Gå til innhold

Mo i rana - Stavanger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sikkert den GREIESTE ruten å kjøre ut fra kvaliteten på veien og fart - men du vil oppleve MYE mer ved å kjøre andre, alternative veier.

Østerdalen, Valdresflya - valget er ditt. Skal du kjøre bil for å komme frem er nok den ruten sikkert "lurest" - men også størst risiko for rush etc.

Lenke til kommentar

Mange transportselskap kjører vel E6 Trondheim - Oslo, videre på E18 til Kristiansand og så E39 til Stavanger, argumentet er da både tid og økonomi (drivstoffutgifter og bompenger). I tillegg er det enkelt å bare følge europaveien...

 

En annen ting du må være obs på med ruta di er fjelloverganger som kan være stengt eller vanskelige å kjøre på hvis du drar sent på høsten eller på vinteren.

Lenke til kommentar

ja okey ;) mene, er 2 ferger man må ta, batteri på biln min er ødelakt, så hvis jeg slår av biln, så blir den ikke å starte igjen, er det lov å ha på biln på en ferje?

Alle ferjer jeg har tatt har krevd at tenningen er avslått under overfarten. Med mindre du har enormt stor drivstofftank, gjerrig bil og abnorm blærekapasitet må du uansett stoppe i løpet av turen; et nytt batteri skader neppe.

Lenke til kommentar

ja okey ;) mene, er 2 ferger man må ta, batteri på biln min er ødelakt, så hvis jeg slår av biln, så blir den ikke å starte igjen, er det lov å ha på biln på en ferje?

Alle ferjer jeg har tatt har krevd at tenningen er avslått under overfarten. Med mindre du har enormt stor drivstofftank, gjerrig bil og abnorm blærekapasitet må du uansett stoppe i løpet av turen; et nytt batteri skader neppe.

Kan jo la den gå på tomgang mens han tømmer blæra i veikanten eller parkere i nedoverbakke. Å finne en bensinstasjon med nok helling til å kunne trille ut og starte kan være litt mer spennende, men der kan man vel som oftest få litt hjelp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...