Gå til innhold

Kingston HyperX 120GB - mye feil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kingstondiskene har egen firmware og har vist ikke vært plaget av problemene som Corsair sine SandForce baserte disker har hatt i det siste.

 

Test her:

 

http://www.techspot.com/news/45310-kingston-goes-sandforce-hyperx-240gb-ssd-review.html

 

"If you want rock-solid speed and stability, Kingston's HyperX series is about the best you'll find in today's market. For all intents and purposes, it's every bit as fast as the Vertex 3 and Kingston's delayed entry should offer additional insurance against the firmware bugs that affected other SF-2281 drives."

 

Ser bra ut :)

Lenke til kommentar

Kingstondiskene har egen firmware og har vist ikke vært plaget av problemene som Corsair sine SandForce baserte disker har hatt i det siste.

 

Test her:

 

http://www.techspot.com/news/45310-kingston-goes-sandforce-hyperx-240gb-ssd-review.html

 

"If you want rock-solid speed and stability, Kingston's HyperX series is about the best you'll find in today's market. For all intents and purposes, it's every bit as fast as the Vertex 3 and Kingston's delayed entry should offer additional insurance against the firmware bugs that affected other SF-2281 drives."

 

Ser bra ut :)

 

Leste igjennom dettte nå, og det så veldig bra ut. Tenker jeg går for en slik da :) Et spørsmål, når man skal installere firmware på en ssd kan man gjøre det etter man har installert OS?

Lenke til kommentar

Er superfornøyd med min SSD Kingston. Installerte office pakken på under minuttet og pcen er mye raskere.

Det jeg lurer på om jeg har de hastighetene jeg skal ha:

992090.jpeg

 

Har selvsagt satt den opp med ACHI og bruker nå Marvell controlleren på mitt HK.

Noen som vet om dette er veldig feil eller bra?

Lenke til kommentar

Det er mye dårligere enn jeg får med min M4.

 

Noen ide om hvorfor?

 

Marvell SATA 6 GBps kontrolleren SUGER, det er derfor.

Den reklamerer med sin høye sekvensielle fart, men latencyen er faktisk MYE dårligere enn Intel sin egne Sata 3GBPs.

Så du kan faktisk hente litt ekstra ytelse til OS bruk ved å koble fra SATA 6 til 3 :p

 

Forskjellen i benchmarker er skremmende, så til OS er Marvell kontrolleren helt udugelig.

Lenke til kommentar

Hei hiver meg på da jeg har også kjøpt denne etter en test som den vant i IDG.se

 

Men etter utpakking så var det jo å få montert den da, og det følger med et fin ekspansjons holder som jeg monterer fast på disken i håp om at denne skal passe til mitt Fractal R3 kabinet. Men som dere ser av bildene så er det ikke bredt nok til å skru fast i holder til kabinetet, som er den hvite rammen. Den hvite rammen til kabinettet er uttagbar og har silikon denpere, men hull i bunn på disk passer ikke til de hullene og desuten er skruene veldig små, mindre en de som kommer inn på siden.

Noen som har et tips her ?

post-17577-0-06002000-1317878357_thumb.jpg

post-17577-0-35123000-1317878549_thumb.jpg

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Du skal bruke de små hullene som sagt (og ikke kingston bracket). Og merk - ikke HDD skruer da disse ødelegger gjengene i 2.5" SSD'n. Fractal skruene som følger fra dem som er merket FDD skal brukes (om du ikke har andre/egne). Silikon dempere for SSD er uten mening så disse kan du bare plukke av.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Takk for tips for montering av SSDén kom frem til det samme når jeg leste innlegget, skrudde den så direkte fast til skuffen......er nok litt stresset siden det er manko på tid til å sette sammen ny pc og har fokus på å legge kabler fornuftig og få koblet til vifter i Fractal R3. Håper å få testet ut ytelsen på Kingston disken. PS! kan en ha strømtilførsel til 3 stk. disker på samme strømkabel, skal sjekke at uttak fra strømforsyning på dette punkt gir nok, men allikevel er det smart iht. forstyrelser eventuelt ?

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...