Gå til innhold

katt og hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg har en 3/4 år gammel ho katt :) og vurder oss i heimen og få oss bikkje men er det noen tips for og få dei til og ikkje krangle og bli vandt til hverandre? hunden er 5mnd gammel.

joakim P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

irsk rødhvit setter :) og den er vokst opp med andre hunder og mennesker vet ikke om katter. barn i huset er det ikke her eller der den er.

Skrevet

Det er stort sett bare en måte å gjøre slike ting på: ha de i samme rom og se hvordan det går :) De kommer sikkert til å lekesloss en gang iblant. Hunden er ganske ung, og katten er "voksen". Ser for meg en nysgjerrig hund og en katt som prøver å unngå bikkja.

Skrevet

det eg tenkte kom til og skje bare passe på at de ikkje angriper hverandre :D men noen sier att de burde gå i hverandres lukt med og ha de i forskjellige rom og så bytte dei om. er dette lurt? noen erfaring?

Skrevet

Det er ikke så dumt. Har ingen erfaring, annet enn av min familie hadde både hund og katt (samtidig) for noen år siden. Var lite krangling der, men begge var valper/kattunger da de ble anskaffet, og hunden var veldig selvsikker. De fleste katter har en tendens til å ikke bry seg så mye, så kommer sikkert ann på hunden.

Skrevet

Les deg opp på kindereggmetoden og sladretrening (google it). Bruk det du lærer litt kreativt, vær tålmodig og la dyrene få bestemme progresjonen til en viss grad. Vips, du har et kjempeverktøy for å få slikt til å fungere.

Om ikke noen av dyrene stiller med helt spesielle forutsteninger og bakgrunn, bør disse teknikkene kunne brukes overfor både hunden og katta.

• Liker 1
Skrevet

Prøv å fukt en klut og stryk pelsen på den ene, og så den andre så du får blandet luktene deres.

Av egen erfaring har det virket ganske greit på to katter som ikke kjenner hverandre.

Skrevet

Les deg opp på kindereggmetoden og sladretrening (google it). Bruk det du lærer litt kreativt, vær tålmodig og la dyrene få bestemme progresjonen til en viss grad. Vips, du har et kjempeverktøy for å få slikt til å fungere.

Om ikke noen av dyrene stiller med helt spesielle forutsteninger og bakgrunn, bør disse teknikkene kunne brukes overfor både hunden og katta.

virker som en god ide vis for og lære og tolerere hverandre vis de ikke blir vennner !

Prøv å fukt en klut og stryk pelsen på den ene, og så den andre så du får blandet luktene deres.

Av egen erfaring har det virket ganske greit på to katter som ikke kjenner hverandre.

skal testes!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...