Gå til innhold

Eiriks treningslogg - styrkeløft (OPPDATERT)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uke 6/12, Økt 1/3:

Mandag 21. November 2011:

 

Knebøy:

(lang oppvarming i dag)

3 x 72.5kg

3 x 72.5kg

2 x 77.5kg

2 x 77.5kg

2 x 77.5kg

 

Benkpress:

5 x 50kg

5 x 50kg

5 x 50kg

5 x 50kg

5 x 50kg

 

Markløft:

5 x 60kg

5 x 60kg

4 x 65kg

4 x 65kg

4 x 65kg

 

Kommentar:

God økt i dag. Edru helg denne gang, så jeg kjente meg god i kroppen da jeg skulle trene. Klarte å holde god teknikk i knebøy, noe som er en forbedring fra forrige gang, da jeg slet litt med presse knærne utover.

 

Jeg og benk er en historie for seg selv. 5x5 med 50kg i benk er nå lett, men 55kg er absolutt max løft; jeg har ikke sjans på noe tyngre. Heldigvis har jeg i hvert fall 30 år igjen med økning, så jeg er ikke bekymret :D.

 

Stevne den 17. Desember nærmer seg farlig, så jeg er naturligvis ganske spent på å se om jeg har hatt økning siden sist. Er også snart halveis i programmet mitt, så i Januar får jeg nytt program, samtidig som jeg kjøper utstyr. 2012 skal bli et mega år; det er siste året jeg regnes som ungdom i styrkeløftsammenheng, så da skal det kjøres på :D.

Lenke til kommentar

Bra økt. Si meg, hva er max RM på markløft på deg?

 

Takk :).

 

Er litt usikker, har ikke fått testet skikkelig. Etter en totalt mislykket markløft på forrige stevne (endte opp på 75kg...) tok jeg 2 x 80kg på trening to dager senere, bare for å sjekke at jeg klarer min egen kroppsvekt. Har også et lite problem hvor jeg tviler på min egen styrke under løft. I det jeg løfter tenker jeg "dette går aldri" og gir opp ganske fort.

 

17. Desember skal jeg sjekke skikkelig og da skal jeg ta i. Litt skummelt å si noe konkret om hva jeg kommer til å løfte, men jeg håper på å nå 100-tallet :).

Lenke til kommentar

Høres bra ut :). Jeg synes det var greit å løfte utstyrsfritt på mitt første stevne, slik at jeg slapp å tenke på det og kunne i stedet fokusere på teknikk og signaler, samt kjenne litt på følelsen av å være på stevne. Er litt annerledes å løfte alene på et podium foran publikum i forhold til å løfte med kompiser en onsdags ettermiddag :p.

 

Jeg kjører uten utstyr på mitt neste stevnet, så går jeg til innkjøp av utstyr i Januar.

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar

Uke 6/12, Økt 2/3:

Onsdag 23. November 2011:

 

Knebøy:

5 x 50kg

5 x 50kg

3 x 55kg

3 x 55kg

3 x 55kg

 

Benkpress:

5 x 50kg

5 x 50kg

3 x 52.5kg

3 x 52.5kg

3 x 52.5kg

 

Markløft:

5 x 65kg

5 x 65kg

4 x 67.5kg

4 x 67.5kg

4 x 67.5kg

 

Kommentar:

Helt grei økt. Var ikke spesielt sliten når jeg var ferdig :(. På fredag blir det tung markløft :).

 

Slenger med et bilde av lår, for å se om det blir noe synlig fremgang der fremover. Kommer til å ta nytt bilde om noen måneder :). Og igjen, det er vanskelig å få tatt et bra bilde av seg selv, men det blir så det blir. Synes selv at bilde ikke helt viser den definisjonen jeg synes å se i speilet, men det er mulig det er egoet mitt som spiller meg et puss :p.

 

23. November 2011:

55kun9.jpg

Lenke til kommentar

Ja, jeg liker å ikle meg spenstige boxere ;).

 

Uke 6/12, Økt 3/3:

Fredag 25. November 2011:

 

Knebøy:

3 x 55kg

3 x 55kg

2 x 60kg

2 x 60kg

2 x 60kg

 

Benkpress:

5 x 42.5kg

5 x 42.5kg

5 x 42.5kg

5 x 42.5kg

5 x 42.5kg

 

Markløft:

3 x 72.5kg

3 x 72.5kg

2 x 77.5kg

2 x 77.5kg

 

Kommentar:

Nokså kjedelig økt. Lett knebøy og benkpress i dag og fokus på markløft. Det gikk opp greit, men jeg kjenner det river godt i hoftebenet (tror jeg) når jeg løfter tungt.

 

Nå har jeg en uke hvor det meste er lett, så en blytung uke, etterfulgt av en slapp uke og deretter stevne på lørdagen :).

Lenke til kommentar

Uke 7/12, Økt 1/3:

Mandag 28. November 2011:

 

Knebøy:

4 x 67.5kg

4 x 67.5kg

3 x 72.5kg

3 x 72.5kg

3 x 72.5kg

 

Benkpress:

5 x 50kg

5 x 50kg

5 x 50kg

5 x 50kg

5 x 50kg

 

Markløft:

5 x 55kg

5 x 55kg

5 x 60kg

5 x 60kg

5 x 60kg

 

Kommentar:

Nokså dårlig økt. Var sliten etter helga og hadde ikke spist på lenge. Følte meg generelt svak og løftet horribelt. 5x5 @ 50kg i benk går fremdeles greit. 52.5kg er litt tungt tror jeg :(. Begynner å få ok teknikk i markløft også etter at jeg skiftet til halv-sumo.

 

Spist 1kg kyllingkjøttdeig og en god del karbo fra polarbrød og fullkornpasta. Må nok begynne å spise sånn eller enda mer hver dag fra nå av. Har et horribelt kosthold i helgene; spiser nesten ingenting :(.

Lenke til kommentar

Uke 7/12, Økt 2/3:

Onsdag 30. November 2011:

 

Knebøy:

5 x 55kg

5 x 55kg

3 x 60kg

3 x 60kg

3 x 60kg

 

Benkpress:

10 x 45kg

5 x 52.5kg

5 x 52.5kg

5 x 52.5kg

5 x 52.5kg

5 x 52.5kg

 

Markløft:

5 x 60kg

5 x 60kg

3 x 65kg

3 x 65kg

3 x 65kg

 

Kommentar:

5x5 @ 52.5kg er ny 5RM og det var lett! :D

55kg er min 1RM fra forrige stevne i Oktober, men jeg mistenker at jeg klarer mer enn det nå. Neste uke blir det 2x2 på 57.5kg, så da ser jeg om jeg også klarer 5 reps på 55kg.

 

Kroppsvekt i dag er 77kg. Skal spise som en hest nå frem mot stevne, så blir det nok en liten deff ned til ca. 75kg etter jul. Kommer nok til å ende opp på 80kg, men så lenge jeg holder meg unna 83kg, så går det bra.

Lenke til kommentar

Jeg glemte å logge fredagsøkta, men det var ikke rare greiene. Hadde feber og var generelt syk i hele kroppen, så økta gikk dårlig for å si det mildt. Ble nesten failure på ting som egentlig er lett...

 

Uke 8/12, Økt 1/3:

Mandag 5. Desember 2011:

 

Knebøy:

(lang oppvarming i dag)

2 x 80kg

2 x 80kg

2 x 85kg

2 x 85kg

 

Benkpress:

10 x 40kg (med stopp)

5 x 50kg (med stopp)

5 x 50kg (uten stopp)

5 x 50kg (uten stopp)

10 x 40kg (med stopp)

 

Markløft:

4 x 65kg

4 x 65kg

3 x 67.5kg

3 x 67.5kg

3 x 67.5kg

 

Kommentar:

Nokså bra økt. Knebøyen var overraskende lett; jeg var litt spent på den. Nå er det litt under to uker til stevne og jeg vurderer å åpne på 90kg, som er min personloge rekord fra forrige stevne. Får se litt på dagsformen når dagen kommer.

 

Benkpressen var en lite skuffelse. Jeg må trene med med stopp; det er så sinnsykt mye tyngre enn uten stopp (synes jeg). Kan fort få meg en smell på stevne om jeg ikke er forberedt på benk med stopp.

 

Markløften går bra for tiden, har god trøkk og det meste er lett :). Jeg har meldt meg på Regionsmesterskap for Sør-Vest regionen, det blir mitt første stevne med utstyr. Gleder meg skikkelig allerede, men nå må jeg fokusere på førstkommende stevne; det nærmer seg med stormskritt :O.

 

Har tung benk på onsdag (2 x 57.5kg), det blir spennende. Min nåværende 1RM er 55kg fra Oktober...

Lenke til kommentar

På et stevne som du sier skal stangen ligge urørlig på brystet før den presses opp igjen. Så er like greit og lære seg og trene med stopp, som også er bedre for skuldrene og så får man trent brystet bedre. Om det står på programmet at det skal være stopp kjører du med stopp, står det ingen ting kjører du "vanlig" bare unngå sprett iallefall.

Lenke til kommentar

Hva er det som er "greia" med stopp? Tyngre? Hvordan gjøres egentlig det?

 

EDIT: Skjønte det når jeg leste joakimz sitt innlegg. Jeg kjører helt ned til brystet, og prøver ikke å "sprette". Er dette ok, uten at jeg virkelig lar den ligge f.eks. i et sekund før jeg presser opp igjen? Trener ikke mot noe som helst (stevner e.l.) Kun kompiskonkurranse her i gården, hehe. :D

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...