Gå til innhold

Problemer med konfigurasjon av Smoothwall


Anbefalte innlegg

Jeg fikk installert smoothwall, og jeg kom inn på første siden for konfigurering, via http grensesnintt fra en annen (windows XP) maskin. Da jeg skulle prøve å sette den opp, ble jeg bedt om brukernavn og passord.

Jeg prøvde "root" med rikting passord, forsåvidt det som gikk om jeg satt på smoothwall maskinen, men fikk beskjed om feil. :grumpy:

 

Hva gjør jeg galt?!?!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv å logge in som admin

uffda, gidd å ha forskjellige navn. Men det står vel i Dokumentasjonen. Lurt å se raskt gjennom den nander. (om du ikke gjorde)

Smothwall har 4 brukere;

root: logges inn i konsollet eller via ssh, og har full tillgang igjenom shellet

setup: logges inn som root, men du får tilgang til et "setup" program som du kan gjøre omtrent samme inst. som på web

admin: for login over web, og du har tilgang til alle de vanlige instillingene i browseren

dialup: en bruker som brukes på websiden og har bare tilgang til å koble opp/ned

Lenke til kommentar
prøv å logge in som admin

uffda, gidd å ha forskjellige navn. Men det står vel i Dokumentasjonen. Lurt å se raskt gjennom den nander. (om du ikke gjorde)

Smothwall har 4 brukere;

root: logges inn i konsollet eller via ssh, og har full tillgang igjenom shellet

setup: logges inn som root, men du får tilgang til et "setup" program som du kan gjøre omtrent samme inst. som på web

admin: for login over web, og du har tilgang til alle de vanlige instillingene i browseren

dialup: en bruker som brukes på websiden og har bare tilgang til å koble opp/ned

 

Trodde jeg hadde leste deg jeg skulle... :oops:

tusen takk for godt svar! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...