Gå til innhold

Bærbar til mor


Corn

Anbefalte innlegg

Hei sann!

 

Kan en god del om stasjonære pc'er men når det gjelder bærbare så faller kunnskapen min for kort.

 

Er ute etter en bærbar pc til min mor, den skal brukes i jobbsammenheng.

Den vil i all hovedsak jobbe med Word og Excel, og lignende officeprogrammer. Vet at man ikke trenger en monster pc til dette, men selges det "dritt" pc'er nye?

Vil helst unngå å kjøpe brukt.

 

Kriterier er som følger (prioritert rekkefølge)

- Pris (jo billigere, jo bedre)

- Vekt (trenger ingen ultraportabel, men ikke noe monster å bære på heller)

- Støy (så lenge den ikke lager veldig mye støy)

 

Trenger ikke ha god batterikapisitet i det hele tatt, strengt tatt hadde det vært best med en uten batteri (hvis det sparer penger) da det alltid vil finnes tilgang til strøm.

 

Hadde vært en fordel om et nyere windows-os fulgte med, og en officepack (microsoft)

 

Takk på forhånd

 

Edit: Gi beng i 3dytelse/grafikkort.. Skjermen trenger ikke være stor, men om den er av god kvalitet (at man ikke blir sliten i øynene, ol) er relativt viktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med denne pakken fra HP? Eller denne fra Fujitsu Siemens?

 

sistnevnte er et godt kjøp.

 

Mobile cpu gir mindre varme ergo mindre støy. Den har også bedre batterikapasitet, selv om du ikke bryr deg for dette. Bærbare med mobile prosessor er oftest tynnere og lettere. Har ikke testet pcen, men på papiret er det iallfall et godt kjøp. Søk litt rundt å finner du sikkert noen tester.

Lenke til kommentar

dell 500m hvis du får den under 9000,-

 

kjøte den selv for 8500, lydløs, god ytelse, billig

 

passer nok best på skrivebordet pga. omtalte skjørheten i konstruksjonen (kabinettet) på barbara.no

 

har fortsatt ikke lagt merke til det selv, men det gjør jeg kanskje når den får seg noen slag her og der

Lenke til kommentar
dell 500m hvis du får den under 9000,-

 

kjøte den selv for 8500, lydløs, god ytelse, billig

 

passer nok best på skrivebordet pga. omtalte skjørheten i konstruksjonen (kabinettet) på barbara.no

 

har fortsatt ikke lagt merke til det selv, men det gjør jeg kanskje når den får seg noen slag her og der

 

var vel bare en stund dell hadde tilbud på bærbare. de kjører helt andre tilbud nå, er vist rammoppgradering dem har med nå..må selv si jeg likte 10% tilbudet det hadde :p

betalte vel 9600 for dell 500m

+ 40gig hd, 14.1" sxga skjerm, +1.4ghz cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...