Gå til innhold

Ang. Gigabyte Gtx 560 Ti


David_T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo litt an på hvor god gjennomlufting du har i kabinettet. Har du et kabinett med dårlig gjennomlufting så er 85 grader helt normalt.

 

Jeg har 2 slike kort i SLI i et Cooler Master HAF X og ingen av kortene overstiger 75 grader under kjøring av 3DMark06. Det er et spor i avstand mellom kortene og kabinettet har ekstrem god gjennomlufting.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

GTX560ti SLI yter veldig godt og vil f.eks være glimrende for BF3 ol. som krever sitt. Hvis du føler at du behøver ekstra ytelse og finner et kort til 15-1600kr så er det en fin oppgradering. Dette forutsatt at du har en CPU og PSU som klarer å henge med i svingene selvfølgelig.

 

Ang. skjermkorttempen kan du montere en vifte i sidedøren på R3. Sørg også for at det går mer luft inn enn ut av kabinettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oki! :)

 

Tenkte på å kjøpe et nytt kabinett igjen en gang, dette er veldig fint, men blir litt lite syns jeg, og litt for tett noe som gjør luft flyten dårligere.

 

 

Tror du dette ville blitt bra?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599984

 

 

Liker at kabinettet er stort, så velger BIG TOWER.

 

 

Tror ikke PSU og CPU vil bli noe problem, har en i5 2500k, og en Corsair HX 850W som også ville klart å kjøre 3 slike kort? om jeg ikke har hørt feil? :)

Endret av David_T
Lenke til kommentar

Tror ikke PSU og CPU vil bli noe problem, har en i5 2500k, og en Corsair HX 850W som også ville klart å kjøre 3 slike kort? om jeg ikke har hørt feil? :)

 

Det kabinettet du har er jo i utgangspunktet er kjølig kabinett hvis du monterer vifter der de er ment plassert, se test på hardware.no http://www.hardware....define_r3/80627 Og så må du rydde i kabelrotet slik at ingen ting stenger for luftflyten. CPU og PSU som du har er de beste du kan få til spilling pr. i dag, og 850W holder rikelig. Om tre GTX 560Ti kan fungere sammen vet jeg ikke, men det vil nok andre svare på.

 

Men for all del hvis du vil skifte til HAF X så er det et veldig godt valg som ikke slås av noen i den prisklassen. Jeg kjøpte mitt for 800 kroner hos Datakjeden før de stengte ned, og det var et røverkjøp.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det han mener er nok at for at luftflyten skal være tilstrekkelig så må det skapes et svakt overtrykk i kabinettet. Luft inn foran og i døra, ut bak og i toppen. PSUvifta i mange kabinetter er flyttet ned i bunnen og trekker også varm luft ut av kassen. Hvis man ikke setter inn vifter foran som sender luft inn er det vanskelig å oppnå dette svake overtrykket, og man ender opp med vakum i kabinettet. Viftene foran og i døra må ha filter ellers støves komponentene fort ned. Nå er det ganske delte meninger om hva som er best, et svakt overtrykk eller et svakt undertrykk.:hmm:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er det delte meninger om det? Det er vel heller en ganske så vedtatt sannhet at overtrykk er det beste, både mtp. støv og luftflyt.

 

De aller fleste nyere kabinetter har vel også egne ventilasjonshull for PSU så den slipper å hanskes med ekstra varmluft.

 

Kan du forklare/utdype dette litt ?

Trodde det var motsatt serru...

 

I Define R3 kan du f.eks montere én eller to vifter foran, én i bunn og én i sidedøren, i tillegg til en exhaust bak og evt. en i topp. Dette var ihvertfall oppsettet som fungerte best i mitt Define R3.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Støv blir nærmest eliminert ved å bruke filtere på all innluft. Ennå er det kun et fåtall kabinetter som har lagt til rette for å snu PSU slik at den tar inn luft utenfra, jeg har tre slike, to fra Lianli og det tredje fra Cooler Master (HAF X). Gevinsten er ikke dokumentert fordi kabinettet da mister en ikke ubetydelig utlufting. Erstattes ikke denne så er sjansen større for at det ender med undertrykk. PSU vinner likevel på dette siden den får langt bedre kjøling med luft utenefra. Men som sagt, overtrykk eller undertrykk er omstridt etter det jeg har lest. Selv foretrekker jeg et bra overtrykk i kassen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja definitivt, 2 slike i SLI gruser et GTX 580 ettertrykkelig. Men du bør sørge for å åpne luftingene som er blokkert.

Nei, å påstå at 2x 560 Ti gruser et 580 blir feil. De seiler glatt forbi, men det er snakk om 30-40% bedre ytelse i fps. fps i SLI er ikke sammenlignbart med fps fra et enkeltkort, multipliser fps med 0.75 så kommer du nærme hvordan det vil oppleves, 140% x 75% = 105%

I tillegg får du potensielt krøll med drivere og mindre VRAM, så plutselig er ikke to svake kort i SLI en voldsom forbedring fra et sterkt kort.

Oki! :)

 

Tenkte på å kjøpe et nytt kabinett igjen en gang, dette er veldig fint, men blir litt lite syns jeg, og litt for tett noe som gjør luft flyten dårligere.

 

 

Tror du dette ville blitt bra?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599984

 

 

Liker at kabinettet er stort, så velger BIG TOWER.

 

 

Tror ikke PSU og CPU vil bli noe problem, har en i5 2500k, og en Corsair HX 850W som også ville klart å kjøre 3 slike kort? om jeg ikke har hørt feil? :)

Større kabinetter trenger mer viftekraft for å opprettholde samme temperatur som et mindre kabinett. Har man nok luftflyt vil ethvert kabinett kjøle bra, spørsmålet er bare når HAF X tar igjen Define R3 på støy.

 

560 Ti kan kun kjøres i toveis-SLI. Ikke at det lønner seg på noe vis å kjøre treveis, men da vet du det.

Lenke til kommentar

ok!

 

Takk :)

 

Jeg kommer nok til å kjøpe meg et HAF X, jeg er ikke så opptatt av støyen, en god pc med bra kjøling skal få lov til å bråke. Og liker store kabinetter, da det er deiligere å montere, og jobbe i. Og dem ser jo ganske bra ut (Min mening).

 

Også har jeg tenkt å kjøpe 1 extra 200mm vifte til å ha på toppen, tror det skal holde da, med tanke på det er 4 stk i den fra før av?

Lenke til kommentar

ok!

 

Takk :)

 

Jeg kommer nok til å kjøpe meg et HAF X, jeg er ikke så opptatt av støyen, en god pc med bra kjøling skal få lov til å bråke. Og liker store kabinetter, da det er deiligere å montere, og jobbe i. Og dem ser jo ganske bra ut (Min mening).

 

Også har jeg tenkt å kjøpe 1 extra 200mm vifte til å ha på toppen, tror det skal holde da, med tanke på det er 4 stk i den fra før av?

Tror HAF X kommer med 200mm i toppen. Ville sjekket dette før jeg kjøpte enda en vifte i den støvsugeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...