Gå til innhold

Er min SSD treig, eller er dette normalt?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har byttet til OCZ Vertex 2 120gb SATA 2 hardisk i min laptop, HP Pavilion DV6503eo. Denne er vel snart 5 år tenker jeg.

 

Prosessor: AMD Athlon 64 x2 Dual core TK-53 1,7 ghz

Ram: 2 gb

Operativsystem: Vista 32 bit Service pack 2

 

Har prøvd og laste ned Anvil Storage Utilities, men når jeg starter installasjonen får jeg bare beskjed om at beta er utgått. Finner det heller ingen plass på nettet.

 

Her er en screenshot fra Barts stuff test:

post-38905-0-25701000-1317829420_thumb.jpg

 

Fant en annen benchmark som jeg kjørte, og fikk disse resultatene:

 

post-38905-0-46326400-1317836801_thumb.jpg

 

post-38905-0-19130700-1317836800_thumb.jpg

 

Jeg hadde Windows 7 på disken først, og da var opplevelses indeksen på disken 7,4, med andre ord kjempe bra siden høyeste score er 7,9. Nå har jeg vista, og scoren er nå 5.9. Dette har sikkert noe med operativsystemet og gjøre, men lurer på om disken min går så fort som den skal.

 

Spørsmålet mitt er da, går det litt sakte her? Eller går den så fort som den skal gjøre? :-)

 

Mvh

Alpejohn

Endret av AlpejoHn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg omtrent samme SSD i min stasjonære, og jeg bruker crystaldiskmark v3 å måle hastigheten.

 

Så ja er nok litt tregere, men muligens det er prosessoren kanskje også Sata kontrolleren som gjør det.

 

Hvis du ikke har aktivert AHCI så gir det nok også litt ytelsetap også.

Lenke til kommentar

Nå har jeg omtrent samme SSD i min stasjonære, og jeg bruker crystaldiskmark v3 å måle hastigheten.

 

Så ja er nok litt tregere, men muligens det er prosessoren kanskje også Sata kontrolleren som gjør det.

 

Hvis du ikke har aktivert AHCI så gir det nok også litt ytelsetap også.

 

Hei, og takk for svar :-)

 

Jeg har ingen plass og akrivere AHCI, står ingenting i bios, kan knapt forandre boot rekkefølge :roll:

Muligens man ikke får utnyttet SSD fult ut på eldre maskiner? Virker jo logisk, siden dem ikke er oppdatert på all teknologi som forbedrer ytelse på flash disker.. Men tror pc'en ble tregere etter jeg installerte vista, i forhold til win 7 da.. Starter treigere og virker som den henger litt av og til, får seg en liten hikke og stopper opp et par sekunder av og til.. Dette skjedde ikke i det hele tatt på WIn 7 :)

 

EDIT:

Vista fordi jeg ikke har noen lovelig Win 7, maskina kom med Vista, så har nøkkel under som er gyldig. :new_woot: Har vurdert og kjøpe Win 7 da :whistle:

 

Fredrik

Endret av AlpejoHn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...