Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Utrolig rart svelgeproblem


Morten21

Anbefalte innlegg

Tror jeg har fått noe av det rareste jeg kan tenke meg.

 

Har problem med å svelge! Altså, ikke svelge mat eller drikke, men svelge generelt.

Klarer ikke å stoppe, må bare gå å svelge hele tiden, altså, det er noe som skjer, må bare svelge. Jeg har ingenting i munn, men må bare svelge!!!

 

Når jeg ikke tenker på det går jeg lenge uten å svelge, så plutselig kommer jeg på det igjen, så må jeg svelge som en galning igjen, sinnsykt annoying, spess når man er med andre personer, veit ikke om de hører det, men om man ser på halsen ser man det jo, og folk må jo tro at jeg går rundt å er nervøs hele tiden??

 

Noen som har noe lignende eller vet om noe for å fikse?'

 

 

Kort oppsummering: Når jeg driver med noe annet, altså ikke tenker over det, må jeg ikke svelge, er helt til jeg tenker på/kommer på det av tilfeldig, så må jeg svelge, svelge, og atter svelge!

Er ikke nervøs eller føler ubehag i noen situasjoner, men svelgingen oppstår som regel når jeg er ute blant folk(mindre komfertabel) ikke ukomfertabel, men alle er jo mindre komfertable når de er ute med noen, selv om det er familien, bestevenner etc, enn når man er alene, selv om man ikke er ukomfertabel! Ok, ble ikke så kort oppsummering, but hey.

 

thx

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti lignende problemer i perioder. Når du føler du må det, ikke gjør det. Tenk på noe annet, og om et par uker kommer du til å tenke "Jeg svelger ikke lenger"

 

 

Kanskje jeg forklarte litt dårlig, men det er ikke sånn at jeg har noe valg! Så fort jeg tenker på det, og holder igjen, tar det ikke lang tid før det går ned av seg selv, og da blir det en sånn stor støgg lyd. Hadde jeg hatt noe valg, hadde jeg bare ikke svelget, akkurat som at jeg kan velge om jeg vil løfte handa mi, men her har jeg dessverre ikke noe valg.

 

 

Kan dog klare å utsette i 1-2 min, men fyfan når den svelger av seg selv BRÅKER det, og det kommer mere enn bare selve svelgelyden, så det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ikke for å være så ekstremt frekk. Men har du kanskje OCD?

 

Er ikke noe sånt, er bare at når jeg tenker over det, fylles munnen med litt vann, minimalt, men dette må ned, og halsen blir litt små tør, er akkurat som blunking, det er noe som skjer av seg selv, bortsett fra at jeg på en eller annen merkelig måte har startet å tenke over det med svelgingen.

 

Mange som har problemer med blunking, at de ikke klarer å gjøre det normalt, og det er kun fordi dem er så uheldige og har fått det samme som meg, at de rett og slett bare tenker over hver gang de blunker.

Lenke til kommentar
Er ikke noe sånt, er bare at når jeg tenker over det, fylles munnen med litt vann, minimalt, men dette må ned, og halsen blir litt små tør, er akkurat som blunking, det er noe som skjer av seg selv, bortsett fra at jeg på en eller annen merkelig måte har startet å tenke over det med svelgingen.

Hadde en stund munnen min fylte seg med spytt, faktisk ganske masse. Vendte meg til å spytte det ut istedenfor å svelge, og det forsvant plutselig. Kanskje det er en idé, pluss drikke vann med jevne mellomrom for ikke å bli tørr i halsen

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...
  • Gaea låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...