Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinvare-test sier jeg har 3 GB RAM, jeg har 6 GB. Stemmer testen? + flr. spm.


Anbefalte innlegg

Hei alle hjelpsomme PC-kyndige!

 

Jeg tok "CanYouRunIt" testen på systemrequirementslab.com for Battlefield 3 igår. Jeg oppdaget at jeg ikke nådde minimum requirement-kravene, og jeg sitter igjen med flere spørsmål anngående testresultatene. Jeg er ikke så kjent her på forumet, så jeg er usikker på om jeg traff riktig forum-kategori, men, men.

 

- Jeg har et ATI HD 4870 grafikkkort, og det ble godkjent. Det som ikke ble godkjent var at jeg hadde Pixel Shader Versjon 4.0, da spillet krevde 4.1. Først av alt: Har dette en betydning for om jeg får spillt Battlefield 3 eller ikke? Og for det andre, hvorfor har mitt 4870 kort 4.0 versjon, når min kamerat sitt eldre kort 4850, har versjon 4.1? Selv min bærbare skole pc med HD 3870 har versjon 4.1...

 

- Resultatet sa at jeg kun hadde 3 gb RAM. Jeg har 6gb ram installert, det står også at jeg har 6gb i systeminformasjonen. Jeg sjekket også "performance" under task manager hvor det stod at kun 1,62 gb ram ble brukt... kan den ene ram-brikken min være kvestet?

 

Jeg har også Windows Vista SP 1 64 bits-versjon installert, så det skulle være støtte for 6gb.

 

- Testen sa at jeg måtte oppdatere OS'et mitt til SP 2. Dette har jeg forsøkt to ganger før, og begge ganger har PC'en gått i dass på ulike vis og ført til systemgjennoppretning. Jeg leser at mange andre sliter med dette på nettet, hva er deres erfaringer?

 

Takker og bukker og nikker og neier, Peddarn.

Endret av Peddarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var svar til Wizzlee :p

Trodde også fra TS at det var snakk om Windows XP. Det fant jeg fort ut at det ikke var når jeg leste over 2 ganger.

Retter det opp asap.

 

Anyways.

 

Installed Physical Memory (RAM) 6,00 GB

Total Physical Memory 2,99 GB

Available Physical Memory 1,10 GB

Total Virtual Memory 6,20 GB

Available Virtual Memory 3,72 GB

Page File Space 3,28 GB

Page File C:\pagefile.sys

 

Ifølge system info har jeg 6gb ram installert, men totalt bare 3 gb? What the shit? Any takers?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...