Gå til innhold

Klipsch RF 82. Hvilke forsterker?


Anbefalte innlegg

Joda det er det. Grunnen til at jeg anbefaler deg denne forsterkeren er at jeg har lest mye de siste dagene. Og Harmon kardon skal ikke være så veldig bra på de høytalerne. Mens Yhamaha har fått mye skryt. Lest tester på den forsterkeren og i forhold til pris er det vist nok et meget godt kjøp. Og skal spille bra på f.eks Klipsch

 

rs700reuf.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Parasound skal være meget bra på Klipsch, ganske laidback lydsignatur. Rotel skal være meget morsomt og livlig på Klipsch, men i noen rom blir det litt "mye av alt" og småskarpt. Men Kombinasjonen med Parasound sin laidback spillestil tror jeg blir en god match som hverken blir for slitsom eller for kjedelig :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjøpte Klipsch RF 82 høyttalerene selv i går, fikk dem til en brukbar pris på lefdal. Ser jo helt sykt lekkre ut!

Nå må jeg bare kjøpe forsterker. Vill den Yahama forsterkeren du Ola klare seg fint på dem uten og bli for svak?

Regner med 82 krever litt mer en 62 som jeg egentlig skulle kjøpe.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Hva slags pris måtte du gi der?

 

Tror faktisk den Yahama kommer til å klare seg ganske bra. Hvis jeg ikke hadde kjøpt brukt hadde jeg gått for den Yahama'en selv.

Har lest tester på at det skal være den stereo forsterkeren du får mest for penga av.

 

Du gjør uansett ikke noe dårlig kjøpt og jeg tror faktisk ikke det blir dårlig lyd med den.

Selv er jeg veldig "prippen" så derfor jeg valgte å kjøpe brukt og sånn sett gå opp en del hakk.

 

Dette blir en vurdering du selv må gjøre, men tror du vil bli fornøyd i forhold til pris :)

Endret av Ola Andresen
Lenke til kommentar

OK da ble det litt fremskyving i planene.

 

Siden jeg har mark i rævva og ikke ville vente mer dro jeg like gjerne til lefdal og benyttet meg av prisgarranti. Han karen som stod der ble helt sjokka når han måtte selge de for 4995,- kr. Men det ordna seg :p

 

Har drevet og koblet og fikset her en 30 minutters tid.

Det var med stor spenning jeg skrudde på og stilte inn optisk lyd ifra pc'en på 24bit

og 96000Khz eller hva det blir. Bam der ble det lyd!!!!!

 

Første jeg gjør er å sette på Metalica, Nothing else matters. Merker med en gang at bassen er ørelittegran lav og stiller den opp 3 hakk og bam der er det helt perfekt.

Vet nesten ikke hva jeg skal si så fornøyd er jeg!!!!!! Er ikke kald eller for varm lyd. Veldig veldig klar lyd. Og absolutt bra nok bass for min smak. Er mer å gå på også om jeg ønsker det.Har ikke sjans til å høre noe som helst støy uansett hvor høyt jeg spiller.

 

Tilsammen endte jeg på 12904,- kr (6mm kabler ifra chlas + optisk kabel ink)

 

 

Tusen takk for nydelige innspill :):thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...