Gå til innhold

Sniktitt: Diablo III (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan gå gjennom livet sitt, mens de gnuger på så mye negativitet. Og hvorfor bruke energi på å diskutere ett spill de så tydeligvis ikke liker både når det kommer til sjanger og utførelse?

Virker også som radiohodet har en torn i siden til Blizzard, som i mine øyne stort sett alltid har levert kvalitet. Men hvorfor kjøper du ikke bare spill fra andre utviklere da?

 

Scenario 1:

- Du kjemper deg gjennom en hule. Du har du har brukt taktikk basert på skills du har valgt, skills som du kanskje angrer på fordi 90% av kampene ikke var optimale. Plutselig kommer den ene avgjørende kampen hvor du kan bruke "useless" skill x. Kjenn på følelsen. Belønning for strevet.

 

- Du er helt ute av healing potions, med liten helse, fordi du bare kunne ta med deg så mange. Takket være konservativ bruk av potions har du allikevel klart å komme deg sålangt. Kjenn på følelsen. Belønning for strevet.

 

- Du finner ultra uber gear x, som du ikke kan identifisere. Spenningen er enorm fordi du ikke kan bruke den før den er identifisert.

 

- Du har måttet ofre mye bra gear til nå fordi det ikke er plass i sekken din, og tatt vanskelige valg. Skal du ta sjansen på å kaste good gear y selv om du risikerer å miste ultra uber gear x? Selvfølgelig gjør du det. Belønningen for å lykkes er enorm.

 

-Nå venter det timesvis av kamp for å komme ut til en by i sikkerhet for å få identifisert ultra uber gear x, hvis ikke mister du den, for alltid.

 

- Etter en sinnsyk kamp klarer du i siste sekund å komme deg ut i live. Du har vunnet, og kan ikle deg ultra uber gear x. Enorm belønning for strevet.

 

Du er ferdig med nevnte hule og har 999 huler igjen hvor du oppdager at specen du investerte i for 300 huler siden ikke fungerer i det hele tatt og en respec koster ca 4000 gull mer enn enn du kommer til å få de neste 200 timene med spilling. Du har da valget om å starte fra scratch eller å slutte å spille i ren irritasjon. Kjedelig? Ja!

 

ELLER så kan spillet legge opp til stor fleksibilitet, som gjør at du aldri blir "stående fast" pga valg du har gjort for lenge siden. Men heller lage mekanismer i selve kampene som gjør at spillet blir vanskelig. Som at du må legge opp strategier for hvilke skills, plassering, bevegelsesmønstre e.l. som må brukes for hver enkelt boss, som kanskje gjør at du må pørve å feile en par ganger. Men som da føles greit fordu du vet at du feiler på grunn av dine skills og ikke på grunn av (selvpåførte) begrensninger som du ikke kunne ane konsekvensene av da.

 

Det er forøvrig ingen som har sagt at du har tilnærmet ubegrenset plass i inventoryen, men du har muligheten til å bryte opp utstyr for å få deler til crafting, som nok også opptar mye plass etterhvert. Dette kan man kjøre i flere spill bla annet Rift og jeg måtte ofte velge å droppe/ødelegge utstyr for å få plass til nytt. Du vil jo fortsatt ønske å ta vare på så mye som mulig og det du selger er jo stort sett søppel som du måtte ha drasset frem og tilbake for litt ekstra gull uansett. Det vil jo også være naturlig at ting blir dyrere å kjøpe i byene siden tilgangen på gull blir enklere.

 

Dermed gjelder jo fortsatt resten av argumentene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grafikken er grusom. Jeg avskyr trenden med World of Warcraft\Anime\Amerikansk tegneserie grafikk som forsurer mange av fantasy spillene som lages i dag. Vel i det minste er jo Blizzard de som har startet pesten og de er jo ganske flinke til det. Det er verre med alle de andre som kopierer Blizzard sin stil og tror det folk vil ha er tåpelige tegneseriehelter i middelalderdrakt med sverd dobbelt så store som dem selv. Vel, kanskje det er det folk vil ha?

 

Heldigvis for meg er det nok av gamle, gode spill som jeg ikke har prøvd ennå

 

Hilsen Dagens Oppgulp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grafikken er grusom. Jeg avskyr trenden med World of Warcraft\Anime\Amerikansk tegneserie grafikk som forsurer mange av fantasy spillene som lages i dag. Vel i det minste er jo Blizzard de som har startet pesten og de er jo ganske flinke til det. Det er verre med alle de andre som kopierer Blizzard sin stil og tror det folk vil ha er tåpelige tegneseriehelter i middelalderdrakt med sverd dobbelt så store som dem selv. Vel, kanskje det er det folk vil ha?

 

Heldigvis for meg er det nok av gamle, gode spill som jeg ikke har prøvd ennå

 

Hilsen Dagens Oppgulp

Tipper du liker stilen i f.eks Age of Conan og Skyrim da. ;)

 

Personlig så er jeg rimelig spent på The Secret World som kommer i april. Endel av gameplayet der ser veldig neat ut, mens noe ser kjedelig ut. Håper de fikser det bra opp til lansering. ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Enig: Gjøre ting lettere, sånn at man ender opp med å gjøre en haug kjedelig ting som tar vekk spillegleden.

 

Uenig: Fjerne ting fra spill som gjør det utfordrende og spennende.

 

Føler Diablo 3 kommer til å bli lite spennende og overhode ikke utfordrende, grafikken er heller ikke noe å skryte over. "Blizzard has lost it" spør du meg.. :>

Lenke til kommentar

Enig: Gjøre ting lettere, sånn at man ender opp med å gjøre en haug kjedelig ting som tar vekk spillegleden.

 

Uenig: Fjerne ting fra spill som gjør det utfordrende og spennende.

 

Føler Diablo 3 kommer til å bli lite spennende og overhode ikke utfordrende, grafikken er heller ikke noe å skryte over. "Blizzard has lost it" spør du meg.. :>

Hva er det som får deg til å si at Diablo 3 kommer til å bli lite spennende/utfordrende?

Lenke til kommentar

..

Hva er det som får deg til å si at Diablo 3 kommer til å bli lite spennende/utfordrende?

Først og fremst er det noe jeg føler, og ikke noe jeg har bestemt meg for.

 

Funksjonene som vises og fortelles om tyder på at alt skal være lett og at man ikke lengre trenger å anstrenge seg mens man spiller.

Grafikken sier noe mer enn det man ser, den forteller fokuset til Blizzard, "alt skal være kult og tøft", og da sier det seg selv at de ikke fokuserer på kvaliteten i selve spillet(og nei, jeg mener ikke at god grafikk er god kvalitet). Grafikken er ellers et førsøk på å imponere, men jeg vil ikke si jeg er særlig imponert.

Trender innen spilldesign sier også at spill skal være "kult og tøft", og at kvaliteten faller bort, og dette skyldes til slutt på grunn av $_$. De lager spill ut i fra hva som selges, "kult og tøft" selges mye av, ikke god kvalitet.

Lenke til kommentar

..

Hva er det som får deg til å si at Diablo 3 kommer til å bli lite spennende/utfordrende?

Først og fremst er det noe jeg føler, og ikke noe jeg har bestemt meg for.

 

Funksjonene som vises og fortelles om tyder på at alt skal være lett og at man ikke lengre trenger å anstrenge seg mens man spiller.

Grafikken sier noe mer enn det man ser, den forteller fokuset til Blizzard, "alt skal være kult og tøft", og da sier det seg selv at de ikke fokuserer på kvaliteten i selve spillet(og nei, jeg mener ikke at god grafikk er god kvalitet). Grafikken er ellers et førsøk på å imponere, men jeg vil ikke si jeg er særlig imponert.

Trender innen spilldesign sier også at spill skal være "kult og tøft", og at kvaliteten faller bort, og dette skyldes til slutt på grunn av $_$. De lager spill ut i fra hva som selges, "kult og tøft" selges mye av, ikke god kvalitet.

Forrige spill Blizzard kom ut med, Starcraft 2 hadde 100% fokus på gameplay og er vel det mest populære strategispillet for tiden. (Med f.eks måndelige turneringer med ca 400.000kr i premier og masse småturneringer med 10-50.000 i premier).

 

Høres ut som du tar utgangspunkt i det du har sett, som er begynnelsen av første akt. Såvidt jeg kan forstå så er den rimelig tilsvarende i vansklighetsnivå som i Diablo 2. Tipper normal/nightmare/hardcore blir tilsvarende vansklig som i Diablo 2. I tillegg så har de en fjerde vansklighetsgrad som de skal lage svært tøff utfra hva som er sagt.

 

Grafikkmessig så har vel Blizzard alltid fått for solid grafikk som kjører bra på dårlige maskiner, det samme tipper jeg blir tilfellet med Diablo 3.

 

At blizzard har flyttet på launch-datoen tilsier for min del at de har endel endringer de vil gjøre før launch, så det blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...