Gå til innhold

Planslipe crystal orb?


Cyrus86

Anbefalte innlegg

Er det lurt å plaslipe min crystal obr ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1178 ) og fjenre shimen på grafikk kortet? altså radeon 9700 pro

 

Kjører orben på 7v fordi den bråker en del, men da er tempen på gpu 50+ grader

 

Eller burde jeg planslipe retailkjøleren og sette på riktig goop og fjerne shim?

 

har rundt 30-40 grader hvis jeg kjører vifta på 12v, men det er et sabla bråk :)

 

skal lime ramsinks på.. kjøpe de på microplex.. det er allu kjøleribber. Alpha wing fin heter de vill, men de finns ikke på microplex atm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er lurt å planslipe? Om anlegget er skjevt vil det selvsagt alltid være smart å planslipe. Men vær forberedt på en ganske "barsk" jobb, for krom / nikkel er et hardt materiale!

Ofte er det også greit å sjekke GPU, for denne er heller ikke alltid plan!

Plansliping av den kan nok bli litt mer omstendelig, men det er helt sikkert verdt det!

Lenke til kommentar

for jeg har bare en maskin sliper.. en rundt en sådan.. lett for å pusse skjevt.. men skal ta av shimen først og fremst.. så skal jeg øve meg på retail kjøleren :D

 

Er det mye varmetap i chrom belegget da? altså overføringen?

kanskje jeg bruke 300-400 papir først.. så går jeg til 800-1000

Lenke til kommentar

Krom har vel aldri vært en spesielt god varmeleder, den er nok først og fremst lagt på av designmessige årsaker.

Uten dermed å ha sagt at temperaturen vil falle dramatisk etter at denne er fjernet!

Det viktigste er tross alt at flaten er P L A N, så puss ikke mer enn du behøver. I alle fall ikke i første omgang. Å starte med 400-papir er sikkert ok. Men om det går litt tregt, kan du gjerne bruke 240 også!

 

Vil nok fraråde deg bruk av maskinelt utstyr for planing, finn deg heller en plan og glatt flate, og bruk håndkraft i stedet.

Let litt på forumet, så finner du flere guider til hvordan du best kan utføre dette.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...