Gå til innhold

Når kommer Defy+?


jingt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

 

Så litt på norgeskart appen nå på nettet, er denne da gratis å bruke etter du har lastet den ned? Er "sporloggen" også gratis?

 

Ferdes mye Hardangervidda, så hadde vært kurrant å brukt denne når jeg skal ut på lengre turer!

 

Ser at noen også har problemer med å lukke opp luken til headphones og lader, hvordan synes du dette fungerer? Er det evt. lurt å ha trådløse headphones for å unngå fukt/dugg i mobilen?

 

Mvh

Vestlia

Lenke til kommentar

NK-appen er gratis, men du betaler for datatrafikken når du laster ned kartbiter som ikke er i telefonen fra før. Med litt planlegging trenger du ikke laste ned noe ute på selve turen. Men jeg vil alltid ha med papirkart som backup, uavhenig av GPS-utstyr. Sporlogging er gratis, bruk f.eks. Googles "My Tracks".

 

Dekslene sitter godt (det burde de), men er lette å pirke ut med en negl. Jeg ville ikke ha bruk kabel-hodesett i fuktig miljø.

Lenke til kommentar

....... Rekner forsåvidt med å ende opp rett oppunder samme pris som dustinhome har lagt seg på totalt sett. Hadde sikkert bestilt den der hadde eg visst at dei skulle tilby den i nær framtid.

 

Sitter fortsatt litt på gjerdet mht bestilling. Men ser sjukheit sier han heller hadde ventet på dustinhome. Er dette et norsk firma med norske rettigheter og med grei leverings- og reklamasjonshistorikk?? Er en smule amatør på netthandel..

Lenke til kommentar

Dustinhome er forsåvidt svensk, men med norsk avdeling. Dei følger derfor samme lover og prosedyrer som norske nettbutikker. Har sjølv god erfaring derifra med erstatning av defekt strømforsyning (dei sendte meg ny umiddelbart og ba meg hive den gamle). Har dog ikkje bestilt derifra meir enn tre-fire ganger.

 

Ellers ser det jo greit ut i prisguide https://prisguiden.no/butikker/dustin

Lenke til kommentar

Jeg bestilte akkurat fra expansys.no nå, så får vi se. Jeg hadde opprinnelig bestilt og betalt hos dustin, men siden de plutselig fant ut at de ikke fikk den før om en måned valgte jeg å avbestille og heller gå for expansys. Så får håpe det går smertefritt og uten noe problemer, aldri handlet hos de før.

 

Edit: De requesta som forventa en ID sjekk (førerkort og framsiden av credit card) sendt de det nå og svart på den ene mailen som de krevde for å bekreft. (..for 191. gang). Så da er det vel bare å vente til man hører noe fra de. Litt merkelig at på websiden så har de ikke noe ordrehistory eller lignende, når jeg trykker der kommer jeg til expansys.no/my-account/?v=view-order-history men det ligger ingen ting der. Snodig.

Endret av lok1
Lenke til kommentar

Så får håpe det går smertefritt og uten noe problemer, aldri handlet hos de før.

 

Gikk inn på den norske siden til expansys og fram til betaling. Litt usikker på hva prisen eg. blir, men om det tilkommer mva på nto + frakt: kr 2.004,99 blir det vel kr. 2.506,24 + evt tollbehandlingsgebyr?

 

Hadde vært fint med en tilbakemelding på resultatet av leveranse og endelig kostnad når du er i mål :yes:

 

Edit: Så din edit nå. Snodig, ja. Og hvorfor i all verden be om ekstra ID-sjekk når det er en https-side og du legger in kredittkortdata? De kan jo verifisere at kortet er gyldig, ikke meldt stjålet o.l. Den der prosedyren skal jeg jammen sjekke med banken min (DnB).

 

Edit 2: Banken sier det finnes ingen offisiell betalingsløsning i dag som krever slik tilleggsinformasjon. Mulig de har det som intern rutine, men det skal ikke være nødvendig. Vær spesielt forsiktig med kopi av førerkortet da de derved også får personnummeret ditt.

Endret av jsw
Lenke til kommentar

Ja, blir i overkant av 2000kr for telefonen så kommer eventuell toll og tollgebyr på der igjen. Tror den summen kan variere litt. Pleier iallefall å gjøre det ellers.

 

Fant forresten igjen en mail jeg fant igår rett etter jeg bestilte og der ligger det inkludert en url hvor jeg kan følge tracking til orderen og der står alt. Den ligger klar til å bli shipped, står også at "ID information check OK", så de har med andre ord oppdatert den siden jeg sendte ID.

 

En annen ting jeg er forundret over er at jeg ikke har måtte bekrefte noen betaling gjennom nettbank, dette trodde jeg var praksis stort sett over alt på nettet om dagen. Har ikke blitt trekt noen ting iløpet av natta heller. Men det skjer vel.

 

Sier ifra når jeg (hvis jeg) ser noe til mobilen i nærmeste framtid ;)

 

edit:

Main Status: Shipped

Explanation: All the items in this order have been shipped.

Endret av lok1
Lenke til kommentar

Eg har framleis ikkje fått faktura for fortolling fra DHL. Eg mottok telefonen tysdag forrige veke. Men ein skal vel ikkje betale toll for fraktprisen, så det blir ikkje 25% av 2.004,99 men av prisen på mobilen. Blir framleis ca 450 kr rett nok.

 

Bank-transfer anser eg òg som eit betre alternativ enn å sende dei all den dokumentasjonen dei ber om. Gebyret på overføring varierer sikkert litt mellom banker. For meg kosta det 60kr ekstra.

Endret av sjukheit
Lenke til kommentar

Eg har framleis ikkje fått faktura for fortolling fra DHL. Eg mottok telefonen tysdag forrige veke. Men ein skal vel ikkje betale toll for fraktprisen, så det blir ikkje 25% av 2.004,99 men av prisen på mobilen. Blir framleis ca 450 kr rett nok.

 

Jeg fikk regningen fra DHL på min telefon i dag. 506kr.

 

Bank-transfer anser eg òg som eit betre alternativ enn å sende dei all den dokumentasjonen dei ber om. Gebyret på overføring varierer sikkert litt mellom banker. For meg kosta det 60kr ekstra.

 

Jeg ser flere har nevnt dette med dokumentasjon, for meg så ble jeg aldri spurt om noe slikt og handelen med Expansys gikk lynkjapt. Hadde telefonen i hånda 20 timer etter jeg bestilte!

Lenke til kommentar

Nå har min lokale pusher, Kommunikasjonssenteret i Moss, fått vite at én av hans leverandører kan levere ca 21 desember til noe rundt 2.500 :new_woot:

Da har jeg valgt å vente, selv om jeg jo risikerer forsinkelser. For er det ikke alltid dét, da..?

I mellomtiden håper jeg dere som allerede er i mål kommer med masse matnyttig info :thumbup:

Endret av jsw
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå fått meg Motorola defy+. Ser ut som en herlig mobil. Problemet mitt var at da jeg skulle ta på dekselet på telefonen var det noen slags veske som satt i sidene på dekselet. Er det noen som vet om det er slik det skal være, eller om det er en feil?

 

Ja, det skal være slik. Det er bare et vannavstøtende tetningsmiddel. Det lå en plastfilm utenpå med instruksjoner om å ikke tørke det bort.

 

Har forøvrig fått med Defy+ selv fra Expansys. Er veldig fornøyd. Jeg har pakket den ytterligere inn i et silikonetui + beskyttelsesfilm på skjermen. Håper den holder lengre enn mine andre mobiler som alle gikk dukken pga. vann og støv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...