Gå til innhold

Trenger hjelp til ny bygge-pc! Er til gaming og div. Budsjett rundt 6500,-


Anbefalte innlegg

Har 965 BE selv, klokka opp til 3,9 ghz... Funker som bare rakkern, men produserer en god del varme... 38 grader idle med Corsair H60.

 

Ang. skjermkort, ville jeg gått for noe kraftigere... Selv har jeg GTX 570, som funker for å si det sånn! Dog kanskje litt for mye i ditt budsjett.

 

Fant fram en handleliste som jeg bygde for kameraten min forgje uke.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=968399&su=9A145F12-771E-46F3-8F7C-CB21DA8855FB

 

+ Kabinettet du har har funnet hos Komplett. Fjern den store, røde vifta og du er good to go. OS anbefales fra Bukta.

 

Hva er bukta for noe? Og den strømforsyningen er dårligere og dyrere enn den som er på tilbud akkuratt denne helga-750W til litt over 500,- + det er ikkje cpu fan - hyper 212 plus

Endret av Stian838
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette oppsettet skulle ikkje vera så veldig bra, men nok til å game dei fleste spel på medium og low (vis nødvendig) og at eg skulle kunne oppgradere til noko betre seinare som ein SSD, bedre CPU (når AMD fikser FX-prosessorane), og eit til hd 6870 sjermkort eller noko anna.

Endret av Stian838
Lenke til kommentar

Eg trur eg går for det oppsettet eg hadde i starten, så får eg oppgradera seinare, er ikkje ute etter maximum ytlse, men budsjett ytelse, sandy bridge er bra, men ALTFOR dyrt på både CPU og hovedkort. AMD lanserer nok nokre gode CPUar i framtida, og med det opsettet eg hadde så er eg klar for crossfire, bedre cpu, sdd osv, har 8gb minne, pluss ein cpu kjølar. Og eg laster ikkje ned Windows 7 på nettet ulovleg, eg kjøper det. prisen blir litt under 6500 uten frakt, men det er med frakt at det skal bli 6500,-. Som sagt VELDIG stramt budsjett pga foreldre.

Endret av Stian838
Lenke til kommentar

Har 965 BE selv, klokka opp til 3,9 ghz... Funker som bare rakkern, men produserer en god del varme... 38 grader idle med Corsair H60.

 

Ang. skjermkort, ville jeg gått for noe kraftigere... Selv har jeg GTX 570, som funker for å si det sånn! Dog kanskje litt for mye i ditt budsjett.

 

Fant fram en handleliste som jeg bygde for kameraten min forgje uke.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=968399&su=9A145F12-771E-46F3-8F7C-CB21DA8855FB

 

+ Kabinettet du har har funnet hos Komplett. Fjern den store, røde vifta og du er good to go. OS anbefales fra Bukta.

 

Hva er bukta for noe? Og den strømforsyningen er dårligere og dyrere enn den som er på tilbud akkuratt denne helga-750W til litt over 500,- + det er ikkje cpu fan - hyper 212 plus

 

Bukta/Piratbukta/Thepiratbay, hvis det sier deg mer... :p PSUen du hadde bør du absolutt gå for.. Slengte bare inn det jeg bygde... Ang. CPUfan kan du kjøpe Corsair A70/A50 (ene vifte-feste er ødelagt, A70 har 2 vifter derfor blir det A50 :p) av meg for 250 kr + frakt hvis du vill...

 

Edit: Hvorfor 6870? Hvorfor ikke f.eks GTX 560/560Ti?

Endret av NeBlix
Lenke til kommentar

Neh... Prisen min er 300 kr billigere inkl. en SSD! :)

 

Skal være enig i at CPUen din er overlegen, men det er ikke noe han kommer til å merke ekstremt... Hva skal han med en så kraftig CPU uten GPU som holder stand i forhold? :)

 

 

Viss du ser, så la jeg ved et skjermkort som også er bedre enn ditt.

Å viss vedkommende bare skal spille, så er det mye kjekkere med en god cpu og bra skjermkort.

 

Bedre å legge pengene i cpu og skjermkort enn SSD.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Neh... Prisen min er 300 kr billigere inkl. en SSD! :)

 

Skal være enig i at CPUen din er overlegen, men det er ikke noe han kommer til å merke ekstremt... Hva skal han med en så kraftig CPU uten GPU som holder stand i forhold? :)

 

 

Viss du ser, så la jeg ved et skjermkort som også er bedre enn ditt.

Å viss vedkommende bare skal spille, så er det mye kjekkere med en god cpu og bra skjermkort.

 

Bedre å legge pengene i cpu og skjermkort enn SSD.

 

Joda, men hvem bruker PCen BARE til spilling? :) Ingen... :p Tror oppstarts-tid for programmer, OS osv er ganske relativt, men iomed at TS ikke ser ut til å trenge/ville ha SSD, kan det jo være det samme... :p

Lenke til kommentar

Er du veldig opptatt av pris, så kjør AMD, vill du ha ytelse kjør Intel, ikke værre...

 

Syntes ikke du bør komme med så mange alternativer (For din egen del), for det blir bare vanskeligere å bestemme seg, holdt på sånn sjæl et par ganger. :p

 

Gå for det oppsettet du lagde (med AMD) imo... Bedre det enn i3 osv, spørr du meg. :)

Lenke til kommentar

Er du veldig opptatt av pris, så kjør AMD, vill du ha ytelse kjør Intel, ikke værre...

 

Syntes ikke du bør komme med så mange alternativer (For din egen del), for det blir bare vanskeligere å bestemme seg, holdt på sånn sjæl et par ganger. :p

 

Gå for det oppsettet du lagde (med AMD) imo... Bedre det enn i3 osv, spørr du meg. :)

 

ja går for amd oppsettet, hovedkortet var ikkje heilt i min smak

Endret av Stian838
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...