Gå til innhold

Kortholder / Seddelklype / Lommebok


Qumad

Anbefalte innlegg

I min jakt på ny kortholder så fant jeg ikke en egen dedikert tråd rundt diskusjon om lommebøker/kortholdere.

Er ett par tråder om spesifike kortholdere osv. men ikke noe generell diskusjon og tenkte at denne tråden muligens kunne være det.

Lenker til lommebøker/kortholdere og seddelklyper mottas med takk.

 

Lenker til nettbutikker

Kortholder.no

Exentri.no

Georg Jensen Money clips

iBling.no

miinto.no

SmartGuy.no

SmartMoneyClip

WalletKing

TheWalletKing

Fossil

Tumi

 

Enkelt produkter

Georg Jensen - Cardholder - SKU: 3582053

Georg Jensen - Sleeve credit card holder - SKU: 3582050

Endret av Qumad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er som sagt på jakt etter ny kortholder da min gamle Georg Jensen kortholder har falt fra hverandre etter mange års god og trofast tjeneste.

 

 

Georg Jensen - Cardholder - SKU: 3582053

 

Kort kapasitet: 5 kort (+1 visittkort i papir)

 

Omramming av stål, innside av hardplast.

Magnet i nedre høyre hjørne for å holde lokket igjen.

God kvalitet.

 

Eneste jeg har å utsette på den er at "hengslene" til lokket har innfestning inn mot plasten i holderen og det var denne delen av plasten som ga etter hos meg.

Men nå skal det sies at jeg har hatt kortholderen siden 2006 så dne har holdt en godt stund og den ble vel ødelagt ved at jeg har mistet den litt for mange ganger.

Alt i alt kjempe forbøyd med kortholderen men nå har den litt for liten plass til kortene jeg ønsker å ha med meg.

 

 

Ellers så har jeg også en Georg Jensen - Sleeve credit card holder - SKU: 3582050 som jeg synest er flott men den blir brukt som seddelklype og har uansett ikke plass til mange kort.

 

 

Har sett litt på EXENTRI TM Kortholder. Art. EX 001 Sort. men jeg er litt usikker.

Jeg anser denne til kun å ha 6 lommer for kort, 2 hurtiglommer og 4 vanlige, samt 1 seddel lomme i midten og en 1/4 lomme som jeg ikke hadde turt og hatt noe annet enn visittkort eller en ubetydelig kviitering i.

 

Er det noen som har denne som kan melde tilbake om det er plass til og ha dobbelt opp med kort i kortlommene?

Jeg regner med at "Quick access lommene" kun kan holde 1 kort hvis man i det hele tatt skal kunne få kortene inn og ut.

Kan man ha 2 kort i hver av de andre (4) lommene slik at man til sammen har 10 kort?

Kan man med 10 kort fortsatt enkelt få ut kortene i hurtiglommene?

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Nei, det går fint ann å ha flere kort i lommene på EXENTRI. Men den er ikke laget for det og kortene kan ta skade. Eg har derimot puttet to meldemskort + sertifikat i den ene, og tippekort + to forsikringsbevis i en annen. "Ytterlommene" derimot, hurtiglommene, har eg kun et kort i da det fort blir såpass stramt at det ikke blir "hurtig" lenger.

Lenke til kommentar

Det er kun mulig å ha 1 kort i lommene på kortholderen fra Exentri.

 

Vet ikke hvilken modell du i så fall har, men jeg har 2 kort i hver lomme, med unntak av én, samt visittkort og andre smågreier.

 

Til trådstarter: Har altså 9 kort i lommeboka, og det byr ikke på noe problemer i det hele tatt. Er storfornøyd med Exentri-lommeboka

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Snakket med noen kollegaer her og han ene hadde en lommebok lignende Exentri sin, men med store hull ved hurtiglommene og trykk-knapp for låsing og merket er Konrad.

Men han hadde mange kort i de andre lommene og hadde vel en 12 stk. til sammen og på hans gikk det fin og bruke hurtiglommene.

Men jeg fant den ikke når jeg googlet så muligens er denne modellen gått ut av produksjon.

 

Dere som har Exentri, hva mer låsemekanismen, blir den holdt igjen skikkelig. Sliter låsen mye på skinnet slik at det blir stygge sår på skinnet etter en stund. Og hvordan oppfører metallet på låsen seg mot foret i lommen (hullete lommer etter en tid?)

 

Hva med kvaliteten på skinnet, og da spesielt den delen som er over hullet på hurtiglommene, holder det seg fast og fint?

Lenke til kommentar

Sett bort i fra at den har formet seg litt etter lommen og har avtrykk etter kortnummer så er det ikke mulig å se på min at den er fem år gammel. Skinnet er helt fint, låsen er fast og fin, og kantene er hele. Har aldri opplevd at metalllåsen har ødelagt noen bukser, i motsetning til billige metallkortholdere som i tillegg blir stygge etter kort tid.

 

For å si det kort(pun intended), dersom lommeboka blir ødelagt eller slitt noen gang så blir det ny helt lik.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Nei, det eneste metallet er ikke nær læret. Har ikke hull i lommene mine, så er vanskelig å si om de kan henge seg opp, men har ihvertfall aldri hatt problemer.

Skinnet er veldig, veldig tynt. Men det må jo til for å lage en så slank kortholder. Kantene blir vel en smule slitt over tid, spesielt om du skal stappe inn 2 kort i én lomme, men de er nok så bra de kan være.

Låsemekanismen er kjempegod, og om det blir slark kan du bare bøye metallet litt og den vil sitte som et skudd igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...