Gå til innhold

Vil du ha Che på stueveggen?


Anbefalte innlegg

Pressekonferansen i Norge var ferdig ca klokken halv elleve i dag formiddag, og det tar en time eller to å få lagt kameraet inn i prisguiden og få skrevet en utfyllende og nøyaktig artikkel om et såpass avansert og komplisert kamera som dette.

 

 

Det var en bra artikel også dere skrev. Bra at dere satt den inn i prisguiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne like gjerne hengt et bilde av Hitler på veggen. Eneste forskjell på de to karene er at Che ble drept av CIA før han kunne gjøre særlig mye ugang mens Hitler overlevede et tyve-tredve talls drapsforsøk.

Sikker på at det er CIA? De pleier ikke å lyukkes i slike forsøk. Hvor har du forøvrig antallet av drapsforsøk på Hitler fra? Det er ikke Castro du tenker på da - CIA har jo prøvd en god del ganger der (uten å lykkes ...).

 

Så en ungdom med en ryggsekk med Che bakpå her om dagen. Fy faen.

Jeg ser daglig ting i samfunnet som det er mye viktigere å bekymre seg over.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Det er motbydelig at det er akseptert i storsamfunnet å idolisere et slikt avskum.

Da burde det være på sin plass at folk også kan idolisere:

-Hitler

-Anders Behring Breivik

-Unabomberen

-Timothy McVeigh

-Pol Pot (han var jo en lang periode idolisert av alle sosialistene)

-Saddam Hussein

-Idi Amin

m.fl.

 

Bare kjør på, trykk opp store bilder og plakater, t-shirts, kaffekopper, ryggsekker til ungene med med Anders Behring Breivik på, vær stolte over å sende ungene på skolen med en drittsekk på ryggen!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

X er ikke ille pga Y er værre? Denne tråden handler om Che, temaet er da vitterlig da også om Che og ikke noen andre større verdensproblemer.

Det var kanskje et hint om jeg finner det bekymringsfullt at du gidder å irritere deg over at noen går rundt med Che på ryggsekken ...

Som så godt forklart av flere andre her i tråden så syns jeg Che er et misbrukt symbol og jeg blir provosert at han blir idolisert på denne måten. Hvorfor du kommer og peker finger og sier det er bekymringsfullt syns jeg er merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som så godt forklart av flere andre her i tråden så syns jeg Che er et misbrukt symbol og jeg blir provosert at han blir idolisert på denne måten. Hvorfor du kommer og peker finger og sier det er bekymringsfullt syns jeg er merkelig.

Mitt poeng var at det ikke er noe å bli provosert over. Det er bortkastet energi å la seg provosere. Du oppnår ikke noe annet å bli sinna, og bidrar ingenting til debatten ...

Endret av tomsi42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sikker på at det er CIA? De pleier ikke å lyukkes i slike forsøk. Hvor har du forøvrig antallet av drapsforsøk på Hitler fra? Det er ikke Castro du tenker på da - CIA har jo prøvd en god del ganger der (uten å lykkes ...).

 

Vel, han ble drept av boliviere, men de skal visstnok ha stått på lønningslisten, og hatt samarbeid med CIA. Ellers er nok ikke CIA så inepte som de kanskje virker utad. Det er nok et rykte de liker å på seg, slik at man har en form for 'plausible deniability' ved assosiasjon. De vellykkede operasjonene hører man nok mer sjelden om. Hvertfall i fredstid.

 

Jeg mente ikke at CIA forsøkte å drepe Hitler - det ble tross alt ikke stiftet før i 1947. Men det var mange tyske og allierte forsøk, mener å huske det dreide seg om 20-30 stykk.

 

Ellers må jeg innrømme at jeg også sukker når jeg ser folk med Che motiver og CCCP/Sovjetiske logoer osv.

 

100 millioner mennesker drept, milliarder undertrykket, selv den dag i dag, og fremdeles er Che og kommunismen kule, først og fremst fordi de skal være motpol til USAs verdenshegemoni og dominanse.

Lenke til kommentar

*snip*

-Pol Pot (han var jo en lang periode idolisert av alle sosialistene)

*snip*

 

Jeg mistenker at du overgeneraliserer noe ganske heftig nå.

 

Nei.

De dro til og med på besøk til fyren i Kambodsja.

http://www.dagbladet.no/kultur/2003/07/17/373822.html

 

Etterpå kom de hjem og fortalte at det var en knakende bra kar de hadde møtt.

 

Tror du må sette deg litt inn i hva som har foregått i de pillråtne SV-rekkene. Det er faktisk slik at de har dyrket denne ondskapen i en årrekke.

 

Noen av de som skrev under på et opprop for Kambodsja i 1979, altså til støtte for dette regimet:

Odd Einar Dørum, Erling Bø, Odd Anders With, Gerd von der Lippe, Sidsel Mørch, Torgeir Anda, Solveig Seem, Finn Sjue.

 

Det var altså helt gjengs oppfatning at Pol Pot var en knakende bra kar, og de norske sosialistene gikk rundt og digget fyren.

Endret av Ideal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes heller dere kverulanter skal konsentrere dere om dagens Norske regjering, de tar med full overlegg livet av mange personer daglig grunnet valgene de gjør innad i regjeringen angående styring av dette landet "akseptable tap av liv".

Og for guds skyll diskuter dette i riktig kategori "samfunn", dette forumet omhandler fotografering dvs. fotografiet ikke politikken.

 

La gamle proletarhelter være det de er, gamle proletarer som har mistet sin opprinnelige misjon i et moderne opplyst samfunn og blitt degradert til kun en kuriositet.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...