Gå til innhold

Firma nettside, trenger råd


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en nettside til firmaet mitt. Har så og si ingen erfaring når det gjelder å lage nettside og lurer derfor på hvilket alternativ som er best for meg.

 

De mulighetene jeg vet om er..

 

*Lære seg å lage fra bunnen av selv, men det vil mest sansynelig ta for lang tid. Skulle helst hatt den oppe og gå asap.

 

*Bruke webs.com eller lignende program og lage noe enkelt..

 

*Betale noen for å lage en nettside for meg, og lære meg å oppdatere/endre på den selv.

 

 

Hva tror dere jeg burde gå for? Og har dere evt. noen forslag til hvem jeg kan bruke hvis jeg velger siste alternativ?

 

 

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så nettopp på webs.com og det så egentlig ganske grei ut, hvis

du vil ha en side som reklamerer mer for andre en du klarer å informere om selv.

Dessuten, gratisversjonen ligger på dems server, og ikke din.

 

Så også på et par andre gratis webside-programmer. Uansett, må du sette deg godt inn i programmene for å utnytte de på en skikkelig måte.

 

Magix sitt Xara WebDesigner lager og bra websider.

 

 

Mine første spørsmål vil alltid være:

- Skal den oppdateres ofte?

- Skal den oppdateres av flere enn deg?

I så fall velg et CMS.

 

Selv er jeg veldig glad i CMS systemet Joomla. Nå vil andre sikkert si at WordPress eller Drupal etc er bedre, MEN DETTE ER MIN MENING.

Enkelt å installere, enkelt å endre tema, og enkelt å legge inn artikler. Mange fine gratis tema på nettet som er mer enn gode nok.

 

Trenger du hjelp?

Ta kontakt

Endret av rimehaug
Lenke til kommentar

Det viktige er ikke hva som er enklest, hvor ofte du skal oppdatere innholdet eller lignende spørsmål, men hvor viktig siden er for DIN bedrift, og hvilke behov bedriften har. Men dette har du kanskje allerede kartlagt? Dette må ligge til grunn når du vurderer hvilken løsning som er god nok, og hvor mye penger du skal investere i det - både på kort og lang sikt.

 

For mange firmaer fungerer en enkel blog-løsning faktisk ganske bra (f.eks. WordPress-basert), spesielt hvis man får en profesjonell designer med erfaring på blog-templates til å designe siden. Uten egen erfaring eller vennes som kan hjelpe blir dette ofte den rimeligste løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil anta at du har satt til side startkapital for bedriften din, evt. at du klarer å jobbe opp et overskudd på et par tusen. Jeg vil råde deg til å investe disse pengene i en skikkelig nettside.

 

Nettsiden vil være ditt første møte med mange potensielle kunder og samarbeidspartnere. Et godt inntrykk vil skille din bedrift fra de mindre og useriøse aktørene (med mindre du anser deg selv som en av disse selvsagt), du vil oppnå større grad av troverdighet og forhåpentligvis vil du også øke etterspørsel/salg.

 

Se på det som en investering - og tro meg - du vil få igjen for det du investerer i en nettside!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

webs.com ser greit ut, men du kan ikke bruke gratis versjonen da den kommer med "reklame" og det kan du ikke ha på bedriften sin hjemmeside. Du må da gå for starter pakken som koster rundt 21kr pr.mnd.

 

Du bør også skaffe deg ett eget domenenavn som er ett must for alle bedrifter idag. Også epost adresser til domenet da det blir litt dårlig å bruke hotmail og gmail til bedriften sin epost løsning. Alt dette får du i en webhotell pakke sammen med ett domene til runt 400kr i året.

 

Da vil du også få tilgang til å installere wordpress og bruke dette helt gratis som er en veldig god løsning for svært mange idag :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...