Gå til innhold

Corsair rir videre på vannkjølingsbølgen


Anbefalte innlegg

Leste om en fyr på overclock.net som fikk en lekkasje med sin H50 der resultatet ble dødt skjermkort, lydkort mm. Corsair dekket vel såvidt jeg vet det hele, men selvfølgelig ikke noe ønskelig situasjon.

 

Tror også det er liten vits i å ringe komplett da det fremgår klart av disse produktene at det er produsenten/Corsair som skal kontaktes ved evt. feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corsair H100 fikk mye skryt i Reveiwsene eg har sett :)

Den slår Både Noctua NH-D14 og Thermalright Silver arrow når en begynner og klokke en del og v-coren begynner og bli høy

 

Og mange skriver at jo mere varme en putter inn i H100 jo "bedre" blir den.. Altså tempsene øker ikke så mye selv om en øker V-coren og frekvensen

 

http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/corsair_h100_review/1

Lenke til kommentar

Leste om en fyr på overclock.net som fikk en lekkasje med sin H50 der resultatet ble dødt skjermkort, lydkort mm. Corsair dekket vel såvidt jeg vet det hele, men selvfølgelig ikke noe ønskelig situasjon.

 

Tror også det er liten vits i å ringe komplett da det fremgår klart av disse produktene at det er produsenten/Corsair som skal kontaktes ved evt. feil.

Butikken du kjøper i står ansvarlig og bør kontaktes først slik at de får muligheten til å yte god kundeservice. Kanskje de kan sende erstatningsvare til deg mens de sender defekte varer til reparasjon. Da sparer du tid, litt penger på frakt (Corsair's nærmeste service er vel i Nederland) og kanskje du har en PC som funker mens reklamasjonen pågår.

 

Når det er sagt er Corsair veldig raske og har utmerket service. De vet at det finnes mange "amatør" butikker der ute og vil spare kundene sine for problemer med dem. Derfor anbefaler Corsair at kundene tar direkte kontakt med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legg merke til at lekasjer som regel ikke betyr ødelagt HW.

 

Enten så treffer ikke lekasjen noen kretser (drypper rett ned i bunn av kabinettet) eller så treffer de kretser som det ikke går FULLT så mye strøm/har særlig høy spenning over seg.

 

For i minst 9 av 10 tilfeller så går lekasjer helt greit. Ja, det krever såklart at man har en bedre strømforsyning med gode beskyttelseskretser som forhindrer skade.

 

Hvis det begynner å lekke etter at maskinen er skrudd på, så skal strømforsyningen i de fleste tilfeller koble ut om det er noen kretser som kortsluttes. Har bred erfaring med dårlige blokker, slanger og koblinger som lekker. Og da er det som regel kun når pumpa er satt til høyeste trykkonfigurasjon og PCen arbeider. Vanligste stedet er vel at det renner på undersiden av skjemkort, for deretter å renne inn i PCI-e slotten. Værre når det renner inn under chipset-blokka, som betyr at jeg må ta av blokken for å få tørket det skikkelig, samt finne ut hvor vannet befinner seg. :whistle:

 

Men som sagt før, så ser jeg ikke noen grunn til å komme med trippel-radiator på slike ferdigsett, da det blir litt overkill til å kjøle ned bare CPUen. En kraftig dobbelradiator har mer enn nok kapasitet til å fjerne varme fra en 300W CPU. Mens med trippel radiator så vil du nesten ikke merke det på temperaturen at du f. eks slenger inn et skjermkort eller Hovedkort i loopen.

 

 

Lenke til kommentar

Litt skeptisk til disse, da flere (antakelig en liten prosentandel i den store sammenhengen, men likevel...) har opplevd å få lekkasjer rett ut av eska... Og uten garanti mot slikt må man ha en god forsikring... Sjansen for et kostbart uhell er nok mindre med en god luftkjøler som f.eks. Noctua sine, så jeg vil holde meg til dem fremover og anbefale det samme til alle andre.

 

Disse er bunn solide fra grunnen opp, man kan henge seg i taket fra de. Så lenge man sjekker de før man kobler de på er de dønn sikker. Faren for lekkasje etter en grundig sjekk er nesten ikke tilstedeværende.

 

Men med det sagt vinner nok Nh-D14 uansett i både ytelse og støynivå. Bare så innmari synd den hogger all plassen til heatsinks og kjøling til ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...