Gå til innhold

Se, den flyr!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Pen kombinasjon! :)

Heli-/Tri-/Quad-/Hexa-/Octokopeter kombinert fjernstyring og ordentlig kamera-utstyr er ekstremt stilig! :D

Endret av Meh.
Skrevet

Da jeg kom til 1:00 på filmen, sa jeg til meg selv: fy faen. Det er en faaaantastisk bildekvalitet, i forhold til andre slike "helikoptere" med kamera på. Herlig å se på :dribble: !!!

Skrevet

Lurer på hvor lang tid den kan fly før den må settes ned og lades :p De vanlige leketøy helikopterne med 4 rotorblader kunne jo bare fly i cirka 5-15 min før de måtte lades igjen, og det var uten kamera og 4 ekstra rotorblader :p

Men jeg er veldig veldig imponert, slike alternativer gjør det mulig å filme på mange nye og spennende måter :)

Skrevet (endret)

Dette fungerte meget bra, og imponerende hvor godt kvaliteten ble! Kunne vært gøy å lage en slik rigg for et dslr med noe rimligere budsjett naturligvis :)

Du kan jo gå til innkjøp av et GoPro kamera til rundt 1700kr. Det veier jo ganske mye lite + at det tåler en god del. Greit til eksperimentering :thumbup: - Men absolutt enig, ekstremt lyst på noe tilsvarende helikopter selv :ph34r:

Endret av Merko.
Skrevet

Dette fungerte meget bra, og imponerende hvor godt kvaliteten ble! Kunne vært gøy å lage en slik rigg for et dslr med noe rimligere budsjett naturligvis :)

Du kan jo gå til innkjøp av et GoPro kamera til rundt 1700kr. Det veier jo ganske mye lite + at det tåler en god del. Greit til eksperimentering :thumbup: - Men absolutt enig, ekstremt lyst på noe tilsvarende helikopter selv :ph34r:

Dårlig / ingen auto-gyro = Vanskelig å kjøre, plassere, holde opp og får gode kamera vinkler (ved mindre du har flere års erfaring såklart)

God auto-gyro = Høyere en ett grei pris budsjett :p

Skrevet

Dårlig / ingen auto-gyro = Vanskelig å kjøre, plassere, holde opp og får gode kamera vinkler (ved mindre du har flere års erfaring såklart)

God auto-gyro = Høyere en ett grei pris budsjett :p

Tror man bør ha litt erfaring før man invisterer mange tusen på noe slikt :tease: Blir fort dyrt om man skal ha noe ordentlig :!:

Skrevet

Joa :p Så absolutt.

Husker jeg spente på noen rottne kamera på ett radiostyrt fly jeg hadde ført, ganske gøy men dårlig resultat, noe som minner meg på at jeg bør prøve dette igjen da jeg har ett gopro nå :p

Skrevet

Har selv vært med på å bygge et hexakopter av samme "lest" som dette oktokopteret. Hvis noen er i Trondheim så stiller vi det ut på åpen dag på NTNU (EL-bygget) i dag, søndag 16 oktober.

Vi har derimot ikke løftekapasitet på mer enn 1kg, så vi må klare oss uten RED :p

Men vi bruker de samme prinsippene for kamerariggen, regulatorer, software etc. Kom å ta en kikk :)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...