Gå til innhold

Kjøpe d5100 fram til jeg har råd til d7000?


Anbefalte innlegg

Du kan jo kanskje også se på et brukt D90? Du taper litt i bildekvalitet vil jeg tro (siden D5100 har samme sensor som D7000), men du får et mer funksjonelt hus som yter svært bra enda. Kombinert med en 35mm f/1.8, så har du en killer kombo. Du får også fokusmotor i huset. Jeg trodde ikke jeg trengte det selv i sin tid, men da jeg fikk min 85mm AF-D, så var jeg glad jeg hadde det gitt :)

Endret av Zahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv heller å hold ut med Olympusen fram til du har pengene til D7000.

 

Kjøp en en kit pakke med 16-85mm, utrolig fleksibelt objektiv. 16-85mm har mindre tønne forvrengning på 16mm enn 18-105 har på 18mm. Det er større forskjell mellom 16 og 18mm enn 85 og 105mm. 16mm minimerer behovet for vidvinkel.

 

Kjøper du D5100 får du ikke AF på optikk som Nikon 85/1.8, Tokina 11-16mm og 50-135mm.

Lenke til kommentar

Skal også nevnes at jeg tar en del bilder av biler i fart og biler generelt og føler ikke at jeg får de skarpeste bildene med olympusen min.. filming er også veldig aktuelt

Er filming aktuellt, så er egentlig en D5100 bedre enn en D7000; primært fordi D5100 har en utvippbar skjerm. Teknisk sett så er de nemlig mer eller mindre like; men D7000 har ikke utvippbar skjerm.

 

Er det ikke slik at under filming med D5100 har du ikke manuell kontroll over eksponeringen? Spør du meg er dette en mye større bakdel enn fordelen vippbar skjerm gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...