Gå til innhold

Football Manager 2012 krever Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Viser bare den totale uvilje til å diskutere med forbrukerne. Det var poenget mitt, intet annet.

 

Vil nå heller si at SI Games har et kjempegodt forhold til forbrukerne sine og lytter godt til kritikk som er velbegrunnet. Tror du har valgt litt feil kamp å kjempe her, eventuellt ordlagt deg litt uheldig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært på SI-forumet fra starten av, og har aldri fått en advarsel - selv om jeg har vært kritisk i mange av innleggene. Min erfaring er at terskelen ligger ganske høyt for å få advarsler - og det var sikkert ikke en sjakktrekk å dra saken videre med en moderator. En moderator er også et menneske, og mulig han hadde en dårlig dag - uansett har jeg stor respekt for SI Games og måten de forholder seg til sine disipler.

Lenke til kommentar

Hva kom først av høna og egget?

 

Eller: Hva kom først, piratkopiering eller DRM? Uten piratkopiering hadde vi ikke hatt DRM - uten DRM hadde vi hatt mindre piratkopiering.

 

Ullent dilemma.

 

Min erfaring fra barndommen tilsier at vi hadde hatt mer piratkopiering om vi ikke hadde hatt drm. Jeg kopierte jo spill som bare søren, både på Commodore 64, Amiga og PC. De eneste spillene jeg ikke kopierte var de med god kopibeskyttelse. Fordi jeg ikke kunne få dem til å fungere. F.eks. var jo Monkey Island (tror jeg) velsignet med en koipibeskyttelse i papir der man skulle matche to separate piratfjes og få ut en kode. Heldigvis jobbet fattern på et sted der de hadde kopimaskin, så vi kunne omgå dette. Det var ikke like lett med alle andre spill.

Lenke til kommentar

Det er vel et prinisipp om at man ikke skal ha et dårligere produkt når du kjøper. F.eks, hvis DRM krever at du er koblet til internett hele tiden, mens piratkopiert ikke gjør det, så er jo det piratkopierte produktet bedre enn det kjøpte, og det blir helt feil.

Jeg er med på tankegangen, men hvis konstant Onlinetilkobling medfører at jeg automatisk får nye patcher og eventuelt annet nytt innhold ser jeg på det som positivt. Det er ytterst sjelden JEG ikke er online.

Jeg er derimot enig i at det alltid burde være en Offline-modus (men at jeg da f.eks ikke oppnår achievements etc) slik det er i Anno 1404.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har testet demoen en liten stund, men har hatt problemer med internett hjemme og frakoblet-modus på steam har ikke fungert. Dette er det jeg er bekymret for skal skje etter man har kjøpt spillet. Dette er hovedårsaken til at jeg er kritisk til at man må gå gjennom steam. Internett burde ikke være et krav for å spille et spill som foregår offline.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...