Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc restarter under last.


Anbefalte innlegg

Hei, har hatt dvs problemer med pc'en, men det som plager mest nå er at pc'en bare restarter helt ut av det blå under spilling spesielt. Får ikke opp bluescreen eller noe, den bare spiller av den siste delen av lyden i spillet om og om igjen før det tilslutt restarter. Har reinstallart Windows flere ganger, men det ser ikke ut til at det hjelper særlig på så jeg regner med deg er HW feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være mange komponenter som forårsaker dette. For svak strømforsyning er en vanlig årsak om du har oppgradert grafikkortet på en svak PC.

 

Skal du ha god hjelp her må du nok ramse opp alt du har av komponenter inni maskinen. Gjerne med merke, modell og kapasitet.

 

Hovedkort:

Prosessor:

RAM:

Diverse drev:

Grafikkort:

Evt. Lydkort:

Strømforsyning:

Øvrige komponenter ...

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Alt av spec står på profilen min, men kan legge det i spoiler under. Kjørte nå nettopp en Windows memtest, og den viser ingen tegn til minneproblemer. Skal få kjørt Memtest86 så fort jeg får kjøpt meg en minnepenn. Vet ikke om det hjelper, men har en del andre problemer der det kommer masse gjennomsiktige hvite striper over skjermen med en gang pc'en settes under last. Her har jeg prøvd å bytte skjemkort 2-3 ganger uten at det hjalp, så jeg misstenker at det kan være chipset som muligens står for problemene uten at jeg har noen bevis for å støtte den saken.

 

Angående strømforskyning skal 850watt fra Corsair være mere en nok for å drike et 480, så det er nok ikke der problemet ligger. Har også testet med en 500watt Mist strømforskyning, men problemet ble ikke borte der heller.

 

Alt av drivere har vært oppdatert til nyeste, men jeg har også testet eldre drivere uten hell.

 

 

 

-Asus Rampage 2 Extreme

-Intel core i7 920

-Corsair Dominator DHX+ 1600MHz 3 GB

-EVGA GTX 480 superclocked

-Intel X25-M 80 GB SSD

-Western Digital Black 500 GB

-Western Digital Green 2 TB

-Seagate Barracuda Green 2 TB

-Corsair HX850watt

-Noctua NH-U12P SE2

-Windows 7 ultimate X64

 

 

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Problemene minner mere og mere om temperatur relatert, problemene oppstår etter en liten stund i BF3, og noen ganger i andre spill, så det virker som det har noe å si hvor mye kraft som brukes. Sjekket bios, og da var chipset på rundt 50grader, og vistes som rødt noe jeg tar som et tegn på at det er i varmeste laget, og det kan jo eventuelt også forklare hvorfor jeg får striper over skjermen med en gang pc'en belaset.

 

Om jeg ikke tar helt feil så kan det se ut som jeg enten må skifte kjøling på chipset eller bytte hele hovedkortet.

Lenke til kommentar

Har nå kjørt memtest86 uten å finne noen feil, så ser ut som jeg må kontakte Komplett.no i morgen. Virket som problemene med restartingen ble verre etter at jeg kjørte memtest. Tok meg en runde Counter strike, og da restartet maskinen etter 2min hvor den før aldri restartet i Counter strike.

 

Håper bare jeg har garanti enda på hovedkortet. Noen her på forumet sa 3 år på kortet mitt, så da regner jeg med jeg får nytt.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev tidligere tror jeg det er chipset eller noe som både kommuniserer med skjermkort og eventuelt cpu og ram pga stripene jeg får over skjermen. Fikk ikke kontaktet komplett idag, men skal få gjort det i morgen, så får vi se hvordan det går. Fant ut at Asus gir 3 års garanti, så håper de tar imot kortet.

Lenke til kommentar

Har max temp på 70-80 grader, men det er et tidlig Fermikort, så det tåler det fint.

 

 

Kjørte furmark nå nettopp bare for å teste, og den toppet av på 80grader før vifteprofilen min setter vifta opp, så tipper den ned igjen til 78.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Kan komme med en oppdatering. Har nå skiftet alt av deler uten at det hjelper. Sendte hovedkort og cpu til rma, og fikk nyttuten problem. Har nå også kjøpt nytt skjermkort og minnebrikker, igjen uten forandring.

 

Så nå har jeg med andre ord skiftet alt av deler, og ingenting hjelper. Noen som har noen ide hva som kan være galt? Begynner snart å misstenke strømnettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...