Gå til innhold

EA vil kun la fans skrive anmeldelser av BF3


Anbefalte innlegg

Dette er vel nok et eksempel på en markedsføringsavdelig som har gått litt over grensen sin etisk. Det er lett å forstå at det er ekstremt press på disse menneskene under en lansering av et så stort og omfattende prosjekt, men det siste industrien trenger er at markedsføringsfolk tråkker i salaten.

 

Noen av oss husker vel godt "Gerstmanngate" affæren som skjedde på Gamespot. Jeff Gerstmann gav dårlig karakter til Kane and Lynch, som samtidig preget nettsidene til siden med ekstravagant reklame. Markedsføringsavdeligen hos Eidos presset på vanvittig til CNET som eide Gamespot og det endte med at Gerstmann fikk sparken.

 

Heldigvis endte det i at Gerstmann tok med seg gode kollegaer og startet Giant Bomb som er en uendelig mye bedre spillside enn Gamespot noengang var, men dette er et skremmende eksempel på hvordan markedsføringsavdelinger prøver å manipulere spillpublikasjoner.

 

Bra gjort av gamer.no å belyse saken og kun svare på etisk korrekte spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns saken ikke er belyst nok. Dette er et tema som garantert vil dukke opp mer og mer. Det virker nesten for meg at spillpressen trenger en instans for å hindre press som dette. Nå er jeg ikke kjent med hvordan Gamer.nos sin presse - og annonse -avdeling opererer. Forhåpentligvis er de separert. Annonser er en vanskelig sak når det gjelder spillsider.

 

Spillpressen er fremdeles relativ ung og vi vil garantert får lignende saker. For min del håper jeg at de ikke ender opp med slik sladderpressen opererer. Altså uten noe som helst form for ansvar, etikk og regler. Nå er det litt vel satt på spissen. Føler denne saken bare forsvinner ut i intet og snart glemmer vi vel alle den nå som BF3 o.s.v. kommer ut. Spillpressen bør snakke ut mer og si ifra når utgivere trår over streken. Stå på!

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...