Gå til innhold

Thermaltake xaser III

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk i dag mitt nye kabinett 8)

Men jeg har noen problemer.

1. Jeg synes de medfølgende viftene går sakte. Skulle ikke de gå i 2900rpm? Jeg har ikke koblet de til viftestyrern, fikk det ikke til. Kan noen forklare hvordan? Vil de gå fortere da, eller står de på maks?

2.Jeg har volcano 11 cpu vifte. Tenkte jeg skulle koble denne til viftestyringa framme.Jeg koblet slik jeg trodde det skulle være, men hvor skal "for pcb fan connector" ledninga stå hen?

3. Det er usb,firewire, og lyd oppå kabinettet. Jeg får ikke til å koble det til. Kan jeg bruke firewiren når jeg ikke har det fra før?

Genialt kabinett forresten :woot:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann, sitter med samme kabinettet. Ang det med viftestyringa så står det jo på ledningene hva som er hva. Psu ledningene er det to av. Disse skal kobles opp mot strømforsyninga. Og de gjennstående 4 ledingene merken fan 1/2/3/4 "skal" du koble til de 4 vifte parene. Jeg kjører en kontroll på de to framme, en på de to bak, en på de i siden og den siste på den i toppen. Står også forklar i manualen.

Ang koblingen til kontektene i toppen, du finner frem brukermanualen til hovedkortet ditt- Hvis det har støtte for firewire kan du koble til den. Usb har de fleste hovedkort ekstra kontakt til. Den finner du også i manualen og kan koble til. Lyd fungerer hvis du har utgang på lydkort til dette.

Liker kabinettet jeg også, viftene som medfølger er på et behagelig støynivå. Eneste er denne skure løse ordninga for pci kortene. Er kortene høyere (bredere) en selve slot skiva så kan man ikke bruke de medfølgende klipsene. Funket ikke for skjermkortet eller lyd kortet mitt slik at jeg måtte til med skruer. Var heller ikke så lett å komme til med skru jernet. Men men litt svinn må man jo regne med! :smile:

Skrevet

svar på spørsmål 3.

Ledningene som følger med til USB, Firewire og Lyd skal koples til hovedkortet ditt, hvis det er tilkoplinger for ekstra. Det skal stå USB ved siden av USB pinnene, firewiren skal det stå IEEE 1394 vedsiden av.

Lyden skal det også være en del pinner som stikker opp, muligens at det sitter en jumper du må fjerne, jeg måtte det på mitt HK.

Slå opp/eller last ned brukermanualen til ditt HK.

Hvis kablene som følger med er av en type som passer inn i en vanlig USB uttak, så skal disse koples inn bak på PCen.

Når det gjelder spørsmål 1: så følger det vel med kabler som passer til en 3 pin vifte tilkopling, har ikke det kabinettet, men min viftestyring var dette med, og tilkoplingen var MEGET enkel, bare putt hann i hunn.

Sprøsmål 2, kan du utdype litt, er det ikke samme type tilkopling som de viftene som fulgte med kabinettet?

Skrevet

JEg får det fortsatt ikke til. Det stemmer det marzo sier med de ledningene for å koble på viftestyrerne. Men Hvis jeg skal koble de to psu lednilngene rett på strømforsyningen, må jeg jo koble ut begge cdrommene eller begger harddiskene. Jeg har bare 4 slike. Er det flere på ei dyrere strømforsyning. Må jeg ha fler?

Kan noen forklare nøye hvor jeg skal sette disse viftestyre pluggene og disse psu ledningene?

Jeg får fortsatt heller ikke til å koble volcano 11 til viftestyreren. Når jeg kobler på den medfølgende kabelen(med kabinettet) kommer jeg til slutt til en det står "for pcb fan connector" Hvor skal jeg sette denne? Skal den på selve viftestyreren bakom?

Jeg har også fått et nytt problem. resetknappen har på ett eller annet merkelig vis falt bakover slik at den nå befinner seg nede ved siden av diskettstasjonen. Jeg får den ikke på plass igjen. Hvordan skal jeg gjøre dette?

Jeg har lest bruksamvisningen og lett på thermaltake sin hjemmeside, men det var ikke mye hjelp å få på noen av stedene.

JEg håper noen her kan hjelpe

Skrevet

hmmm... Get it! Vet ikke helt hvor mange molex kontakter jeg har men jeg har kjøpt meg en Y-kobling som jeg bruker fra begge psu kontaktene fra viftestyringen, og inn på en av molex kontaktene. Du kan kjøpe maken hos Microplex Ang reset knappen kan det være den har falt ut i fra festene sine. Se godt etter om du ser noen måte å få festet denne på, evt om noen deler kan ha blitt knekkt.

ps: ja andre, ikke nødvendigvis dyre strømforsyninger kan ha flere kontakter. Min er en a-open og denne har 5 eller 6 stk tror jeg! (300w)

Skrevet

ja, eller jeg har aldri prøvd å bruke bare den ene, men det er vel enten en pr 2 stk vifte kontakt. eller så er det for å fordele spenningen på 2 forskjellige uttak. Men de går vel for det samme? prøv med bare en å se. Hvis ikke må du til me begge og en Y-kabel

Skrevet

Jeg får vel spørre etter to eller tre slike y kabler på den lokale databutikken i morgen.

Får håpe jeg får det til da. Uansett tusen takk for de gode svarene dine Marzo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...