Gå til innhold

– Det siste store MMO-et med månedsavgift (PC)


Anbefalte innlegg

steike var ikke mange som likte mikrotransaksjon her, personlig synes jeg at mange spill passer til å ha det, men så er det også en stor utfordring med mikrotransaksjon siden du må finne ut hva du kan legge inn i item shop og hva du ikke kan.

 

spill utviklere som ikke klarer dette gjør at spillet blir p2w, jo mer du kjøper jo bedre blir du i spillet, men er forsatt de som klarer å balansere det, de tar penger for små ting og mere content som er helt greit for min del.

 

visst man ikke liker mikrotransaksjon, men liker spillet tilbyr forsatt de fleste at de også kan betale mådentlig og få alt det samme som før pluss gratis valuta til å bruke i cash shopen.

 

Det er også klart det at når et spill går til mikrotransaksjon så er det tegn på at det ikke har klart seg så godt som det gjerne hadde ønsket, men er det ikke flott at spillet da får lov å overleve? er sikkert en god del spill som hadde blitt lagt ned visst de ikke hadde gjort dette siden de da ikke tjener nok penger til å få en god fortjeneste for det.

 

MMO markede er mye vanskeligere å være suksessful i enn før, nå er det så utrolig mange forskjellige utviklere som lager forskjellige tittler. Hos MMO-er er det ikke som singelplayer hvor du gjerne kjøper mange forskjellige og spiller alle ferdig. mange velger å sette seg inn i 1 spill og fokusere på det (eller gjerne 2-3) og da er den spilleren vekke fra det markede på en stund. så skjønner godt at de har valgt å endre industrien slik at de har en større sjanse for et bredere publikum.

 

Men når det var sagt så synes jeg også MMO-er som er satt i moderne tid eller fremtid kunne brukt reklame som en måte å tjene penger, siden det uansett hadde passet inn i spillet. ikke et MMO da, men visst man ser på fallout sine nuke cola, hadde de vært reklame og hetet coca cola hadde nok det vært gode penger i ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, her var det mange som var negative, langt flere enn jeg hadde trodd.

 

For meg spiller ikke betalingsmodellen noe særlig rolle.

 

Liker jeg spillet, bruker jeg penger på det. Enkelt og greit. Om det er månedlig, eller her og der er for meg revnende likegyldig. Nå kan det være at jeg ikke bryr meg så mye, av samme grunn som jeg handler spillene mine på Steam selv om prisen er noe høyere der enn andre plasser. Det er bare enkelt, og jeg er lat. Så jeg liker det.

 

Spill som gir deg overtak basert på mikrotransaksjoner har jeg ikke så mye til overs for dog. Selv om jeg har råd til å faktisk kjøpe meg det overtaket, så føles det like fullt feil.

Lenke til kommentar

Micro Transaksjoner er framtiden til alle spill som er avhengig av å bli betalt over tid.

 

Måneds-betaling er IKKE løsningen. selv om mangen tror dette er tilfellet.

 

Måneds-betaling er faktisk ganske idiotisk og ødelegger for mangen store spill, som. eks WoW.

 

Hvofor? Det dreper spill-produsenten sin vilje til å konstant pushe spillet til nye grenser, og gjøre den ikke bare bedre, men så best som de kan som overhodet mulig.

 

 

Ikke bare det, men med spill som er basert på mikrotransaksjoner lar folk som faktisk har et liv utenom konstant spilling som mangen gjør nå til dags. kan fortsette med det samtidig som å spille. Disse folkene mangen hardcore gamere har en tendens til å kalle "Casuals".

 

Uansett, ikke alle MT-Spill er slik at man må bruke penger for å nye spillet.

 

Godt exempel er World of Tanks. Mikro Transaksjoner gjør det bare letter å komme seg gjennom spillet, men er ikke en MUST HAVE, for å kunne nyte spillet.

 

Personlig har jeg brukt en del penger på spillet, men etter jeg har skaffet meg min favoritt, så har jeg ikke brukt ett eneste øre igjen. Jeg er godt fornøyd og kan fortsette å spille sammen med venner, selv om jeg bruker mye annet tid enn på spill.

 

 

Månedsbetaling er ikke verdt det, hvis man ikke spiller mye, selv jeg husker når jeg spillte WoW at jeg satt meg selv minimum spille-tid på wow, for å kunne få "verdien" av pengene. Måtte tilslutt gi opp spillet fordi jeg sløste gjerne 2-3 måneds spille verdi med å ikke spille spillet.

 

Hadde WoW hatt en Mikrotransaksjondel sammen med måneds-betaling slik at folk som ikke er villige til å betale lenger fordi de ikke har tid, men alikevel har lyst å spille med kamerater i ny og ne. Så hadde jeg selv begynt å spille WoW igjen.

 

 

Micro-Transaksjon er den rette løsningen. men ikke slik at man er avhengig av det til å nyte spillet.

Heller gjøre det slik at folk som betaler nyter små fordeler og andre deler av spillet som folk som ikke betaler gjør.

 

gode exempler er XP-Bonus på "Leveling" Spill, In-Game Creditt bonus, Custom Looks til enheter på spillet, enten gear osv. Og andre "småting" som lar folk til å friste, men ikke er en nødvendighet.

 

rett og slett, folk som spiller gratis kan få nyte spillet 100%, mens folk som er villig til å betale får nyte spillet 110%. De får det lille extra som gjør det verdt det.

 

 

Ingenting gale med mikrotransaksjoner I mitt syn. Det er heller mer gale med Måneds-pris for noe som allerede er forhånds betalt i tilleg.

Lenke til kommentar

Micro Transaksjoner er framtiden til alle spill som er avhengig av å bli betalt over tid.

 

Måneds-betaling er IKKE løsningen. selv om mangen tror dette er tilfellet.

 

Måneds-betaling er faktisk ganske idiotisk og ødelegger for mangen store spill, som. eks WoW.

 

Hvofor? Det dreper spill-produsenten sin vilje til å konstant pushe spillet til nye grenser, og gjøre den ikke bare bedre, men så best som de kan som overhodet mulig.

 

 

Ikke bare det, men med spill som er basert på mikrotransaksjoner lar folk som faktisk har et liv utenom konstant spilling som mangen gjør nå til dags. kan fortsette med det samtidig som å spille. Disse folkene mangen hardcore gamere har en tendens til å kalle "Casuals".

 

Uansett, ikke alle MT-Spill er slik at man må bruke penger for å nye spillet.

 

Godt exempel er World of Tanks. Mikro Transaksjoner gjør det bare letter å komme seg gjennom spillet, men er ikke en MUST HAVE, for å kunne nyte spillet.

 

Personlig har jeg brukt en del penger på spillet, men etter jeg har skaffet meg min favoritt, så har jeg ikke brukt ett eneste øre igjen. Jeg er godt fornøyd og kan fortsette å spille sammen med venner, selv om jeg bruker mye annet tid enn på spill.

 

 

Månedsbetaling er ikke verdt det, hvis man ikke spiller mye, selv jeg husker når jeg spillte WoW at jeg satt meg selv minimum spille-tid på wow, for å kunne få "verdien" av pengene. Måtte tilslutt gi opp spillet fordi jeg sløste gjerne 2-3 måneds spille verdi med å ikke spille spillet.

 

Hadde WoW hatt en Mikrotransaksjondel sammen med måneds-betaling slik at folk som ikke er villige til å betale lenger fordi de ikke har tid, men alikevel har lyst å spille med kamerater i ny og ne. Så hadde jeg selv begynt å spille WoW igjen.

 

 

Micro-Transaksjon er den rette løsningen. men ikke slik at man er avhengig av det til å nyte spillet.

Heller gjøre det slik at folk som betaler nyter små fordeler og andre deler av spillet som folk som ikke betaler gjør.

 

gode exempler er XP-Bonus på "Leveling" Spill, In-Game Creditt bonus, Custom Looks til enheter på spillet, enten gear osv. Og andre "småting" som lar folk til å friste, men ikke er en nødvendighet.

 

rett og slett, folk som spiller gratis kan få nyte spillet 100%, mens folk som er villig til å betale får nyte spillet 110%. De får det lille extra som gjør det verdt det.

 

 

Ingenting gale med mikrotransaksjoner I mitt syn. Det er heller mer gale med Måneds-pris for noe som allerede er forhånds betalt i tilleg.

Syns det var en veldig bastant påstand. Jeg kan ikke fordra spill der jeg må flekke frem visa kortet for å kunne oppleve alt spillet har å by på. Og helt ærlig, en 100-lapp i måneden? Hva hadde den lappen blitt sløst på om den ikke gikk til et spill? Jeg vil spille et spill der jeg kan leve meg inn i verdenen uten å måtte tenke på mikrotransaksjoner. For meg blir det bare et enormt irritasjonsmoment og jeg kommer aldri til å spille F2P spill over lengre tid.

 

Det eneste negative jeg kan tenke meg med månedlige avdrag er at det kan sette en stopper for konkurrenter. For om man begynner å snakke om 2,3 kanskje 4 spill med månedlige avdrag, da blir det fort masse penger å betale. Det har vert veldig vanskelig for konkurrenter å komme inn på markedet med denne modellen når WoW har hatt den posisjonen de har hatt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Speler DDO her, og har lite imot mikrotransaksjonar.

 

DDO kan vere eit unntak her, ettersom eg hugsar korleis det var på dei europeiske serverane før eg flytta over til dei amerikanske der`"gratismodellen" var innført...det siste året eg spelte på europeiske servarar betalte eg fast kvar månad, men i løpet av heile denne tida fekk vi ei einaste ny oppdatering av spelet, noko som gjorde ting rimeleg traurig.

 

Straks eg var over på den amerikanske sida, som dei europeiske vart overført til ei stund seinare, var ting heilt annleis...eg kunne spele gratis, nye oppdateringar kom ut ofte(12 i løpet av dei to åra eg har vore der no), det var massivt med nye folk kvar dag, så det var enkelt å spele. I DDO er Free To Play-modellen slik at du kan gjere oppdrag i spelet og få poeng til å handle ting i spelet sin butikk, slik at det heilt klart er mogleg å spele heile spelet totalt gratis, om ein ønsker det...noko eg og gjorde lenge. Eg har sidan kjøpt nokre poeng, men for meg var det langt ifrå naudsynt, og eg kjenner mange i spelet som aldri har gjort dette.

 

Mine erfaringar med DDO, og til ei viss grad LotRO, som har mykje av det same opplegget, gjer at eg føler meg trygg på at mikrotransaksjonar er framtida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...