Gå til innhold

Synth eller midi-keyboard?


Ferdig

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt midi-keyboard i en del år nå og jeg lurer på om jeg skal kjøpe nytt eller om jeg skal kjøpe en synthesizer. Musikken jeg spiller er som regel elektronisk musikk, så presets til techno, dance osv er et pluss :) Jeg kommer til å koble det mot daw(logic pro) men ønsker likevel å spille på det uten å være avhengig av pc. Jeg ønsker også å vite hvilke funksjoner man egentlig får i en synthesizer som man ikke får i et midikeyboard, og motsatt. Er ikke helt sikker på budsjett enda, men iafall over 5000 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har den samme diskusjonen hver gang jeg skal oppgradere. (Ikke at det skjer så ofte.) Det virker fristende å gå over til softwarebaserte synther, men det ble en frittstående synth siste gang også. Ikke minst synes jeg det er så mye greiere å ha lydene et knappetrykk unna når jeg får en idé og vil improvisere litt for å se hva det kan bli til, istedet for å måtte slå på PC og lydkort og starte prgramvare før jeg får låt i systemet.

 

Nå er jeg mer ute etter klassiske instrumenter, ikke electronica. Så hva som er beste valg til det formål skal jeg ikke ha for sterke meninger om.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...