Gå til innhold

Oppsummering av BF3 Beta


Anbefalte innlegg

Hei Battlefieldere!

Da er beta-testingen av Battlefield 3 straks over,

så da passer det vel veldig godt med en oppsummeringstråd.

Skriv hva dere mener om betaen. Hva du likte / ikke likte. Våpen, klasser, kjøretøy, ja alt!

Hva likte du, og likte du ikkje med Operation Metro og Caspian Border mappene?

 

Del med oss!

Endret av Mr. Myhre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte Recon klassen veldig godt, da mest pga. mobile spawnpoint! Er utrolig morro å sette ned mobile spawnpoint ved objectivet som attacker og så arme objectivet så kan man bare respawne på spawnpointet i tilfelle noen dreper deg!

 

Synes også Recon klasen funket veldig bra med PDWene, spessielt PP-2000, men hvis ryktene stemmer blir disse nerfet i fullversjonen. :(

Lenke til kommentar

Bra

- Veldig god våpenkjensle, sjølv om FoV kanskje var litt låg

- Syntest AEK var veldig smooth og fint å bruke, klart favorittvåpen, men samstundes ikkje latterleg mykje betre enn default eller tidlige unlocks

- Pent å sjå på (PC), og - for min del - omtrent ingen tekniske problem

- Caspian Border var veldig Battlefield, og eg vonar det er indikativt for kvaliteten på resten resten av 64-spelar-karta

- Retur til klassesystemet fra 2142 (som til no har vore det beste), med (så vidt eg kan forstå) betre balansering, ie. ein kan ikkje alt det beste samstundes som assault/medic

- Mykje morosame og nyttige gagdets for alle klassane

- Battlelog - ja, eg er ein fan. Utruleg hendig å kunne browse serverar utan å vere in-game, og enda betre å kunne sjekke forum etc. medan spelet loader, og so berre hoppe rett inn. At det er ein slags lolfacebook-greie bryr meg ikkje - er jo berre å ignorere den delen :)

- Lysglimt frå sniper scopes

- God køyrekjensle i vehicles

 

 

Mindre bra

- UMP-45 er betre enn dei to-tre første AR-ane (RoF, skade/skot, spreiing, recoil ... mindre magasin er ikkje nok til å balansere), og det er litt ... Teit? Har ikkje prøvd/låst opp nok våpen til å kunne seie om det gjeld fleire, men at det er eit så dårleg balansert våpen såpass tidlig, er ikkje bra

- Clientside hit-detection (grunnen til at du av og til vert drepen etter at du er i dekning)- TACTICAL LIGHT, og særleg at det er på som default. Greitt når folk på motstandarlaget har dei på, det er som eit gigantisk "spot/skyt meg"-skilt, men eg vert GALEN av at folk på mitt lag spring rundt og blitzer meg. Burde vere av som default, og det burde heller ikkje vere ein slags løyndom at ein trykk T for å skru det av

 

 

Mixed feelings

- Ein må ikkje låse opp den mest kritiske gagdeten for kvar klasse, som i BC2 (bra), men ein må framleis låse opp andre ting som òg viktige delar av klassen (t.d. Pads eller underbarrel launcher for medic/assault - mindre bra)

- Stationary AA var ganske unyttig, men mobile AA var kanskje litt FOR nyttig

- Positivt overraska over Operation Mètro - det har godt kartdesign (vel, ganske - parken er litt keisam), men samstundes får eg ein kjensle av at dei har gløymd kva som gjer Battlefied til Battlefield

- Kjekt å kunne låse opp ting, men progresjonen burde vere vertikal, ikkje horisontal

- Fint med litt variasjon i sidearms, men kvifor ikkje ha per våpen-unlocks for sidearms òg, i staden for å låse opp eit nytt (gammalt) sidearm + attachment annakvar rank?

- Folk har kanskje litt lite helse, eller våpna gjer litt mykje skade - men det skal visst verte fiksa i ein ny build?

 

 

Har, for the record, spelt mest medic og litt support, recon i eit par minutt, null engineer, på både Caspian og Metro. Rundt rank 20, kanskje litt meir om serverane faktisk er oppe til 1200 i morgon (early bird, etc. :p).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange gode poeng er nevnt her allerede.

 

Vil gjerne legge til:

 

Dårlig:

- Stein / berg =/= dekning. Så lenge man har en rød trekant over det man skyter på, så kan man sage igjennom alt som er er dekning (så fremt dekningen er stein)

- Savner uniform som står i stil med operasjonsområdet. Grønt til skog, lys uniform til ørken. (Marines har 2 forskjellige farger). glante litt på specact-uniformene - de så rimelig paramilitære ut, og i tillegg koster de.

- MG3?!

- en del "ubrukelige" våpen.

- Savner russisk VO. (kommer kanskje?)

 

 

 

Gode:

- Prone!

- Herlig lydbilde

- Mye forskjellig tilbehør gjør det mulig å skreddersy våpenplatformen til din spillestil/behov. Åpner for mange flere muligheter pr våpen. Teknisk sett; flere våpen i spillet enn de som er listeført.

- Supression - fantastisk at dette har blitt en game mechanic i et skytespill

- ikke en, men TO revolver sidearms!

- Ribbons/XP - ikke noe nytt, men fler og mer av dem her. Flott liten gulrot som oppfordrer folk til å gjøre nytte for seg.

edit:

- Strafe sprinting - riktig artig

Endret av Helmrik
Lenke til kommentar

Samme bra som over.

 

Noen dårlige ting,

 

- Flaggene på Caspian kunne vært litt mer spredt?

- Heli er ganske ubrukelig, altfor mye som kan skyte det ned

- Teit at SMG, eller PWD som det heter i BF3, er mer effektive enn rifler.

- Direkte skudd av en tanks på helikopter, bil burde sprenge kjøretøyet og drepe de inni, ikke bare disable kjøretøyet og la alle hoppe ut. Spesielt når du skyter rett i fronten på en jeep.

- For liten splash damage på tanks mot infantery.

 

Noe av det jeg kom på.

 

Som sagt, utrolig mye bra som sagt over, blir et knall spill!

Lenke til kommentar

Bra iniativ Myhre :)

 

Jeg må bare spørre, er det noen andre som har fu** up textures på caspian border?

 

Og jeg håper virkelig DICE gjør Battlelogen mer stabil for nå kommer jeg bare inn på omtrent 1/40 av serverne jeg prøver å komme inn på :(

 

Spillet ser lovende ut, og jeg er sikker på at DICE vil rette opp problemene i Betaen :)

 

Kommer til å oppdatere denne posten med positive og negative ting litt senere.

Endret av mathiasxx9494
Lenke til kommentar

- Folk har kanskje litt lite helse, eller våpna gjer litt mykje skade - men det skal visst verte fiksa i ein ny build?

Seriøst? Jeg vet ikke hvor mye BF du har spilt oppigjennom tidene, men en ting er sikkert BC2 er det spillet i serien som hadde helt sinnssykt overdrevent mye helse på folk. Eneste jeg gidda å spille i BC2 var hardware og jeg synes heller det er bedre at BF3 burde beholde systemet som det er nå da det faktisk er mulig å drepe noen uten å tømme ett helt magasin i den stakkars kroppen til motstanderen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Folk har kanskje litt lite helse, eller våpna gjer litt mykje skade - men det skal visst verte fiksa i ein ny build?

Seriøst? Jeg vet ikke hvor mye BF du har spilt oppigjennom tidene, men en ting er sikkert BC2 er det spillet i serien som hadde helt sinnssykt overdrevent mye helse på folk. Eneste jeg gidda å spille i BC2 var hardware og jeg synes heller det er bedre at BF3 burde beholde systemet som det er nå da det faktisk er mulig å drepe noen uten å tømme ett helt magasin i den stakkars kroppen til motstanderen.

 

Mente du hardcore? Enig skaden på våpnene i BF3 er perfekt kunne godt vært enda kraftigere for min del :)

Lenke til kommentar

- Folk har kanskje litt lite helse, eller våpna gjer litt mykje skade - men det skal visst verte fiksa i ein ny build?

Seriøst? Jeg vet ikke hvor mye BF du har spilt oppigjennom tidene, men en ting er sikkert BC2 er det spillet i serien som hadde helt sinnssykt overdrevent mye helse på folk. Eneste jeg gidda å spille i BC2 var hardware og jeg synes heller det er bedre at BF3 burde beholde systemet som det er nå da det faktisk er mulig å drepe noen uten å tømme ett helt magasin i den stakkars kroppen til motstanderen.

 

Mente du hardcore? Enig skaden på våpnene i BF3 er perfekt kunne godt vært enda kraftigere for min del :)

Hardware som i vehicles ;)

Lenke til kommentar

- Folk har kanskje litt lite helse, eller våpna gjer litt mykje skade - men det skal visst verte fiksa i ein ny build?

Seriøst? Jeg vet ikke hvor mye BF du har spilt oppigjennom tidene, men en ting er sikkert BC2 er det spillet i serien som hadde helt sinnssykt overdrevent mye helse på folk. Eneste jeg gidda å spille i BC2 var hardware og jeg synes heller det er bedre at BF3 burde beholde systemet som det er nå da det faktisk er mulig å drepe noen uten å tømme ett helt magasin i den stakkars kroppen til motstanderen.

Det er ikke sikkert at han har spilt BF før...

nLOhh.gif

 

- Folk har kanskje litt lite helse, eller våpna gjer litt mykje skade - men det skal visst verte fiksa i ein ny build?

Seriøst? Jeg vet ikke hvor mye BF du har spilt oppigjennom tidene, men en ting er sikkert BC2 er det spillet i serien som hadde helt sinnssykt overdrevent mye helse på folk. Eneste jeg gidda å spille i BC2 var hardware og jeg synes heller det er bedre at BF3 burde beholde systemet som det er nå da det faktisk er mulig å drepe noen uten å tømme ett helt magasin i den stakkars kroppen til motstanderen.

 

Mente du hardcore? Enig skaden på våpnene i BF3 er perfekt kunne godt vært enda kraftigere for min del :)

Synes den er helt perfekt jeg :)
Lenke til kommentar

Seriøst? Jeg vet ikke hvor mye BF du har spilt oppigjennom tidene, men en ting er sikkert BC2 er det spillet i serien som hadde helt sinnssykt overdrevent mye helse på folk. Eneste jeg gidda å spille i BC2 var hardware og jeg synes heller det er bedre at BF3 burde beholde systemet som det er nå da det faktisk er mulig å drepe noen uten å tømme ett helt magasin i den stakkars kroppen til motstanderen.

 

Har spelt ganske mykje av både BF2 og 2142, litt mindre BC2. Kan vere eg hugser heilt feil når det gjeld både 2 og 2142, men eg er rimeleg sikker på at det ikkje berre handla om kven som såg den andre først, men at ein faktisk måtte få eit par solide treff òg. BC2 var litt vel generøs med helsa før ein eller annan patch som reduserte den, så eg synest for all del BF3 treff betre... Men kanskje ikkje heilt blink. :)

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Da kan kanskje eg også komme med litt ting da, mye er kanskje allerede nevnt, men det får gå! thumbup.gif

 

 

Positivt.

  • Liker godt måten classes er fordelt på nå, alt passer så godt sammen akkurat der.
  • Alle våpnene virket veldig realistiske, og gjorde faktisk det de er lager for og gjøre - drepe andre spillere. Dog. PDW våpnene var en del OP, men det blir nerfet i retail versjonen. Så tror faktisk DICE klarer og lage et spill der ingen våpen er MYE bedre enn noe annet.
  • Suppression - det fungerer på en veldig god måte her, så nå gjør det faktisk litt nytte for seg selv om du skulle bomme med noen kuler.
  • Grafikken er OUTSTANDING. Når eg nå setter meg ned med BFBC2, eller noen som helst annet FPS spill (spesielt CoD), så får en nesten grøssinger av hvor dårlig grafikken er i forhold. Alt er så dynamisk, og meget pent og se på.
  • Lydbildet er også helt fantasisk. Annbefales veldig og spille med et kvalitets headsett. Ble faksisk skremt flere ganger kun fordi noen skøyt etter meg, eller noe eksploderte - fantastisk!
  • Battlelog - veldig nyttig! Var litt uvandt, men iløpet av Alpha testingen så ble eg vandt med det, og her er det utrolig mange fordeler. Loading av maps går mye raskere, patching av diverse går lettere og raskere for DICE, veldig oversiktlig med stats, unlocks ol., og vennelisten der er veldig kjekk! Fungerte litt dårlig akkurat nå, men når retail versjonen er klar, så blir det garantert ikkje noe problem. Veldig god og rask server browser også!
  • Ribbons/medaljer er vel ikkje noe nytt, men det virker som det er flere av de her enn på noe annet spill. Liker det veldig godt, for det får meg til og få lyst til og klare ting.

 

Negativt.

  • Bugs. bugs og enda flere bugs. Men dette er kun en beta, og i tilleg til dette, så var builden ELDRE enn hva alphaen var. Det var også mye mindre bugs i alphaen, så de hadde fått fikset en del allerede da.
  • PDW våpen var OP - blir fikset i retail.
  • Ingen mulighet til og endre options, og chatte når du er død - blir fikset i retail.
  • SQUAD systemet var enkelt og greit søppel - blir fikset i retail.
  • Helikopterene tålte utrolig lite.
  • Få kills for og skyte ned fly er ikkje lett, da vi som regel kun får "Vehicle Disabled", og når piloten da kræsjer, så får han suicide. Syns de burde gjøre sånn at vis vi får Vehicle Disabled, og han kræsjer på grunn av det, så burde vi få killet.

 

Det var det eg kom på i farten, legger til mer om eg kommer på noe.

Er alt i alt veldig fornøyd, og det virker utrolig lovende!

Kan kanskje legge til hva eg brukte.

 

Class: Assault og Engineer.

Våpen: F2000, UMP, Stinger, M9.

Er rank 45 nå, og har 34 timer og 54 minutter gameplay, så har fått testet det meste. thumbup.gif

Lenke til kommentar

Hmm. Negativt:

- Spillet krasjer etter mellom 10 sekunder og 15 minutter. Umulig å spille mer enn én runde på Metro. Caspian har jeg ikke sjanse på å spille til slutt.

- Drivere. Spillet krever nyere drivere enn hva som er tilgjengelig fra Nvidia sin side for meg som har et litt gammelt grafikkort (9800gtx+). Feilmelding hver gang jeg prøver å starte en game.

- Tunge våpen i nærkamp. Når en fyr løper rundt med saw og dreper alle han møter på på et par meters avstand virker det som om noe er galt på meg.

- Jeg føler også at jeg har en tendens til å bli headshottet litt for mye av helautomatiske våpen. Dør ihvertfall rimelig ofte av ett enkelt skudd fra våpen jeg ikke ville forvetet slik nøyaktighet fra.

 

- (ikke prøvd selv) hørt at helikoptere er autobalansert og at fly flyr alt for sakte. Kontrollene til helikopter burde vært akkurat likt som i bf2, slik jeg ser det. Et ferdighetsbasert spill bør da vitterlig kunne kreve ferdigheter i mer enn bare skytedelen.

Lenke til kommentar

- Positive:

* Ser nydelig ut på PC

* Supressive fire

* Mulig å skyte ned hellis (slutt på spawn rape ala BF2BC?)

* Progresjon per våpen

* Lyden er latterlig fantastisk

* Folk er generelt bedre til å 'play the objective' enn i (f.eks) CoD

* Animasjoner på mennesker

* Våpene ser og høres realistisk ut, god gunfeeling

 

- Negative:

* Tåler mer i prone(?)

* PRONE!!

* SMG er OP, engineer våpen generelt er OP. Spes UMP

* Ser lite grunn til å velge Assault (Medic?) fremfor engineer

* Prone maner recon (og flere andre) til å campe

* AK våpen er imo mye dårligere enn M4 ekvivalenter. Utrolig dårlig spraypattern på de

* Russisk Kobra sight(den med 3 røde streker i stedet for rød dott ved ADS) er ubrukelig imo

* En del bugs i beta'en

* Folk som hopper rundt i spawn i vente på fly / helli

* Ingen mulighet til å gå i meny (for options/quit) mellom mapene

* Til tider vanskelig å forstå hvor skuddene treffer (litt random)

* ADS :-)

* Campere, PRONE

Lenke til kommentar

- Positive:

* Ser nydelig ut på PC

* slutt på spawn rape

* Progresjon per våpen

* Animasjoner på mennesker

* Våpene ser og høres realistisk ut, god gunfeeling

* Har ikke lyst til å spille andre spill enn BF3. de andre har så dårlig grafikk :)

 

- Negative:

* Veldig mange egoister. hvorfor ikke fulle opp alle kjøretøy og helikopter før de stikker av.

* spillere som holder av helikopter og kjøretøy til vennene sine.

* på reacon så faller kullene overdrevet mye over lang distanse. ei kule faller ikke så mye i som i BF3.

* bra med fjell til å gjemme seg i.

* fly kommer tilbake med en gang et fly har krasjet. samme personen som tar flyet en gang tilgang selvføgelig. samme med heli?

* de som bruker fly HELE tiden bruker garantert joystick. ikke rettferdig i forhold til andre som bruker mus. BF bør da sende med en standart joystick til alle eller fjern joystick muligheten i spillet.

* En del bugs i beta'en

* Folk som hopper rundt i spawn i vente på fly / helli

* Ingen mulighet til å gå i meny (for options/quit) mellom mapene

* Til tider vanskelig å forstå hvor skuddene treffer (litt random)

* Hvorfor ikke bruke skroll til kniv. veldig irriterende nå som BC2 brukte skroll til kniv. var ikke mulig å skifte til annet enn en tast på tastaturet helle.

Endret av Sopps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...