Gå til innhold

Test: Patriot Wildfire 120 GB


Anbefalte innlegg

 

 

 

Vi har trukket frem problematikken en rekke ganger tidligere, men vi har nå valgt å la det ligge inntil videre (fra og med den forrige SSD-testen). Vi har undersøkt og gravet for å finne ut nøyaktig hvor dette problemet ligger, men desto mer informasjon vi kommer over, tegner det seg et bilde av at problemet er særs lite i det store bildet. Ja, SandForce har definitivt et problem med enkelte hovedkort som ikke kan forutses, men at det per i dag er betydelig større enn normal feilrate på dataprodukter har vi ikke funnet noen indikasjoner på. I sommer var det SandForce som slet, før Intel gikk på en smell i august.

 

SSD-er generelt har et par voksesmerte, men selv om det er SandForce som den siste tiden har hatt problemer er de ikke nødvendigvis i en unik stilling. Jeg sier riktig nok dette med et stort forbehold, for om man faktisk kommer til bunns her senere og finner statestikk som tilsier at problemet har vært meget stort, så vil vi ta tak i det. Foreløpig er jeg imidlertid litt redd for at det har blitt blåst opp litt mer enn nødvendig. Med norske garanti- og returordninger står man ikke ovenfor et økonomisk tap, selv om tap av data alltid er veldig kjedelig.

 

http://www.anandtech...t-ssds-compared

http://www.anandtech...ter-with-fw0009

 

kommer hw.no til å teste Crucial m4? Siden jeg hører så mye om den kunne det vært fint å se hvordan den plasserer seg i forhold til de andre dere har testet.

 

Vi jobber med å få tak i denne, men det har vist seg å være litt vanskeligere enn vanlig. Den står høyt på ønskelisten, spesielt etter den siste firmware-oppdateringen :-)

Ukas tilbud hos Komplett til 1295,- Bestill og test :thumbup:

Bare husk på å teste med firmware 0009 da denne gir endel kjappere sekvensiell les enn 0001/0002.

 

Når det gjelder stabilitet så ville jeg vært veldig forsiktig å anbefale noen som helt sandforce ssd med med argumentene stabilitet. Selv om det ikke finnes statestikk som dere kan analysere så trenger man bare å titte i et hvilket som helst teknisk rettet forum for å finne en god del personer som plages med dette, og de i langt større grad enn personer som plages med intel eller andre. Det er nok å titte litt på trådene i dette forumet for å finne utallige beskrivelser av problemer med disse.

 

 

 

 

 

 

 

Jeg satt mye på OCZ forumet (og andre fora) når jeg slet med min egen VT3, og jeg har et helt annet inntrykk. At Anand ikke har funnet en konsekvent måte å framprovosere feilen på betyr ikke at den ikke er vesesntlig. Greit at dere har tatt det opp tidligere, men det å anbefale et SF-2281 produkt fordi det skal være mer stabilt enn andre produkter _er og blir helt feil_ . Det er i aller høyeste grad annerkjent at problemet eksisterer. Det at problemet IKKE eksisterer på andre kontrollere beviser (som jeg ser det) at det er enda mindre grunn til å fremheve dette som et stabilt produkt fremfor noe annet. Dette er jo misinformasjon. Intel og Curcial M4 har jo mye mer stabile kontrollere enn SF-2281.

 

"Denne trafoen, nr X, er det kjent at det er stabilitetsproblemer med, i motsettning til trafo nr. Y, der det bare er enkelttilfeller. Derimot er det ikke ALLE strømleverandører som har hatt problem med "Trafo X", derfor anbefaler vi på det varmeste at du bruker den til å forsyne sykehuset ditt med strøm"

 

MAN ANBEFALER DA VEL IKKE ET KJENT USTABILT PRODUKT TIL NOEN SOM KREVER STABILITET???? Har dere røyka hele gjengen eller? Ved den minste tvil om stabilitet trekkes selvfølgelig anbefalingen av produktet til slike øyemed! Dette er jo latterlig.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker å bruke newegg.com som barometer på hvor mye problemer det er med hardware.

 

Patriot Wildfire 120 GB

OCZ Vertex 3 MAX IOPS 120 GB

Crucial M4 128 GB

Intel 510 120 GB.

 

Andelen enheter som har fått 1 "egg" er i synkende rekkefølge på disse SSD'ene. Alle har mao. problemer, men Patriot er klart verst. Den har imidlertid ikke så mange reviews totalt sett, så det kan bedre seg, men å anbefale den er å gå litt langt.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...