Gå til innhold

Mitt Komplett Mypack mareritt:(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte varer fra komplett på søndag kveld, ordren sto som åpen til onsdag klokken 1600.

Valgte leveringsmetode Mypack og preferert butikk. Sporer da pakken idag og får :

 

Ant.kolli Status Avdeling Tidspunkt

1 av 1 kolli Inn på terminal. OSLO 2011-09-21 23:14

1 av 1 kolli Sortert til port på terminal OSLO 2011-09-21 23:14

1 av 1 kolli Lastet opp for levering innen 16:00 OSLO 2011-09-22 09:48

1 av 1 kolli Ankommet Mypack utleveringssted OSLO 2011-09-22 13:44

1 av 1 kolli Klar for henting OSLO 2011-09-22 13:50

 

Da tenker jeg wow for en rask levering, drar til hentestedet mitt, men der er ikke pakken min. Betjeningen sier at dette skjer hele tiden og disse meldingene blir ofte sendt ut en dag før de faktisk er klare for hentin.

 

Men jeg skjønner virkelig ikke dette...det står jo at pakken er klar for henting, betyr ikke det at pakken faktisk må være tilstede i butikken. Begynner å bli lei av komplett og deres svada systemer.

 

Noen som har lignende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Akkurat det samme skjedde meg, i en annen del av landet. Dro tilbake igjen dagen etterpå, og da var den klar.

 

Ja, men bør uansett ikke skje...

Skrevet

Nei, så klart, men det skjer. Det har også skjedd meg flere ganger med Posten faktisk - at jeg har fått hentelappen i postkassen, men så har ikke pakken vært klar før dagen etterpå likevel. Det er merkelig, men de har vel et eller annet system som av og til er litt for kjapt ute med hentebeskjed kontra når pakken er helt klargjort for henting.

Skrevet

Kva for grunnlag har du for å påstå at dette er Komplett sin feil? Dei brukar bare Tollpost som transportør, og det er Tollpost sitt system du viser utdrag frå.

 

Eg har aldri opplevd at Tollpost-sporing viser noko anna enn det som er sant. Er pakka klar til henting, er den på hentestaden. Eg har ein gong opplevd at Komplett ikkje merka ei ordre som sendt før 10 dagar etter den var sendt, og eg hadde då heller ikkje fått sporingsnummer og var ikkje klar over at pakka var klar i over ei veke. Det, derimot, var faktisk Komplett sin feil.

Skrevet

Mareritt? Kaller du det å få sporing om at den er fremme en dag før den faktisk er det MARERITT?

 

Det er dårlig og uheldig, men langt, LANGT i fra et mareritt. Eg trodde nå at eg hadde funnet noen som virkelig hadde dårlige erfaringer med MyPack(ref mareritt) men i stede finner eg en som er like utolmodig som meg som bare hadde fått feil info i sporingen.

  • Liker 3
Skrevet

Hehe, må si meg litt enig der! Tenkte selv noe skikkelig drøyt når det stod mareritt, men så var det akkurat det samme som skjedde meg for noen måneder siden uten at jeg da tenkte over det i det hele tatt. :p

Skrevet (endret)

Begynner å bli lei av komplett og deres svada systemer.

 

Klager på Komplett som ikke har noe med feilen Mypack eller Tollpost har gjort... GJ

Endret av Vegiboy
Skrevet

Vedder på at den ligger hos utleveringsstedet, har selv opplevd å bli fortalt at varen ikke er kommmet ennå, bare for å se at den faktisk ligger i en handlevogn 2 meter fra kassa... var forøvrig tre 18årige jenter på jobb den dagen som syntes det var mer interessant å snakke sammen foran sigarett/snusautomaten enn å lete etter pakken min.

Skrevet

Ja dette var litt av et mareritt altså! Uansett, hvis du opplever dette som et mareritt burde du ringe Tollpost og fortelle dem hvordan de ødelegger livet ditt ved å skrive inn løgn på sporingsnummeret ditt!

  • Liker 1
Skrevet

Sporingsinfoen kommer fra scanning av strekkoder på pakken.

Jeg er overbevist om at utleveringsstedet ikke har håndtert mottattte pakker slik de sakl og må bære hele skylden.

 

Med hensyn til hentelapp i postkassen. Denne sendes seperat fra (ikke sammen med pakken) og kan komme frem til postkontor før selve pakken.

  • Liker 1
Skrevet
Kva for grunnlag har du for å påstå at dette er Komplett sin feil? Dei brukar bare Tollpost som transportør, og det er Tollpost sitt system du viser utdrag frå.

 

 

Komplett selger varer og velger å sende dem via Tollpost. Når Komplett sin underleverandør gjør feil er det Komplett sitt ansvar - kunden har betalt Komplett for en tjeneste og har all grunn til å holde dem ansvarlige.

Skrevet

Det er jo ikke uvanlig at underleverandører roter til dette med levering da ... Vi fikk f.eks feilsendt en pakke til Oslo selv om vi holder til i Verdal og oppga rett adresse to ganger til Schenker.

Skrevet
Kva for grunnlag har du for å påstå at dette er Komplett sin feil? Dei brukar bare Tollpost som transportør, og det er Tollpost sitt system du viser utdrag frå.

 

 

Komplett selger varer og velger å sende dem via Tollpost. Når Komplett sin underleverandør gjør feil er det Komplett sitt ansvar - kunden har betalt Komplett for en tjeneste og har all grunn til å holde dem ansvarlige.

 

Kunden har valt å bruke Tollpost, ut frå utvalet av transporttenester Komplett tilbyr (Posten, Tollpost, hente sjølv). Tollpost har gjort ein feil som transportør, men vara kom fram i rimeleg tid, og eg ser ikkje at Komplett kan lastast for å tilby Tollpost som transportør. Om kunden ikkje vil bruke Tollpost kan han faktisk velje noko anna, det er ikkje mange konkurrentar som tilbyr dette.

Skrevet

Samme skjer hos oss med posten. Den lokale butikken har dårlige rutiner for håndtering av post, så vi kommer ofte for å hente pakker de påstår ikke har kommet.

 

Dette har skjedd 3-4 ganger på rad og pakken var kommet til butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...