Gå til innhold

Er Absoluttspill.no konkurs eller noe?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har forhåndsbestilt to spill fra Absoluttspill.no, det ene hadde release 20. september. Har ikke fått det enda, derfor gikk jeg inn på sidene deres. Dvs. jeg prøvde, men den er tatt ned. Prøvde å sende mail, men fikk autosvar fra gmail at de ikke kunne levere til adressen.

 

Hva gjør jeg nå? Har brukt 900 kroner på forhåndsbestillinger, det er mye for en student.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte også et spill der nylig. Sidene deres var oppe for et par dager siden, ihvertfall.

 

Hva gjør jeg nå? Har brukt 900 kroner på forhåndsbestillinger, det er mye for en student.

Du har en angrerett som du kan bruke. I angrerettsloven (eller hva det nå heter) står det at dersom du forteller dem at du vil benytte deg av angreretten innen 14 dager etter kjøpet, vil de betale tilbake summen. Dette forbeholder at produktet ikke er blitt pakket opp eller fått skader, tror jeg. Selv sendte jeg en mail til dem med mail-tjenesten på siden deres. Anbefaler å gjøre det samme, eventuelt prøve å kontakte dem direkte.

Endret av LandePlage
Lenke til kommentar

Jeg bestilte også et spill der nylig. Sidene deres var oppe for et par dager siden, ihvertfall.

 

Hva gjør jeg nå? Har brukt 900 kroner på forhåndsbestillinger, det er mye for en student.

Du har en angrerett som du kan bruke. I angrerettsloven (eller hva det nå heter) står det at dersom du forteller dem at du vil benytte deg av angreretten innen 14 dager etter kjøpet, vil de betale tilbake summen. Dette forbeholder at produktet ikke er blitt pakket opp eller fått skader, tror jeg. Selv sendte jeg en mail til dem med mail-tjenesten på siden deres. Anbefaler å gjøre det samme, eventuelt prøve å kontakte dem direkte.

 

Jeg har ikke fått noen varer, så jeg har jo sånn sett ingenting å returnere. Men jeg har betalt. Det er også en måned siden jeg bestilte. Jeg kan ikke sende mail på siden deres, når siden ikke funker..

Lenke til kommentar

Fra Brønnøysundregsitrene:

 

Ved KONGSBERG TINGRETT er det åpnet konkurs i boet til:

 

Navn/foretaksnavn: ABSOLUTT SPILL AS

Adresse: Karsches gate 3

3611 KONGSBERG

 

Organisasjonsnummer: 991 621 784

Bransje/stilling: Postordre-/Internetthandel med annet spesialisert vareutvalg

 

Konkurs åpnet: 23.09.2011

Saksnr: 11-125611KON-KONG

 

Krav i boet meldes bostyrer, Adv. Arild Raaen, Møllebakken 4, 3611 KONGSBERG, E-post [email protected] innen 28.10.2011. Fristdagen er 05.08.2011 .

 

Første skiftesamling blir holdt 10.10.2011 kl. 09:30 i Kongsberg tingrett, rettssal 2, Storg. 30, Kongsberg

 

Alle henvendelser om konkursen rettes til bostyrer Adv. Arild Raaen.

 

 

Ser at samme person også har et DA:

 

Organisasjonsnummer:

989 108 034

 

Navn/foretaksnavn:

ABSOLUTT SPILL OG DVD DA

 

Organisasjonsform:

Ansvarlig selskap med delt ansvar

 

Forretningsadresse:

Veungsdalsveien 25

3615 KONGSBERG

 

Kommune:

KONGSBERG

 

Postadresse:

Postboks 578

3605 KONGSBERG

 

E-postadresse:

-

 

Internettadresse:

-

 

Telefon:

-

 

Mobil:

918 31 343

 

Telefaks:

-

 

Registrert i Enhetsregisteret:

03.01.2006

 

Stiftelsesdato:

05.12.2005

 

Daglig leder/ adm.direktør:

Jørn Rudi Bjerkan

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du har betalt med kredittkort kan du få igjen pengene fra Visa/Mastercard. De retter nok krav videre til Absoluttspill.

Hvordan går man frem for å gjøre dette?

 

Aldri bestilt derfra jeg, men har da hatt intrykk av at det har vært seriøst

For min del har de vært en super butikk. Helt siden rundt 2005 og helt til for noen dager siden. Bra service og relativt lave priser. Men, måten de driver på nå er helt horribel.

Lenke til kommentar

Hvis du har betalt med kredittkort kan du få igjen pengene fra Visa/Mastercard. De retter nok krav videre til Absoluttspill.

Hvordan går man frem for å gjøre dette?

Lurer jeg også på. Jeg finner ikke noe informasjon om dette på visa.no sine sider.

 

Jeg vil anbefale dere å ta kontakt med banken deres. Dersom de ikke kan hjelpe kan de helt sikkert sende dere i riktig retning.

Lenke til kommentar

Bedriften er under konkurs. Alt av verdier er samlet i konkursboet som administreres av advokaten nevnt over her. Som dere ser har dere to dager på å melde evetuelle krav (innbetalt kjøpesum for vare som ikke kommer osv). Dersom dere ikke gjør det mister dere kravet deres. Sjansen for at kunder vil få tilbake småpengene sine er nok dessverre små. Bruk kredittkort neste gang..

Lenke til kommentar

Som dere ser har dere to dager på å melde evetuelle krav (innbetalt kjøpesum for vare som ikke kommer osv). Dersom dere ikke gjør det mister dere kravet deres. Sjansen for at kunder vil få tilbake småpengene sine er nok dessverre små. Bruk kredittkort neste gang..

Jeg sendte en mail for noen dager siden. Hva mener du med "småpenger"? Jeg betalte rundt 450 kroner.

Lenke til kommentar

For en spillbutikk vil dine 450 kroner være et vesentlig beløp. Send inn ditt krav, bekreftet av kvittering fra banken din.

Det blir sjelden utbetalt 100% av det de skylder. Oftest tar de alle gjeldsbeløp og ordner det slik at alle får litt tilbake.

Nå vet jeg ikke om de har stor gjeld til banker, da bankene oftest får sitt tilbake først, så får staten sitt om de skylder skatt o.l.

Når hele konkursboet er oppgjort får alle som har lagt inn krav en liten del av sitt tilbake. Dersom noen kjøper opp boet til en bra penge kan det hende du får hele ditt krav tilbake.

 

Kontakt konkursboets advokat og ha tålmodighet.

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte Fifa 12 i midten av August og fant ut akkurat nå at de er konkurs.

Jeg har betalt 450kr og har kvittering og bekreftelsesordre.

 

Men er det noen som kan si akkurat hva de gjør for å løse problemet her? (Navn, Nr eller mail jeg skal sende til osv)

Beskrive så enkelt så mulig.

 

Takk!

Endret av Peplie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...