Gå til innhold

Test av Tundra 1555


Anbefalte innlegg

har nå fått en bærbar, tundra 1555 med 512 minne. virker ok.

Veldig stille, kjøpte fra bruktmarkedet her. Spiller dvd film helt bra, har ikke prøvd spill siden det ikke er noe krav.

 

Maskinen er som sagt veldig still, vil si nesten helt lydløs, du hører at du brenner cder. Viften starter enkelte ganger ved belastning, men slukkes straks. Har ikke opplevd eb bærbar med så lite lyd før.

 

Eneste bekymringen med maskinen var brukt kjøp.

 

Angående veske, så kjøpte jeg en på clas ohlson for 249 kr:

går ikke an å linke, men http://www.clasohlson.no/

->datatilbehør->oppbevaring for data->datavesker

 

og det er laprop vesken som beskrives som:

Laptop-ryggsekk/veske i sort polyester. Vattert Laptop-lomme, holdere for penner, kalkulator og øvrig rekvisita. Tre lommer med glidelås. Leveres med skulderrem. Størr. 33x37x12 cm.

 

<den passer veldig bra, i hovedrommet er det både plass til maskinen, festet med borrelås, samt strømforsyning.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Ingen har nevnt at denne maskinen har noen ganske latterlige designfeil: Tastaturet berører skjermen når den er lukket, og avsetter dermed merker. Dessuten er plasten så myk at den gynger og bøyer seg der hvor man hviler hendene. Dette kan neppe være gunstig for harddisken og DVD/CD-stasjonen som ligger like under. Helt fantastisk at dette kan være et anbefalt produkt!

Endret av Prinzmetal
Lenke til kommentar

Nå har jeg 1557 versjonen... men jeg tror den er identisk bygget opp... og jeg lurer nå på hvor store hender du har, som gjøre at plasten bøyer seg, for selv har jeg heller store pailabber, uten at jeg har merket at plasten eller tastauret bøyer seg!

 

Ellers kan jeg også si at jeg ikke sliter med at tastene kommer borti skjermen, i hvert fall ikke på nivået jeg ble vant med fra Dell! Men kan jeg anbefale deg å legge et gummy ark e.l. mellom når du pakker maskinen sammen og skal ut på tur?

Lenke til kommentar

He he, angående pailabber så har jeg aldri satt mine ben i en laptop... Vel, kanskje plasten er litt mykere eller tynnere av en eller annen grunn, for gi etter det gjør den. Og uavhengig av hva man er vant til, så vil jeg ikke ha noe av det, ei heller et tastatur som setter merker på skjermen. Klart jeg kan bruke en fille e.l., må jo det uansett nå for å tørke av skjermen... Takk for rådet i alle fall...

Lenke til kommentar

Prinzmetal: Dette med tastaturet er ikke et problem. Tastaturmatten skader ingenting. Jeg har undersøkt det. Så får det være en smakssake hvorvidt det er bra med litt svikt i tastaturet. Jeg liker det.

 

Kjenner meg ellers igjen i problemet med fingerfett på skjermen. Meget irriterende. Imidletid hjelper det å montere noen gummiknotter øverst i hjørnene på lokket. Disse må være som er 1-2mm høyere enn de originale.

 

Helt enig i at dette er en design-flause og det er pussig at det ikke er utbedret fra fabrikkens side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...