Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe stasjonsvogn-trenger råd!


Njord74

Anbefalte innlegg

Er på leting etter ny bil.Har kun hatt Peugeot før og har ingen peiling om disse to bilene.

 

Synes selv at Volvo V40 og 50 er penere å se på enn Passaten.

Men etter å ha lest dette http://www.naf.no/forbrukertester/Nye-biler/Arkiv/Flere-feil-pa-nye-biler/ ble jeg litt i tvil ang Volvo V50.

 

Men noen her har vel V50 og kan dele deres erfaring?

 

Ellers kan jeg si at det jeg er ute etter er en stasjonsvogn som er ypperlig til langturer,men kan også tenke meg en som har litt utstyr som cruisecontrol,multifunksjonsratt og computer osv.

 

Men viktigst er at bilen er driftssikker og at jeg slipper å ha den inn på verksted støtt og stadig.

 

Så hva er å anbefale?V40,V50 eller Passat?

Endret av Njord74
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor akkurat V50 mot Passat? Er ikke riktig å sammenligne de to engang. Forskjellig størrese og klasse på de. V40 ville jeg hvertfall unngått, håpløst gammeldags og bygget på en Carisma. Dagens V50 er ikke så verst, men bør være facelift, -08 og nyere. Både Passat og V50 av dagens generasjon er ganske gamle modeller nå, så det kan lønne seg å se etter en modell som er litt nyere. Kjøp gjerne bensinmotor, det er undervurdert og prisen er ofte veldig mye lavere enn for diesel, som er mer støyende og forurensende. Hva med denne flotte V50 flexifuel som kan kjøres på E85 og bensin.Sammenlign gjerne prisen med en halvsliten prefacelift 2.0d, du kan få deg en overraskelse for de bilene er ofte overpriset.

Til syvende og sist handler det vel om hvor mye man vil bruke på det. Og hva man er ute etter selvsagt. Ofte er det meget lurt å tenke litt langsiktig og bruke endel kroner på å kjøpe en bra bil man kan ha noen år. Jeg har funnet ut at det kan være dyrt å kjøpe billig.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Joda,pen den V50 der.

Men min makspris går desverre til kun 135 tusen nå.

 

V50 synes jeg er veldig pen å se på og den har mye utstyr,men ser ut til å være litt trang innvendig,særlig bakseter.

Passaten ser ut til å være romslig.

 

Spiller ingen rolle om det er bensin eller diesel for meg.

Men vil veldig gjerne ha en bil som har litt utstyr og samtidig er romslig og har en rimelig sprek motor.

Lenke til kommentar

Faderen har en V50 tidlig modell med 1.6 td. Den har vært fin. Noen dyre ting ble tatt før garanti løp ut. Vet ikke hvilken. Hjullager fremme er av typen der man bytter hele navet. Pris ca 6000. Men kunne fint fått meg til å kjøpe en slik selv hadde det vært plass til både biskje og bagasje baki. En passat med 130 Hk 1.9 Tdi + manuell kasse er også et bra kjøp. Veldig mye skyv for pengene. Volvoen med 1.6 tdi biter også i fra seg, men trenger litt mer turtall før den våkner.

Lenke til kommentar

Er også intr i andre merker om jeg skulle finne noe som frister.

Er som sagt ute etter en bil med rimelig god plass også i bakseter.

 

Bilen bør kunne ha en rimelig sprek motor og helst noe ekstrautstyr.

 

Ser litt på Opel vectra,Saab,Mazda og Ford også,men aner lite om noen av disse :/

 

EDIT Er denne et godt kjøp?? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31203569

Eller denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31030337

Tar gjerne tips.Min grense er 130k..

Endret av Njord74
Lenke til kommentar

Jeg syns vel ofte at man får nyere og mer bil for pengene på en VW Passat. Men man har 2 sider av saken. Teknisk sett er vel Volvo mer feilfri enn VW i det lange løp.

 

Mazda 6 er også et bra alternativ i den prisklassen.

 

Jeg tror jeg ville gått for Passaten, men det er min smak ;)

 

Hva med noe sånt?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30754697

 

Ser den er litt over din prisklasse, men en sånn 1.9 TDI med en liten chip, det blir veldig bra :)

 

Kan jo evt. se på noen 2005-modeller med samme motor, men da blir det eldre design på bilen.

Lenke til kommentar

Jeg syns vel ofte at man får nyere og mer bil for pengene på en VW Passat. Men man har 2 sider av saken. Teknisk sett er vel Volvo mer feilfri enn VW i det lange løp.

 

Mazda 6 er også et bra alternativ i den prisklassen.

 

Jeg tror jeg ville gått for Passaten, men det er min smak ;)

 

Hva med noe sånt?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30754697

 

Ser den er litt over din prisklasse, men en sånn 1.9 TDI med en liten chip, det blir veldig bra :)

 

Kan jo evt. se på noen 2005-modeller med samme motor, men da blir det eldre design på bilen.

Joda,fin den også.Men til å være såpass "ny" har den mye mindre utstyr sammenlignet med den eldre passaten..?

Aner ikke hvorfor men ser at mange biler som er 01-03 modeller er stinne av ekstrautstyr som multifunksjonsratt,cruise,comp osv mens nyere biler er ribbet selv om det er akkurat samme merke/modell,bare annet årstall.

 

Ikke at det er det viktigste da,men vil gjerne ha en bil med litt utstyr.

Mazda 6 er en jeg ser mye på,Mondeo,Passat og Vectra er også av intr.

Men som sagt,det er veldig viktig at bilen er driftsikker og at jeg slipper å ha den på verksted hele tiden.

 

Har kun hatt Peugeot før og aldri mer..Så tar gjerne imot flere tips.

Desverre er grensen min 135k..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...