Gå til innhold

MSI X58A-65GD RAM voltage


Brakballe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

+ og -

 

Har du kjøpt en ny maskin med X58-hovedkort håper jeg du har kjøpt en sekskjerner samtidig, for X58 dør om en måned.

 

Alltid noe bedre rundt hjørnet i morgen. Nå er vi i dag. Skal du kose med pc'en i dag eller i morgen i morgen i morgen?

 

+ Jeg liker å ha en maskin der jeg ikke må lukke ned alt for å beholde den siste FPS'en men å ha en masse rabbel surrende i bakgrunnen for bekvemmelighet... så da passer X58 meg utmerket + fortell meg HVILKE programmer som utnytter 6 core? Dagens knapt om som regel ikke utnytter 4 core. Stresser bare nå med å lære meg "alt på nytt" i BIOS'en.

Endret av Brakballe
Lenke til kommentar

+ og -

 

Har du kjøpt en ny maskin med X58-hovedkort håper jeg du har kjøpt en sekskjerner samtidig, for X58 dør om en måned.

 

Alltid noe bedre rundt hjørnet i morgen. Nå er vi i dag. Skal du kose med pc'en i dag eller i morgen i morgen i morgen?

 

+ Jeg liker å ha en maskin der jeg ikke må lukke ned alt for å beholde den siste FPS'en men å ha en masse rabbel surrende i bakgrunnen for bekvemmelighet... så da passer X58 meg utmerket + fortell meg HVILKE programmer som utnytter 6 core? Dagens knapt om som regel ikke utnytter 4 core. Stresser bare nå med å lære meg "alt på nytt" i BIOS'en.

LGA1155 og P67/Z68 er mye bedre enn X58 om du kun kjører firekjerner... Ytelsesmessig, strømforbruksmessig, båndbreddemessig og plattformen har i tillegg en del nyvinninger som er utrolig bra. X58 er en serversokkel justert ned for forbrukere, eneste fordel er 32 PCIe-lanes mot 16, men dette har fint lite å si så lenge du ikke fikler med dedikerte RAIDkontrollere.

 

Uansett, RAM-spenning justeres med +/- på de fleste BIOS, kan du føre markøren over det kan du trykke +/- og se hva som skjer. Det ligger vanligvis under overclocking-delen. Jeg tror heller ikke du kan kjøre 1600MHz før du har overklokket på X58, men jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar

X58 er en fantastisk plattform om maskinene dine skal leve ett liv ETTER at de er ferdige som din hovedmaskin.

Hos meg går de ned i server roller så de lever en god del år over det majoriteten bruker maskinene til, har faktisk en bygget Socket A rigg til retro maskin for Win 98 spill.

 

RAID kontrollere eller en masse enheter som bruker PCI-E båndbredde og mulig fremtidig server tjeneste er X58 sin største styrke.

Men jeg blir nok til å holde på X58 forbi Sandy Bridge EX, eller mest sannsynlig når Intel får fikset ett skikkelig fullverdig brikkesett (Det som kommer nå virker alt for rushed og uferdig til at det er en handel verdig.)

 

Jeg vil ha en drøss med native SATA porter :D

Lenke til kommentar

+ og -

 

Har du kjøpt en ny maskin med X58-hovedkort håper jeg du har kjøpt en sekskjerner samtidig, for X58 dør om en måned.

 

Alltid noe bedre rundt hjørnet i morgen. Nå er vi i dag. Skal du kose med pc'en i dag eller i morgen i morgen i morgen?

 

+ Jeg liker å ha en maskin der jeg ikke må lukke ned alt for å beholde den siste FPS'en men å ha en masse rabbel surrende i bakgrunnen for bekvemmelighet... så da passer X58 meg utmerket + fortell meg HVILKE programmer som utnytter 6 core? Dagens knapt om som regel ikke utnytter 4 core. Stresser bare nå med å lære meg "alt på nytt" i BIOS'en.

LGA1155 og P67/Z68 er mye bedre enn X58 om du kun kjører firekjerner... Ytelsesmessig, strømforbruksmessig, båndbreddemessig og plattformen har i tillegg en del nyvinninger som er utrolig bra. X58 er en serversokkel justert ned for forbrukere, eneste fordel er 32 PCIe-lanes mot 16, men dette har fint lite å si så lenge du ikke fikler med dedikerte RAIDkontrollere.

 

Uansett, RAM-spenning justeres med +/- på de fleste BIOS, kan du føre markøren over det kan du trykke +/- og se hva som skjer. Det ligger vanligvis under overclocking-delen. Jeg tror heller ikke du kan kjøre 1600MHz før du har overklokket på X58, men jeg kan ta feil.

 

du fikk det ikke med deg.. OK. ting å tang må disables for å få tilgang! Hva, det er det jeg spør etter.

Båndbreddemessig sier jeg ha-ha-ha... langt

Jeg er ikke ute etter OC av CPU men stabil økning av

buss og RAM

Lenke til kommentar

du fikk det ikke med deg.. OK. ting å tang må disables for å få tilgang! Hva, det er det jeg spør etter.

Båndbreddemessig sier jeg ha-ha-ha... langt

Jeg er ikke ute etter OC av CPU men stabil økning av

buss og RAM

Jada, jeg mister en x1-port som dekkes av det obligatoriske skjermkortet som tar opp to spor på mitt P8Z68-V PRO, virkelig tragisk og det fikses på dyrere hovedkort :p

 

Båndbreddemessig har i7-2600k like god read og bedre write på to brikker enn det en i7-975 har på tre. kilde, for ikke å nevne at den har en raskere minnekontroller.

 

Så kan man nevne hvordan SATA-kontrolleren er langt raskere enn den X58 har, og alle implementeringer av SATA6GBPS på X58 har vært fail. Eller kanskje hvordan en i7-2600k gruser en i7-950 i ytelse stock og etter overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...