Gå til innhold

Stortingsrepresentant vil fjerne ungdomssprit fra Vinmonopolet


Anbefalte innlegg

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article522267.ece

 

"Stortingsrepresentant Akhtar Chaudhry (SV) mener at Vinmonopolet bør fjerne ungdomssprit fra hyllene. Nå vil polet fjerne 18-årsmerkingen, men slutter ikke å selge produktene."

 

Hva synes dere om dette?

 

Jeg synes at vi må tillate ungdomssprit med opptil 22% så lenge det er lovlig å selge dette til folk over 18 år. Jeg tror ikke ungdomsspriten har skylden for drikkekulturen her til lands eller at det vil løse problemene å slutte å selge den.

 

Alkoholpolitikken er allerede relativ streng her i Norge. Ytterligere begrensninger vil bare være ytterligere frihetsberøvelse. Generelt synes jeg ikke sikkerhet skal skapes på bekostning av frihet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett alle jeg vet om som er 18 år og kan kjøpe dette får fortsatt folk til og kjøpe sterkere saker , Hvertfall gutta som er over 18 eller er 18

 

Jeg selv Liker ingen typer brennvin eller noe man får på polet når man er 18 , selv er jeg 19 år og har alltid drukket 30-40 %

 

 

Det er jo selvfølgelig en ide og fjerne det , Men det hindrer ikke " ungdom " i og drikke sprit. Du får dem bare til og kjøpe sterkere , hva med heller og bare sette grensa til 20 år på polet uansett ? er jo sikkert noen over 20 som liker det som har 18 års grense.

 

Jo vanskligere alkohol er og få tak i jo større sjangse er det for at dem tyr til andre typer rus på fest. så jeg synes dette er en dum ide. Som sagt det er uansett få som kjøper denne "ungdoms" spriten. så hvor stor endring det vil ha er jeg usikker på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...