Gå til innhold

Utviklerdagbok: XCOM (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Må jeg virkelig gjenta meg selv i denne tråden? X-COM er ikke bare en endring av sjanger, den er en endring av ALT. Fallout 3 er et godt eksempel på hva de fleste av dere ser ut til å forvente at denne "oppfølgeren" ligner mest på, men det er tvert i mot et eksempel på hva de burde gjort om de ønsket å bytte sjanger.

 

Det fins ikke likhetstrekk mellom dette (sjanger og perspektiv satt til side) og det X-Com noen av oss spilte i gamle dager. Historien er ikke engang kompatibel, for de som forsøker å spille det kortet. Det er ikke de samme romvesenene (eller den samme teknologien), for å ta tak i den kanskje mest åpenbare synderen. Det er som om noen finner ut at de skal reboote Star Wars og setter det til USA i 30-tallet med Darth Vader som mafiaboss og Luke Skywalker som... dere skjønner poenget. Noen ville kanskje syntes det hadde vært en bra endring, men Star Wars fans ville hatet det fra første sekund.

 

Noen må tydligvis ha det men den ganske skjente Te-skjeen ).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett nytt Fallout 3 sa noen????? Åh jeg håper virkelig det! :dribble:

Fallout 3 var det første fallout jeg spilte, og det er ett av tidenes beste spill ever uansett hva dere gamle fallout fanboys måtte mene. Synd ikke New Vegas ble like bra men uansett, om dette kommer til å ligne på Fallout 3 blir ihvertfal ikke jeg lei meg.., :new_woot:

Lenke til kommentar

Ett nytt Fallout 3 sa noen????? Åh jeg håper virkelig det! :dribble:

Fallout 3 var det første fallout jeg spilte, og det er ett av tidenes beste spill ever uansett hva dere gamle fallout fanboys måtte mene. Synd ikke New Vegas ble like bra men uansett, om dette kommer til å ligne på Fallout 3 blir ihvertfal ikke jeg lei meg.., :new_woot:

 

Fått i deg for mye kaffe/sukker i dag?

 

X-COM har da absolutt ingenting med Fallout 3 å gjøre. Den eneste grunnen til at folk trekker sammenligningen er fordi begge to forsøkte å gjenskape et gammelt spill i en endret sjanger, men der Fallout 3 bare endret perspektiv og mindre detaljer endrer X-COM alt. Sjangeren i de to spillene er forøvrig helt ulike. Det eneste de deler er førstepersons perspektiv.

 

Fallout New Vegas var uansett bedre enn Fallout 3, selv om begge var gode spill.

Lenke til kommentar

Må jeg virkelig gjenta meg selv i denne tråden? X-COM er ikke bare en endring av sjanger, den er en endring av ALT. Fallout 3 er et godt eksempel på hva de fleste av dere ser ut til å forvente at denne "oppfølgeren" ligner mest på, men det er tvert i mot et eksempel på hva de burde gjort om de ønsket å bytte sjanger.

 

Det fins ikke likhetstrekk mellom dette (sjanger og perspektiv satt til side) og det X-Com noen av oss spilte i gamle dager. Historien er ikke engang kompatibel, for de som forsøker å spille det kortet. Det er ikke de samme romvesenene (eller den samme teknologien), for å ta tak i den kanskje mest åpenbare synderen. Det er som om noen finner ut at de skal reboote Star Wars og setter det til USA i 30-tallet med Darth Vader som mafiaboss og Luke Skywalker som... dere skjønner poenget. Noen ville kanskje syntes det hadde vært en bra endring, men Star Wars fans ville hatet det fra første sekund.

 

Og som jeg har sagt tidligere, 2K Games er i sin fulle rett til å gjøre endringer da de har kjøpt lisensen til en ellers steindau serie. Refererer også til simulator-, RTS- og 3PS-skytespillene i X-COM serien som jeg nevnte for ikke lenge siden.

 

Nok en gang, det kommer flere old-school isometriske turbaserte spill som er spirituelle oppfølgere til X-COM, så det er nok å ta av for de som foretrekker dette.

 

Siden vi ikke kan overbevise hverandre mht synspunkter sier vi rett og slett at vi er enige om å være uenige for enkelhets skyld.

Lenke til kommentar
Og som jeg har sagt tidligere, 2K Games er i sin fulle rett til å gjøre endringer da de har kjøpt lisensen til en ellers steindau serie. Refererer også til simulator-, RTS- og 3PS-skytespillene i X-COM serien som jeg nevnte for ikke lenge siden.

 

Hva i all verden har dette med saken å gjøre? Det er snakk om at spillet ikke har noe med X-Com å gjøre. At utviklerne har juridisk rett til å gjøre hva de vil med serien påvirker da ikke dette. Da League of Extraordinary Gentlemen (en tegneserie) ble filmatisert hadde da regissøren all rett, juridisk, til å gjøre hva han ville med den, på samme måte som publikum hadde rett, juridisk, til å hate det at filmen knapt hadde noe å gjøre med kildematerialet og dermed gjøre den til en flopp.

Lenke til kommentar

Må jeg virkelig gjenta meg selv i denne tråden? X-COM er ikke bare en endring av sjanger, den er en endring av ALT. Fallout 3 er et godt eksempel på hva de fleste av dere ser ut til å forvente at denne "oppfølgeren" ligner mest på, men det er tvert i mot et eksempel på hva de burde gjort om de ønsket å bytte sjanger.

 

Det fins ikke likhetstrekk mellom dette (sjanger og perspektiv satt til side) og det X-Com noen av oss spilte i gamle dager. Historien er ikke engang kompatibel, for de som forsøker å spille det kortet. Det er ikke de samme romvesenene (eller den samme teknologien), for å ta tak i den kanskje mest åpenbare synderen. Det er som om noen finner ut at de skal reboote Star Wars og setter det til USA i 30-tallet med Darth Vader som mafiaboss og Luke Skywalker som... dere skjønner poenget. Noen ville kanskje syntes det hadde vært en bra endring, men Star Wars fans ville hatet det fra første sekund.

 

Og som jeg har sagt tidligere, 2K Games er i sin fulle rett til å gjøre endringer da de har kjøpt lisensen til en ellers steindau serie. Refererer også til simulator-, RTS- og 3PS-skytespillene i X-COM serien som jeg nevnte for ikke lenge siden.

 

Nok en gang, det kommer flere old-school isometriske turbaserte spill som er spirituelle oppfølgere til X-COM, så det er nok å ta av for de som foretrekker dette.

 

Siden vi ikke kan overbevise hverandre mht synspunkter sier vi rett og slett at vi er enige om å være uenige for enkelhets skyld.

 

Du melder deg selv ut av selve diskusjonen samt går i Loop igjen, om du kan lese det som skrives ser du at vi ikke diskuterer Rettigheter.

 

Poenget er at siden du egentlig diskuterer noe helt annet så er det egenlig ingenting å være u-enige om derav ingenting å bli enig om som du her ønsker på slutten.

 

Om du ønsker å forstå poenget med diskusjonen prøve heller å lese innleggene på nytt.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...