Gå til innhold

Trenger anbefalinger og råd innen salg


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kunne tenkt meg å jobbe innen salg og/eller markedsføring, men jeg vet ikke helt hvor som vil være en bra plass å starte for en som begynner å nærme seg 30?

 

Kan alle bli en god selger?

Noen skole\utdanning som anbefales eller

er utdanning ikke noe vits?

Hva vil være en god jobb og starte innen salg?

 

Vil gjerne ha anbefalinger og råd om alt mulig innen salg, bøker jeg bør lese eller bare generelt innen yrket.

Endret av Nithox
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dersom du ønsker å jobbe med markedsføring ville det smarteste være å ta en bachelor grad innenfor dette. Regner med at mange stillinger innenfor dette krever at du har en viss forkunnskap.

 

Hvis det er salg du er ute etter så kan det være lurt å ta en utdannelse innenfor det området du ønsker å jobbe som selger. Kanskje ikke alltid nødvendig med full bachelor grad, men kanskje noen kurs el.

 

Kombinasjoner av dette kan jo også være et alternativ da salg og markedsføring ofte henger sammen. Innenfor hvilken kategori er det du ønsker å bli selger?

 

Edit: Vet at denne boken brukes i introduksjonskurset for markedsføring på BI.

Endret av Student of Life
Lenke til kommentar

Dersom du ønsker å jobbe med markedsføring ville det smarteste være å ta en bachelor grad innenfor dette. Regner med at mange stillinger innenfor dette krever at du har en viss forkunnskap.

 

Hvis det er salg du er ute etter så kan det være lurt å ta en utdannelse innenfor det området du ønsker å jobbe som selger. Kanskje ikke alltid nødvendig med full bachelor grad, men kanskje noen kurs el.

 

Kombinasjoner av dette kan jo også være et alternativ da salg og markedsføring ofte henger sammen. Innenfor hvilken kategori er det du ønsker å bli selger?

 

Edit: Vet at denne boken brukes i introduksjonskurset for markedsføring på BI.

 

Hei. Takk for svar. Det eneste jeg vet er at jeg kunne tenke meg å jobbe med noen inne salg.

Viss jeg skal studere har jeg tenkt litt på enten bachelor i digital markedsføring hos NITH eller bachelor i Salg og markedsføring hos BI, men mest fordi jeg ikke har sett noen andre utdanninger inne salg.

 

Vet du noe om disse bachelor utdanningene? Hvilken bachelor tror du jeg ville stilt sterkest med ut av de to?

Endret av Nithox
Lenke til kommentar

Litt fagkunnskap innen ett område er greit å ha før du begynner med salg, f.eks om du skal selge vinduer, ventiler osv så er det greit å vite litt om slikt.

 

Ja det er sikkert greit og ha endel kunnskap om det man skal selge.

 

Vurdere og søke en stilling, men det står at lønnen er provisjonsbasert.

Hva vil dette egentlig si? Er det veldig risikabelt å jobbe med en slik type lønn?

Endret av Nithox
Lenke til kommentar

Er det normalt med en grunnlønn eller er det slik at selger man ingenting så tjener man ingenting?

 

Som regel har man en grunnlønn ja, om det er fastlønn eller timelønn er forskjellig fra firma til firma. Selv har jeg 140,- i timen + provisjon på det jeg selger, dette er i telebransjen. Anbefaler å jobbe med salg innenfor et område du er interesert i og har kunnskap om. Om du trenger utdanning eller ikke kommer helt ann på, for markedsføringsjobber kreves det som regel utdannelse, mens innenfor salg er det mer personligheten som teller.

Lenke til kommentar

Ville bare nevne det at det kom en ny bok i sommer som erstattet den boken som allerede ble postet litt lenger opp i tråden. Den nye boken for BI heter "introduction to modern marketing management". Jeg tar selv bachelor i revisjon på BI og markedsføringsledelse hadde vi førsteåret. Interessant fag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...