Gå til innhold

Sniktitt: Star Wars: The Old Republic (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

huff....

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars:_The_Old_Republic

 

Hvor mye mer skal jeg komme med foer du legger deg flat??

 

 

Han har jo mailen fra 1 år før spillet ble annonsert...? ;p

 

 

on topic: "som lett overgår filmene og også de klassiske Knights of the Old Republic-spillene." Overgår filmene tja.. stiller meg tvilende til at jeg får samme 'awsome feelingen' som da jeg så Star Wars på nrk første gang på '80 tallet :p

 

Men at det overgår KOTOR spillene gleder jeg meg til :D

Lenke til kommentar

Du glemte en negativ ting her, nemlig character creation, kunne kanskje kommentert litt skuffelse der.

Hva er galt med denne? Er litt nysgjerrig, for hvis den er begrenset så kommer jeg til å bli skuffet. Jeg liker å ha mange muligheter for customization, og å gi oss flere valg i character creation er en veldig enkel og billig måte å lage et mer variert spill med bredere apell på sammenliknet med andre tiltak. Men skuffende mange spill har få muligheter på dette....

Lenke til kommentar

Slapp av nå da, det første oppdraget du får med en gang du kommer er ikke å redde planeten! Det er en historie her som starter nede i det små, og som utvikler seg etterhvert. Ikke si noe før du har spilt spillet iallfall :)

Alt jeg gjorde var å ytre bekymring for noe som, i mine øyne, er svært ødeleggende for spillopplevelsen. Hvis jeg har feiltolka det siterte utsnittet fra artikkelen, trekker jeg det tilbake med én gang. Skjønner dog ikke hvordan "Som Jedi handler for eksempel de første oppdragene om å avsløre svik i Jedi-ordenen, og gir deg muligheten til å redde planeten Tython." gir rom for andre tolkninger enn den jeg kom med ovenfor. Hvis alt er bogus, og oppdragene kommer på et seinere nivå, burde selvfølgelig avsnittet være formulert på en annen måte.

 

 

Tror du er litt alene om å mene dette. De fleste jeg kjenner i wow er ikke spesielt glad i farming.

Wow ble populært fordi det var mindre av det enn i tidligere mmo spill.

 

Swtor gjør en genistrek med heftig historien fra starten. Det er seriøst bra utvikling av sjangeren. Det passer også. Du så ikke Luke Skywalker drepe 100 kaniner i filmen for å få lov å bli med obi wan.

 

Som Ivar Aasen skriver: Til lags åt alle kan ingen gjera

Og kor du bryggjar og kor du bakar,

d’er alltid ein, som det ikkje smakar

Tror du misforstår meg litt, muligens grunna dårlig ordlegging fra mi side. Jeg har _ingenting_ til overs for såkalt "grinding", men er veldig glad i en mest mulig "realistisk" (i den grad ethvert mmo-univers er realistisk) fremgangsmåte.

 

Poenget mitt er at jeg personlig ikke klarer å bli "oppslukt" av spill der progresjonen er lagt på en måte som ikke kan relateres til hvordan ting EGENTLIG utspiller seg. Alt virker i overkant tilgjengelig, og jeg føler det kun er for å tilfredsstille et stadig voksende mainstream marked. Vi setter ikke småunger på barneskolen til å løse hypergeometriske differensialligninger, og sertifikatet gjør en ikke automatisk kvalifisert til å kjøre F1.

 

Der er Luke Skywalker et ganske godt eksempel. Nei, han drepte ikke 100 kaniner før han ble med Obi Wan, men ikke f om han drepte Darth Wader ila. første halvtimen heller. Det tok ei god stund før han gjorde noen nevneverdig nytte av seg, og ikke lærte han seg å beherske the force ordentlig før turen i myra med Yoda. En fin, gylden middelvei.

 

Forøvrig bra sitat av Aasen, og jeg er mye enig i det: når det tilsynelatende virker for at jeg er den eneste som reagerer på akkurat dette punktet, trekker jeg meg heller stille og rolig tilbake uten å gjøre noe mer vesen av det :whistle:

Lenke til kommentar

Du glemte en negativ ting her, nemlig character creation, kunne kanskje kommentert litt skuffelse der.

Hva er galt med denne? Er litt nysgjerrig, for hvis den er begrenset så kommer jeg til å bli skuffet. Jeg liker å ha mange muligheter for customization, og å gi oss flere valg i character creation er en veldig enkel og billig måte å lage et mer variert spill med bredere apell på sammenliknet med andre tiltak. Men skuffende mange spill har få muligheter på dette....

 

Vel jeg maa nok desverre si du vil bli skuffet om de ikke gjoer en kjempestor forandring, noe som vi alle kan gjette de ikke kommer til aa gjoere.

Det blir omtrent som dragon age vil jeg si, er faktisk ikke store forskjellen. Eller Mass Effect. Naa synes jeg og Mass Effect hadde bedre attpaatil ogsaa.

 

det blir nevnt at det er millionvis av forskjellige muligheter med de ulike sliderne, men du vet nok som meg fra diverse spill (bioware spill generelt) at uansett hvor mye man kalkulerer paa det saa ender man opp med aa ligne hverandre med saa mange brukere som spiller.

 

For meg har det veart en kjempestor greie med god character creation & ha mulighet for aa veare unik i denne sjangeren, ja gjerne god crafting ogsaa, men gameplayet her er saapass bra at jeg vil klare aa svelge denne "kamelen".

 

Space combat trenger jeg vel ikke nevne engang, det har du sikkert faatt med deg fra haugevis av steder/ulike medier.

 

uansett om dette hoeres veldig negativt ut saa ikke fortvil, det er et utrolig spill som du helt sikkert vil legge din elsk paa. I det minste for en periode, vanskelig aa si hvordan det blir med extra content foer spillet har veart paa banen et par maaneder.

 

PvP delen & story er gjennomfoert. Tenk Kotor. Beste sammenligning jeg kan komme med, men er vel ikke saa rart med tanke paa tiden det er satt i + at det er bioware. :)

Lenke til kommentar

Vi får nå se. Det er en grunn til at de ikke har offentliggjort character creation enda, og det er altså fordi den ikke er final. Grunnen til at de ikke har presentert den enda, selvom den ikke er final, er som vi nå ser at folk blir sure og klager før vi i det hele tatt har fått informasjon fra Bioware direkte.

 

Vent og se sier nå jeg, tror character creation kommer til å komme seg før launch :)

Lenke til kommentar

Vi får nå se. Det er en grunn til at de ikke har offentliggjort character creation enda, og det er altså fordi den ikke er final. Grunnen til at de ikke har presentert den enda, selvom den ikke er final, er som vi nå ser at folk blir sure og klager før vi i det hele tatt har fått informasjon fra Bioware direkte.

 

Vent og se sier nå jeg, tror character creation kommer til å komme seg før launch :)

 

Jeg haaper du vil ha rett, men med tiden som staar igjen til release foeler jeg nok at det "slaget" er tapt gitt.

 

Tror nesten for faa folk har virkelig klagd paa dette, er jo ingen hemmelighet at stoersteparten av folk som kommer til swtor vil komme fra WoW & sammenligner man character creation ved de to spillene saa er det jo selvfoelgelig mye bedre i swtor & enklere aa skryte det opp sammenligner man de to.

Andelen vil jo selvfoelgelig ogsaa veare hoeyere med folk fra WoW i betaen ogsaa enn fra andre spill.

 

Dette er ikke ment som et spark til de som spiller WoW. Regner med folk tar poenget mitt her.

 

Over & out

Vamp

 

edit: er selvfoelgelig andre spill med daarlig character creation jeg kunne nevnt men tok WoW som eksempelet i og med det er det stoerste.

Endret av vampyrica
Lenke til kommentar

Velkommen til Star Wars Norge, en Norsk Fansite/Community for Star Wars: The Old Republic.

 

Vi har et godt forhold til BioWare og EA, og har ofte eksklusive konkurranser og nyheter. Vi har også 2 guilds som holder til på Star Wars Norge. Starfighters på Republic, og Impetus Norvegicus på Empire siden. Så om du er interessert i å bli med i Skandinavias største fansite/community for Star Wars: The Old Republic, sjekk ut: http://www.StarWarsNorge.com

 

Jepp bra community og flott side for alle norske fans av SWTOR!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...