn fra 2005/2006, så om du får oppdatert den i det hele tatt er usikkert.

 

Edit2: Ser du har endret til C4100 :) Men det kan like fullt være det samme med den. Prøv med kabel til pc'en?

 

Med kabel til Pc'n går det helt greit.

Lenke til kommentar

Dette har som flere har foreslått over ikke noe med S95 å gjøre - det er printeren din som ikke støtter SDHC-kort - altså (for de fleste praktiske formål) støtter den kort på 2GB eller mindre. Print via kabel.

 

Memory card specifications

 

Maximum recommended number of files on a memory card: 1,000

Maximum recommended individual file size: 12 megapixels maximum, 8 MB

Maximum recommended memory card size: 1 GB (solid state only)

 

NOTE: Approaching any of the recommended maximums on a memory card might cause the performance of the HP Photosmart printer to be slower than expected.

Supported memory card types

 

CompactFlash Type 1 and II

Memory Stick

Memory Stick Duo

Memory Stick Pro

Secure Digital

NOTE: SDHC cards are not supported.

MultiMediaCard (MMC)

XD-Picture Card

 

Other memory cards, including Memory Stick Magic Gate Duo, Memory Stick Duo, and Secure Multimedia Card, are supported with the use of an adapter. See the instructions that came with your memory card for more information.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

:pJeg antok at det var grunnen, jeg også ettersom alt fungerer perfekt med kabel. Så det må nok en ny skriver til. Da spørs det bare hva man skal satse på. Prisen bør ligge rundt kr 1000, bør gi god hobbykvalitet og støtte de nye brikkene. Den må dessuten både kunne skrive,scanne og kopiere. Dessuten må brukskostnadene være innenfor fornuftens grenser :p

Forslag?

Lenke til kommentar

Hvorfor printe rett fra minnekortet?

 

Det må da være enklere å skrive ut fra PC-en? Regner med at du laster inn bildene på PC-en allikevel?

 

Msen skal du ha en rimelig og god multifunksjons-skriver, så er Canon MG-5150 helt grei. den bør du få tak i billig, den er på vei ut og selges på tilbud en del steder. Bl.a. Staples.

Lenke til kommentar

Hvorfor printe rett fra minnekortet?

 

Det må da være enklere å skrive ut fra PC-en? Regner med at du laster inn bildene på PC-en allikevel?

 

Msen skal du ha en rimelig og god multifunksjons-skriver, så er Canon MG-5150 helt grei. den bør du få tak i billig, den er på vei ut og selges på tilbud en del steder. Bl.a. Staples.

Mulig du har rett i at det er enklere å koble seg rett mot pc'n. Det har vel noe med gammel vane å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...