Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kontakt og besøksforbud


leonthine

Anbefalte innlegg

Jaja, ville brukt anonymprofil men jeg er for dum til å finne ut hvordan det går, så la gå..

 

Til poenget : Lurte bare på om noen visste hvordan terskelen for å få et besøksforbud mot noen ligger.. Bakgrunnen er ikke trusler eller fare for vold, men heller noe jeg selv mener er krenking av privatlivets fred. jeg får ikke levende fred fra fyren enda vi slo opp for over 4 måneder siden - og jeg har gjort det klinkende klart utallige ganger i løpet av flere måneder at han skal slutte å kontakte meg og vennene mine.

Kan kanskje for noen høres ut som noe jeg burde finne meg i, men det er ikke så kult når du får telefoner og sms hver dag, masse ting sendt på døren som du absolutt ikke vil ha, er alltid redd for at han skal vente på meg på skolen og han kontakter vennene mine kostant for å spørre om meg eller gi beskjeder.. Han kommer nok til å lese dette i løpet av en uke siden han overvåker meg og vennene mine på nettet for "å vite hvordan jeg har det".

 

Letet på nettet men det er mest om vold, og jeg kan ikke akkurat påberope meg i være i noen fare her.

 

Noen som har erfaringer eller vet om det i det hele tatt er mulig å få istand noe slik?

Endret av leonthine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Vet ikke om dette har ordnet seg for deg, men jeg kjenner meg igjen i situasjonen.

Min eks samboer fikk overlevert besøksforbud av politiet nå nylig. Han har da fått forbud mot å oppsøke meg eller ta kontakt med meg på noen som helst måte. (Via sms, brev, facebook etc etc)

 

Det har aldri vært snakk om at jeg har vært redd for vold fra hans side, men det har gått på at han ikke har innsett bruddet og har sendt meg hundrevis av sms over kort tid. (Ca 500 sms på 2 uker) Disse sms tok jeg vare på og måtte forelegge for politiet slik at de brukte de når de hadde avhør av han.

I sms'ene var det alt fra trusler om at han skulle ta sitt eget liv, til trygling om at jeg skulle ta han tilbake til at han skulle gjøre livet mitt til et helvete. Politiet så på dette som et tilfelle av psykisk terror og valgte på bakgrunn av dette å ilegge et besøksforbud.

 

Håper dette hjelper deg litt.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...