Gå til innhold

Trenger prisvurdering på min gamingPC


Anbefalte innlegg

Hei :D

 

Da var tiden kommet og jeg skal selge min stasjonære PC til fordel for innkjøp av MacBook Air da jeg føler jeg har vokst fra "hardcoregamingen" og en MAC vil holde mer enn nok til mitt forbruk fremover, da jeg også har XB0X360 og PS3 til rådighet.

 

Har spurt litt rundt på diverse foraer hvor mye som vil være rimelig av meg å selge den for.

Har fått høre at mellom 8.000 - 10.000 hvis jeg er heldig. Hva tror dere?

 

Ble gjort følgende oppgraderinger tidligere i år og dette har jeg kvitteringer på:

 

01-04-2011: Gainward GeForce GTX 590 3072MB PhysX (komplett.no)

07-04-2011: Fractal Design Define R3 Black Pearl (netshop.no)

07-07-2011: 2stk WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 3TB SATA/300 64MB (dustinhome.no)

 

Den kjører ALT av oppgaver uten problemer, personlig vil jeg anbefale å oppgradere strømforsyningen til en 1000W da den ikke takler å kjøre skjermkortet med begge kjernene på :) så har ikke fått utnyttet begge kjernene enda så dette er veldig pent brukt. Ettersom jeg ikke orker å legge mer penger i maskinen så er dette noe som må gjøres for å få utnyttet all kraften skjermkortet besitter.

 

SPESIFIKASJONER:

 

Prosessor (CPU) Intel Core i7 930 2.8Ghz

Minne (RAM) 4x2GB Corsair Dominator DDR3 1600MHz

Grafikk-kort Gainward GeForce GTX 590 3072MB PhysX

Monitor BenQ G2412HD

Lydkort ASUS P6T

Strømforsyning Chieftec Super Series 750W PSU

Kabinett Fractal Design Define R3 Black Pearl

Hodetelefoner Steelseries Siberia v2

Mus QPAD®|5K™

Musmatte QPAD®|HeatoN™

Operativsystem Windows 7 Ultimate x64 (nyformatert)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, skjermkortet er "jokeren" her. - Det er jo mulig du kan selge det for 4.500,- til noen, putte inn et "ok" skjermkort i pc'en og fortsatt får 5.000,- for den.

 

Jeg tror det vil være lettere å kvitte seg med skjermkortet separat, enn å finne en kjøper som vil kjøpe et skjermkort som koster 5.000,- på forrige generasjons platform.

Lenke til kommentar

Ja, skjermkortet er "jokeren" her. - Det er jo mulig du kan selge det for 4.500,- til noen, putte inn et "ok" skjermkort i pc'en og fortsatt får 5.000,- for den.

 

Jeg tror det vil være lettere å kvitte seg med skjermkortet separat, enn å finne en kjøper som vil kjøpe et skjermkort som koster 5.000,- på forrige generasjons platform.

 

Høres ut som et godt tips :) tror nok jeg heller går for den gitt. Nekter plent å selge denne for 4.000 :o

Lenke til kommentar

Så du skal bruke penger for å kanskje få en tusenlapp mer for den? Høres genialt ut! :)

 

Dvs, kjøper du et skjermkort til 4000 for å få mer for den, kan du uansett ikke forvente å få mer enn 2000 mer, mao alle oppgraderinger du gjør FOR å selge er et tapsprosjekt. Du kan naturligvis ha flaks, men ville ikke satset penger på det.

Lenke til kommentar

Så du skal bruke penger for å kanskje få en tusenlapp mer for den? Høres genialt ut! :)

 

Dvs, kjøper du et skjermkort til 4000 for å få mer for den, kan du uansett ikke forvente å få mer enn 2000 mer, mao alle oppgraderinger du gjør FOR å selge er et tapsprosjekt. Du kan naturligvis ha flaks, men ville ikke satset penger på det.

 

Hadde aldri ment å oppgradere for så å selge den heller, men er nå slik det har blitt, har mistet helt interessen og da ser jeg ingen grunn til å holde på maskinen heller. Men tror heller jeg legger den ut så får vi se.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt ikke nødvendig å kjøpe et nytt 580 kort for å få solgt de hver for seg, et 460 eller 560 f.eks burde stå mere til pc'en dersom den skal selges til "normale (= folk som ikke bruker 5k på skjermkort ;))

 

f.eks http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/22803 eller lignende.

 

Kanksje du har noen venner som har liggende et skjermkort av forrige versjon etter oppgradering f.eks, er jo isåfall bare å lodde markedet.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...