Gå til innhold

Skal til London


Cpt

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte meg en tur til London i nær framtid. Tingen er at jeg og min samboer kun har 1 dag på oss der. Planen min var og overraske henne med en tur til London Eye, for så å besøke Madame Tussauds etterpå.

 

Er dette mulig og la seg gjøre uten for mye stress på bare en dag? Vi ankommer London klokken halv ti på morgenen og har avreise 18.25. Etter mine beregninger så må vi vel sikkert være på flyplassen klokken 16.30. Senest. Det jeg har gjort til nå er å legge opp en dagsorden der alt er planlagt med tanke på offentlig transport o.l. Men jeg er alikevel noe usikker på om det kanskje blir litt stress.

 

Noen som har noe erfaring på området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, okay. Vist vi kutter Madame Tussauds og eventuelt kun drar på London Eye om morgenen, er det da noen litt penere resturanter man alternativt kunne ha dratt på? Finnes det noen hjemmesider med god oversikt over pene spisesteder i London og evt. pris.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Vis du skal til London så MÅ du se London eye (kan være lang vente tid)(sto der i 2 timer) , big ben (kan sees fra London eye) , og buckingham palace .

Dette ligger ikke så lang vekk i fra hverandre, så det er fullt mulig å gå til alle stedene vis ikke jeg husker feil.

Vil dere reise store avstander er det lurt å ta undergrunnsbanen.

Den er vanskelig å lære seg vis du ikke har reist og brukt noe lignende før.

Men du vil spare noen kroner tror jeg.

Den er delt opp i soner , så vis dere skal et sted er det lurt å finne ut hvilken sone det er i.

Eller så kan dere betale litt mer og kjøre taxi.( mye mer enklere )

 

Det var ivartfall det jeg hadde å komme med.

Kos dere

Lenke til kommentar

London Eye kan bookes på forhånd til en bestemt tid, samme gjelder Madame Tussauds.

 

Med dagstur sjekker du ikke inn bagasje, uten innsjekket bagasje er det meningsløst å være på flyplassen to timer før avgang. Dette burde la seg gjøre, men det er en fordel om flyplassen ligger sentralt. City, Heathrow, Gatwick – den rekkefølgen. Stansted begynner å bli mer enn langt nok unna.

 

Å gå London Eye/Buckhigham/Big Ben er hyggelig nok, men kanskje ikke den beste bruken av tiden denne dagen. Zone 1-2 (enkleste billett) kommer til å holde lenge.

 

(Jeg ville droppet Madame Tussauds og labbet bort på Tate Modern etter London Eye. Minst like mye av et ikon, langt mer interessant. Så går dere over gangbroen og opp til St. Paul's, tar tuben til ~Bond St for en halvtimes shopping, et par stopp videre til Notting Hill for å ramle innom en tilfeldig kafé før dere hiver dere i en taxi til Paddington for å komme på toget til Heathrow.)

 

Edit: og jeg ville egentlig droppet London Eye også. Men det er meg.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

"ankommer London" er dessuten et meget vidt begrep.

Er det touch-down på rullebanen? Arrival at the gate?

Og hvilken flyplass snakker vi om?

 

Det går fort vekk mye tid på "forflytning", og da blir det gjerne en del stress - noe som sikkert ikke er hovedformålet med turen.

 

Når det er sagt: Heathrow Express bruker 15 min til Paddington Station [litt avhengig av hvilken terminal man bruker], og Google påstår at det tar 7 minutter å komme seg fra Mme. Tussaud's til Paddington station.

 

Jeg tror ikke jeg ville ha satset på mer enn én attraksjon på en dagstur.

Ta en god lunsj og en liten titt på folkelivet. Kos dere.

 

En båttur opp/ned Themsen gir en anledning til å se London fra en uvanlig vinkel, men det får bli en annen tur - og en annen tid på året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...