Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

always on PPPoE med Mac OS X 10.2


Anbefalte innlegg

Hepp, har fått i oppdrag å fikse noe på Mac, men har ikke vært borti de før.... :)

 

 

Alt funker forsåvidt, men saken er at PPPoE ikke dial'er FØR den blir bedt om det. Hvis man da åpner e-post som første applikasjon rekker ikke PPPoE å dial'e før e-posten har gitt feilmelding om at den ikke kan laste ned epost. Så er det bare å trykke gjennom to OK knapper, og så funker alt fordi modemet nå har fått de sekundene det trengte for å dial'e.

 

 

Ønsker altså noe sånt som auto-dial-on-log-in, slik at det blir ekte always on.... er det mulig å fikse på en enkel måte? Er det evt andre ting jeg kan gjøre? Det var en ADSL connection og en Built-in Ethernet, nå står den på Ethernet rett og slett fordi jeg ikke fikk ADSL til å fungere..... :oops:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, ja, det er kanskje faktisk det enkleste..... øh litt flaut, men det tenkte jeg faktisk ikke på i det hele tatt.... ( :oops:, :oops: og dobbelt :oops: ) Hehe, får skylde på sommervarmen eller noe!! :lol::lol:

 

Faktisk er det fort verdt en liten times opp sett det ja, folka som skal bruke saken får vel fort angst når det spretter opp feilmelding hele tida!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...