Gå til innhold

Overklokke en i5-2500K


Anbefalte innlegg

Hopper på dette toget.

Er veldig fornøyd med denne CPU, sist jeg klokket var den en AMD athlon 3700+ og da klokket jeg med bus speeden, tok evig tid og utrolig mange reset av BIOS og blå skjermer for å få den fra 2,2Ghz til 2,8.

 

Akuratt nå kjører jeg den på 5Ghz med vcore på 1.5V er litt høyt synes jeg så vurderer å senke den litt, men har aldri gått over 75grader når jeg tester den.

 

For å stress teste brukte jeg samme program som jeg brukte på den gamle athlonen.

OCCT er dette veldig utdatert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OCCT har ikke blitt oppdatert på over to år. Disse nyere prosessorene har noen funksjoner som ikke blir stresset før du bruker siste utgave av Intelburntest og service pack 1 i Windows 7. Selvfølgelig vil OCCT fungere, men det vil ta en del mer tid :p

Med IntelBurntest v2.5 og service pack 1 kan du ha en stabil overklokk fra 3.4GHz til 4.7GHz i løpet av en time.

Lenke til kommentar

Ser man så ja var jo mye fortere enn OCCT som har standard på en time :p

Fikk høyere temp også, veldig bra program, føler meg gammel nå :p

For å gå et lite steg offtopic hva er best til å overklokke Nvidia? brukte ATI tool på den gamle PCen og da brukte Nvidia folket mye rivatuner men ser det er en stund siden det ble oppdatert.

 

Vet ATI tool også virker på Nvidia, men er det like godt som dem så er laget for Nvidia?

Lenke til kommentar

Vis du vil teste forskjellen anbefaler jeg 3dmark den tester GPU og CPU så får du en score etter testen som gir poeng til GPU og CPU så kan du se mens testen pågår om du ser forskjell på FPS`en.

 

Dette er jo noe av de morsomste med å overklokke kjører alltid megapi og 3dmark for å se før etter resultater

Lenke til kommentar

Vis du vil teste forskjellen anbefaler jeg 3dmark den tester GPU og CPU så får du en score etter testen som gir poeng til GPU og CPU så kan du se mens testen pågår om du ser forskjell på FPS`en.

 

Dette er jo noe av de morsomste med å overklokke kjører alltid megapi og 3dmark for å se før etter resultater

3DMark06 kanskje.

 

wPrime, SuperPI (selv om det er irrelevant for det meste i dag), Cinebench, PCMark7, folding@home, CPU-intensive spill.

 

Selv Crysis kan vise forbedring om du har nok grafikkytelse :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...